Beantwoord

Opnemen via Digitenne op HDD recorder ?

  • 3 December 2019
  • 5 reacties
  • 212 keer bekeken

Hallo,

Onze zoon vond het altijd heel leuk om via de HDD recorder op te nemen en dan schijfjes te branden van zijn favoriete series. Wij hadden dit al opgegeven met de komst van alle digitale netwerken. Nu was ik wat aan het zoeken hier op het forum en lees dat dit nog wel mogelijk zou moeten zijn met Digitenne. Moet de HDD recorder dan nog aan specifieke eisen voldoen ? Omdat een aantal berichten hierover al jaren geleden gepost zijn, wil ik graag de actuele situatie in beeld krijgen.

En kan ik het ook voor elkaar krijgen zonder een abonnement op Digitenne ? (of word ik nu meteen van het forum gezet ;-) Hij neemt eigenlijk alleen van NPO3 op. En dan is € 17 pm. best wel een bedrag voor iemand met Wajonguitkering. Dus als ik een losse antenne en ontvanger aanschaf kan ik toch NPO3 moeten kunnen kijken ?

Wij lezen graag jullie tips !

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 December 2019, 05:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @moonshine 

Gratis tv-kijken: hoe werkt het?

Enkele landelijke en regionale zenders worden zonder versleuteling, ofwel Free To Air, uitgezonden. De gratis zenders in dit pakket noemen we Bouquet 1. Wat heb je nodig om dit te ontvangen? Alleen een DVB-T2 ontvangerantenne en een tv! Goed om te weten: je kunt pas écht gratis tv-kijken wanneer je de DVB-T2-ontvanger los aanschaft, zonder abonnement! Dit is niet bij elke provider mogelijk.*

Bekijk hieronder het aanbod van gratis tv-zenders:
 

DISCLAIMER 
*Bij Digitenne is het NIET mogelijk om een losse DVB-T2-ontvanger te bestellen. Deze tv-ontvanger bestel je alleen in combinatie met een abonnement. Gelukkig is een Digitenne-abonnement voordelig en ontvang je ook nog eens televisiezenders in HD kwaliteit!

Gratis tv-kijken zonder abonnement doe je zo

De volgende gratis zenders zijn zonder abonnement te ontvangen: NPO 1, NPO 2, NPO 3 en regionale zenders. Dit zijn zowel de tv- als de radiozenders. Kijk gratis naar de beste films en leukste tv-programma’s op de volgende zenderlocaties:
 

Gratis tv-zenders van de Publieke Omroep

  • NPO 1 - service ID: 1
  • NPO 2 - service ID: 2
  • NPO 3 - service ID: 3

Gratis radiozenders van de Publieke Omroep

  • NPO Radio 1 - service ID: 101
  • NPO Radio 2 - service ID: 102
  • NPO 3FM - service ID: 103
  • NPO Radio 4 - service ID: 104
  • NPO Radio 5 - service ID: 105
  • NPO Soul & Jazz - service ID 106
  • FunX - service ID: 108

Gratis tv-zenders van de Publieke Regionale tv

Afhankelijk van de provincie waarin je je bevindt, ontvang je de regionale tv-zender op Service ID 22.
 

  • Provincie Brabant: Omroep Brabant TV 
  • Provincie Drenthe: RTV Drenthe 
  • Provincie Flevoland: Omroep Flevoland 
  • Provincie Friesland: Omrop Fryslan 
  • Provincie Gelderland: Omroep Gelderland 
  • Provincie Groningen: TV Noord
  • Provincie Limburg: L1TV
  • Provincie Noord-Holland: RTV Noord-Holland
  • Provincie Overijssel: TV Oost
  • Provincie Utrecht: RTV Utrecht
  • Provincie Zeeland: Omroep Zeeland TV
  • Provincie Zuid Holland - Noord: TV West
  • Provincie Zuid-Holland - Zuid: TV Rijnmond

Gratis radiozenders van de Publieke Regionale radio

Afhankelijk van de provincie waarin je je bevindt, ontvang je de regionale radiozender op Service ID 117.
 

  • Provincie Brabant: Omroep Brabant TV 
  • Provincie Drenthe: RTV Drenthe 
  • Provincie Flevoland: Omroep Flevoland 
  • Provincie Friesland: Omrop Fryslan 
  • Provincie Gelderland: Omroep Gelderland 
  • Provincie Groningen: Radio Noord
  • Provincie Limburg: L1 Radio
  • Provincie Noord-Holland: RTV Noord-Holland
  • Provincie Overijssel: Radio Oost
  • Provincie Utrecht: Radio M Utrecht
  • Provincie Zeeland: Omroep Zeeland
  • Provincie Zuid Holland - Noord: Radio West
  • Provincie Zuid-Holland - Zuid: Radio Rijnmond

Gratis buitenlandse tv-zenders

Ook is het mogelijk om verschillende buitenlandse nieuwszenders gratis te bekijken. 

  • CNN
  • Sky News
  • Meer zenders bekijken? Check de officiële websites van de zenders voor meer informatie.

BRON: Digitenne

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt. Mocht er nog vragen zijn horen we dat graag! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +28

@moonshine

Het is nog steeds mogelijk om op te nemen van Digitenne met een HDD-recorder. 
 

Dit kan je doen met de gratis zenders van de NPO, maar het kan ook van het complete Digitenne-pakket. 
 

Ik heb daar een tijdje terug een artikel over geschreven. Hierin staat precies beschreven hoe het werkt.

Veel succes ! 
https://forum.kpn.com/digitenne-12/hoe-kan-ik-opnemen-met-de-nieuwe-digitenne-ontvangers-478226

 

En wil je een FTA-ontvanger aanschaffen voor de NPO-Zenders ?

Doe dat via internet. Lees er hier alles over:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

 

 

Hallo @moonshine 

Zie ook mijn reactie in je andere topic over hetzelfde onderwerp dat je geopend hebt.

Als de HDD opnemer een analoge (PAL) ingang heeft dan kun je van iedere bron opnemen.

De kwaliteit is dan niet naar de huidige standaard maar wel zoals we daar decennia lang zonder te mopperen naar gekeken hebben.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @moonshine. Ik zie dat de KPN community al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Kun je hier iets mee? Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer