Beantwoord

Ontvangstproblemen Digitenne, slecht signaal

  • 29 July 2021
  • 5 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik stel mijn vraag hier, ondanks dat ik al weet dat kpn er niet op zal reageren. 🙄

Wanneer gaan jullie nou eens iets doen aan dat belabberde zend vermogen, zodat jullie trouwe betalende klanten eens normaal digitenne signaal kunnen ontvangen?

Ik sta op het punt om mijn abonnement op te zeggen, daar wij, wonende op een varend schip, 10 van de 12 maanden niet fatsoenlijk tv kunnen kijken.

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 July 2021, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ms Anne ,

Ik snap je en ik ben het met je eens. Al een aantal jaar lobbyen we hier op het forum om meer zendmasten en hogere vermogens. 
 

Helaas wijst KPN alle verzoeken af. Als reden wordt de afgegeven vergunning genoemd. Maar  financiële redenen spelen ongetwijfeld ook mee. 
 

Je zult dus zelf moeten investeren om vaker ongestoord TV te kunnen kijken. 
 

Ik weet dat jullie heel Nederland doorvaren. En in Friesland geen ontvangst hadden. 

Ik ben het met je eens dat de ontvangst in het Zuiden en het Zuid-Westen van Friesland zwaar onvoldoende is. Ook in Zuid-Oost Drenthe, het Zuiden en Zuid-Westen van Zeeland en het Noord-Oosten van de Achterhoek is een goede ontvangst lastig tot onmogelijk. 

Wat ik je kan aanraden is om een FTA-ontvanger te kopen voor erbij. Zo'n ontvanger kost enkele tientjes en die ontvangers werken vaak beter dan de Digitenne-ontvangers van KPN. Op plaatsen waar de ontvangst van Digitenne dan niet lukt, heb je dan in ieder geval nog kans op ontvangst van de NPO-zenders.      

Wij hebben sinds een paar maanden een 'smart' TV aangesloten op onze LTE router. Probleemloos TV kijken is weer leuk. Met een 'onbeperkt data' abonnement hoeven we ons ook geen zorgen te maken eventuele extra dure data. Nee, geen LTE data via kpn. Nooit. 

Dit geeft de doorslag om ons digitenne abonnement stop te zetten. Wil het niet dat dit via de kpn app natuurlijk niet mogelijk is. Alleen extra pakketten kopen. Wat toevallig weer. Opzeggen zal wel weer een hoop 'verkeerde' woorden kosten. 

Reputatie 6
Badge +7

Voor opzeggen moet je inderdaad bellen gratis 0800 0402 Inspreken dat je een medewerker wilt spreken werkt dan het snelste.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @ms Anne, welkom. 

Ik wil als KPN-er toch even reageren en laten weten dat we deze signalen wel lezen en oppakken. Helaas is het verbeteren van een landelijk signaal erg lastig voor de door @Noordzee al benoemde redenen. Ik ben erg blij dat je een oplossing hebt gevonden waardoor jullie wel van de TV kunnen genieten.

Soort van 'dank' op de reactie van Hanna.

Maar niet heus, want dit is de eerste officiële reactie op dit punt van kpn sinds de invoering van DVB 2. Tja, zo lang ben ik al aan het klagen en naar het zoeken van een oplossing. Maar die inzet kwam van één kant, en dat was niet vanuit kpn. 

Sinds de overstap naar DVB 2 is het al een drama. Insteekkaart verdwenen, nieuw kastje nodig voor ontvangst, beeld kwaliteit slecht. Nieuwe buitenantenne met versterker aangeschaft, maar een slechte ontvangst blijft een slecht ontvangst omdat de zender sterkte van de masten ver beneden pijl is voor een fatsoenlijke landelijke dekking.

Wat ik niet en nooit zal begrijpen, is dat knp niets doet aan de klachten van trouwe betalende klanten. Hoe slecht kun je functioneren als bedrijf. Een dienst aanbieden die niet goed werkt, geld blijven innen van trouwe klanten, en verder, horen, zien en zwijgen.

Of je biedt je klanten een goed werkend systeem, of je stopt met halfbakken troep.

Ach, laat ik maar stoppen met mijn frustratie, het is toch tegen dovemans oren.

En ja, we hebben een andere mogelijkheid gevonden om fatsoenlijk tv te kunnen kijken, maar dat is never nooit niet dankzij kpn.

Triest.Â