Beantwoord

Rebox 2800 loopt vast

  • 10 October 2021
  • 9 reacties
  • 248 keer bekeken

Kastje rebox 2800 loopt vast. Door de spanning er even af te halen start hij daarna gewoon digitenne op en kunnen we tv kijken. Echter de volgende keer als we tv willen kijken, reageert het niet.  Iemand bekend waarom de rebox2800 vast kan lopen en is er een fix voor?

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 October 2021, 20:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Geen bekende klacht bij mij. Ik zou eens beginnen om de Rebox eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Anders lijkt het erop dat hij hardware problemen heeft en moet hij omgeruild worden (en dan hopen dat je een Rebox terug krijgt).

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hannbri ,

Is het op te lossen door de Aan/Uit-knop te gebruiken i.p.v. de afstandsbediening? 

De aan/uit-knop zit links bovenop de ontvanger. Die knop gebruiken, is voor het milieu ook nog eens beter…..

 

Doe sowieso inderdaad eens een reset van de ontvanger:

1/ Stroom helemaal eraf.

2/ Ontvanger (en TV) weer aan.

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.   

Als het niet helpt, dan wordt het een wisseling van de ontvanger, maar dan ga je vrijwel zeker een ander type krijgen, de iets minder goed werkende ZTE ZXV7200. 

 

 

@Noordzee  @waltervl  bedankt voor jullie reacties. Ik ga een reset doen, hopelijk werkt het. En anders toch maar een nieuwe aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +28

En @Hannbri ,

Heeft de reset gewerkt? 

Hoe gaat het als je de aan/uit-knop gebruikt? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hannbri ,

Is het op te lossen door de Aan/Uit-knop te gebruiken i.p.v. de afstandsbediening? 

De aan/uit-knop zit links bovenop de ontvanger. Die knop gebruiken, is voor het milieu ook nog eens beter…..

 

Doe sowieso inderdaad eens een reset van de ontvanger:

1/ Stroom helemaal eraf.

2/ Ontvanger (en TV) weer aan.

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.   

Als het niet helpt, dan wordt het een wisseling van de ontvanger, maar dan ga je vrijwel zeker een ander type krijgen, de iets minder goed werkende ZTE ZXV7200. 

 

 

@Hannbri 

Heeft de reset gewerkt? 

Zo niet, dan kun je via 0800-0402 een nieuwe ontvanger aanvragen. 

Weet wel dat je dan waarschijnlijk een ZTE ZXV700 ervoor terug krijgt. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hannbri. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @waltervl en @Noordzee al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat een reset het probleem heeft verholpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag van je!

@Noordzee   De box blijft helaas vastlopen. Ik heb de reset gedaan zoals beschreven, maar hij blijft naar eentijdjeweer hangen. Dan doet de aan/uit het ook niet meer. Grijs statisch beeld.Ben bang dat het kastje dus aan vervanging toe is. 

 

Ik zal het vandaag aanvragen, hopelijk is het dan opgelost. 

Nogmaals  bedankt voorde hulp:)

Heb je de ontvanger wel op stand-by als je geen tv kijkt of radio luistert? 24/7 aan laten is niet goed voor die ontvanger(s).

Reputatie 7
Badge +21

Wat vervelend dat jouw ontvanger vast blijft lopen. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice om een nieuwe aan te vragen? Als je dit nog niet hebt gedaan wil ik je vragen om je gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dan zal ik voor je uitzoeken of ik de ontvanger kan omruilen.