Beantwoord

opgelicht door kpn

  • 11 June 2020
  • 15 reacties
  • 337 keer bekeken

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden 3 insteekkaart gekocht voor digitenne te gebruiken. Daarvoor had ik kastjes. Toen was het advies of je in bruikelling neemt en dan 5 euro per kaart per maand betaald of je het koopt dan kun je na ongeveer 1 jaar je geld terug. Dus ik heb het advies gevolgd en voor 2de optie gekozen.

Nu hoor ik dat ik niet kan gebruiken dus moet naar de prullenbak weg gegooid !!! 210 euro totaal voor betaald !!! 

Ik vind het schandalig dat het zo gaat. Nu moet je weer kasjes van digitenne gaan gebruiken en weer 5 euro per maand per kastje moet betalen. 

Hoe moet ik het noemen . Diefstal of oplichten ? 

Ik heb geen woorden voor !! 

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 18 June 2020, 18:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Als je positief bekijkt heb je 3 jaar gratis gekeken en scheelde dat je ruim 500 euro. Dus toch een goed advies van KPN.

 

Je hebt een slecht Wi-Fi bereik.  Je krijgt advies om een Wi-Fi versterker voor 150 euro te kopen en na een tijdje kun je het niet meer gebruiken en moet je iets anders aanschaffen tegen betaling om Wi-Fi in huis.

1 Je hebt een miskoop 

2 je vervuilt weer het milieu met apparaten

3 je wordt belazerd 

4 positief redeneren werkt het niet alleen als je zelf voor kon werkt om hun imago te …

Van mijn verhaal leer ik dat we worden misbruikt door kpn en heb je niks te zeggen. Kpn gebruikt haar macht positie en jij wordt gedupeerd.

Als KPN iets adviseerde en daarna gaat dat allemaal veranderen dan moet ze haar verantwoordelijkheid nemen om mensen te compenseren voor slecht advies 

Kpn is bezig alleen maar om ons te plunderen 

 

 

 

 

Hoi Allemaal,

KPN een bedrijf waar ik al jaren vol van tevredenheid gebruik van maak.
Jammer dat jij andere ervaringen hebt. @Gedupeerd door kpn  met KPN.
En natuurlijk heb ik ook wel eens wat gehad 1 x in al die jaren.
Prima opgepakt door de moderator van dienst, en ten volle tevredenheid zelfde dag nog opgelost.
 

Hoe moet ik het noemen . Diefstal of oplichten ? 
Ik heb geen woorden voor !! 

 


Misschien een goede tip ​​​@Gedupeerd door kpn 
Bij diefstal en oplichting hebben we gelukkig de Politie.
Ik zou zeggen laat daar eens een balloneitje op.:wink:

Reputatie 7
Badge +24

Het is niet KPN die zo graag het digitenne systeem overhoop gehaald heeft. Dat is de overheid. Die heeft KPN verplicht andere frequenties / techniek te gaan gebruiken. En dus was alle bestaande apparatuur in 1 klap waardeloos. 

@Nick83 bedankt voor je reactie, Ik heb contact gezocht met KPN helaas wordt het niet goed uitgelegd.

Het wordt gewoon gezegd kasjes in bruikeling en verder 5 euro per kastje betalen. Anders kun je die service niet en daar zit mijn frustratie.

Het wordt niet gezegd je bent een gast klant van jaren en uit coulance gaan we iets voor je doen als compensatie, je wordt gewoon weg gestuurd. Ik ben maar een nummer in het bedrijf wil je blijven of weg gaan.

Als klant worst het mijn probleem en ze denken niet mee.

Wordt gezegd jij hebt het aangeschaft 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat u al jarenlang klant bent betekend niet dat u daarom dingen gratis kan krijgen. Klanten zoals u, daar heeft KPN er nog duizenden andere van. Als KPN die allemaal gratis nieuwe kastjes zou geven, dan kunnen ze net zo goed gelijk stoppen.

Vrind gratis bestaat niet. We betalen allemaal voor een dienst en geen enkele bedrijf geeft iets gratis dus daar moet je niet aan geloven.

Het gaat mij om als je zegt tegen je klant koop het dan ben je voordelig dan betaal je 210 euro en na drie jaar ben je gedwongen om het naar de prullenbak.

Heel slecht zaak van kpn. 

Het is gewoon een manier om extra geld te verdienen en mensen. Ik ben belazerd.

Het voelt als je een mes in je rug krijgt.

Mischien voor jou 210 euro is niks maar voor mij moet ik heel hard voor werken om rond te komen.

Dus het is hoop geld. Als het zou ook 1 cent zijn dan toch. Het is diefstal van kpn.

 

Diefstal kan op heel veel manieren !

Reputatie 7
Badge +28

@Gedupeerd door kpn

Vier jaar geleden was bij KPN nog niets bekend over de overgang naar DVB-T2. Sterker nog : Het nu in gebruik zijnde systeem DVB-T2 h.265 / HEVC was toen nog nergens in de wereld in gebruik. Er werden toen ook nog geen TV's verkocht in Nederland met die standaard aan boord.   

Jouw term diefstal vind ik wel wat zwaar ingezet. Bovendien heb je toch nog zo'n drie jaar gebruik gemaakt van jouw investering. 

Tegenwoordig gaan de meeste telefoons ook niet langer mee dan drie jaar en voor zo'n apparaat wordt gewoonlijk nog veel meer geld betaalt.

Reputatie 7
Badge +15

@Gedupeerd door kpn Welkom op het forum. Wat vervelend om te lezen dat je je gedupeerd voelt door KPN. Ik begrijp dat je in het verleden 3 Digitenne insteekkaarten hebt gekocht, deze werken sinds de omzetting naar het DVB-T2 signaal inderdaad niet meer. Zoals @Nick83 al aangeeft is dit geen keuze van KPN geweest, Digitenne werd geleverd over een frequentie die de overheid wilde gaan gebruiken. Zoals @Noordzee al aangeeft was dit destijds bij ons nog niet bekend en hadden we dit niet kunnen voorzien. 

Daarnaast is het advies van mijn collega om de kastjes aan te schaffen in dit geval ook het meest voordelige advies geweest. Stel dat je deze 3 ontvangers binnen je abonnement had gehad dan was je dus 4 jaar lang 15 euro per maand kwijt geweest (5 euro per ontvanger), dit is dus een bedrag van 48 keer 15 euro, een bedrag van 720 euro. Dus zoals @waltervl al aangeeft zou je ook kunnen zeggen dat je 510 euro bespaard hebt. De term diefstal vind ik persoonlijk dan ook te ver gaan. Je hebt destijds de keuze gekregen tussen kastjes in bruikleen nemen en aanschaffen, aanschaffen was in deze situatie dus inderdaad het goedkoopst. Helaas kun je in de huidige situatie geen ontvangers meer kopen, je kunt er dus alleen nog voor kiezen om ontvangers te huren.  Mocht je hier gebruik van willen maken dan kun je dit kenbaar maken en kunnen we dit in orde maken, maar hierin ben je uiteraard vrij. 

@Rutger_ 

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp je logica en hoe het allen is gegaan 

Ik heb all die jaren een flink abonnement betaald. En totaal is een behoorlijk bedrag.

Als ik advies krijg om iets te kopen en achteraf moet ik die naar de prullenbak en en heb je geen gehoor dan voel je belazerd en praatje over diefstal.

Jammer dat is het zo gegaan.  Maar daar ben ik niet tevreden en worst geen oplossing 

Vind ik niet fijn en wordt ik verdrietig van.

Uit verdriet en frustratie dan ga ik zo praten om mijn ontevredenheid 

Ik vind nog steeds jammer dat is het zo gegaan 

Ik lees overal dat mensen last van hebben en worden gedupeerd dan wordt niks voor hun geregeld.

Ik dacht ben ik de einige die klaacht maar helaas het is een gewoonte bij kpn

Hallo @Gedupeerd door kpn , vandaag heb ik een bureau-telefoon gekocht voor mobiel gebruik, met simkaart dus.

Het is een 2G-toestel, waarvan KPN zegt dat 2G in april 2025 stopgezet wordt.

Alleen Vodafone en KPN bieden nog 2G aan en T-Mobile trekt in de loop van dit jaar de stekker uit 2G.

Nu moet ik mijn telefoon al na 5 jaar weggooien.

Ben ik nu ook gedupeerd door KPN, doordat ik het toestel maar 5 jaar kan gebruiken?

Hoi Jan

Nee helemaal niet omdat jr weet het van tevoren. 

Maar ze hebben tegen mij niks geacht. 

En dat Vreeselijk. 

Na 3 jaar moet ik alles weg doen . 

Hallo @Gedupeerd door kpn , normaal gesproken is de afschrijvingstermijn voor dit soort spullen 3 jaar, dan kan het technisch misschien nog wel goed werken maar in financiële zin niets meer waard, dus in feite heb je geen schade geleden en ben je niet gedupeerd door KPN.