Beantwoord

Sinds enkele maanden slecht ontvangst Digitenne

  • 2 June 2020
  • 16 reacties
  • 253 keer bekeken

Sinds enkele maanden is Digitenne ontvangst in Ouddorp postcode 3253lc zeer slecht

lepned

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 June 2020, 10:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 6
Badge +7

 Slechte ontvangst sinds de overgang naar dvb-T2 een jaar geleden of korter.

Heb je al geprobeerd je ontvanger naar fabrieksinstellingen terug te zetten en opnieuw (handmatig!) alle zenders opnieuw te zoeken?

Is er de afgelopen maanden nieuwe apparatuur in je huis gekomen die storingen kunnen veroorzaken?

Heb je ook een recente antenne (Funke V5), de oude antenne is veel storingsgevoeliger.

Wat ben ik aan het doen vraagt facebook nou ik zit met dood te ergeren aan de kpn digitenne ontvangst het is serieus om te janken zo slecht is het of geen radio of geen tv en ik ben niet de enige in de hele omgeving van Ouddorp zijn er nog veel meer die hier last van hebben. Ze kunnen mensen naar de maan sturen die zonder enige moeite verbinding hebben met de aarde en het miljoenen bedrijf KPN is nog niet in staat om fatsoenlijk digitenne signaal af te leveren pfffft.🤬🤬

Reputatie 6
Badge +7

Een ander antenne kopen (Funke Yagi Nx) schijnt een oplossing te zijn voor de slechte ontvangst volgens een ander inwoner van Ouddorp : https://forum.kpn.com/digitenne-12/zeer-slechte-ontvangst-van-digitenne-in-ouddorp-473998

 

De ontvangst van Digitenne in west Zeeland is niet optimaal. Hier gaat KPN waarschijnlijk niet zoveel meer aan doen.

dat zou idd een oplossing kunnen zijn maar het blijft te gek voor woorden dat kpn dit niet op kan lossen het enige wat je krijgt is van die standaard probleem oplossingen die ze van een briefje oplezen maar in ieder geval bedankt voor de tip.:thumbsup:

Reputatie 7

Hallo Lepned, Marian, welkom! Vervelend dat in jullie omgeving de ontvangst niet optimaal is. Sinds de overgang naar DVB-T2 is het noodzakelijk om de antenne nauwkeuriger uit te richten. We hebben namelijk frequenties moeten terug geven aan de overheid. Waardoor we nu meer data in minder bandbreedte kwijt moeten. Bij de oude Digitenne kon je de antenne dan ook zo'n beetje overal wel neerzetten en had je een goede verbinding. Dat is nu niet meer het geval. Zorg dan ook dat je antenne in de richting van de mast staat. Plaats hem, als het binnenshuis niet voldoende verbetering geeft, buiten. 

Heb je op dit moment nog geen Funke v5 model antenne (dat is deze) reageer hier en vul je forumprofiel in. Dan kan ik in ieder geval zo'n exemplaar opsturen. Mocht het ook met de v5 niet optimaal werken, dan kun je ervoor kiezen om zelf een andere antenne aan te schaffen. Zoals bijvoorbeeld de Yagi Nx die Walter al noemt.

Beste Erik bedankt voor je reactie maar nu voor het 2e jaar alles geprobeerd te hebben ben ik er wel klaar mee en waar het ook aan ligt maakt niet meer zoveel uit. Het grootste probleem ligt toch bij jullie en als service aan de abonnee's verwacht ik dat jullie zo'n antenne aanbieden. Nu zitten er zoveel klanten gefrustreerd met de kpn aan de telefoon en het probleem word niet opgelost.

Met vriendelijke groet,

Marian 

Reputatie 7

We zien in de praktijk dat toch voor het grootste deel van de klanten met een Funke v5 (eventueel buiten geplaatst) en het goed uitrichten daarvan ze goed tv kunnen kijken. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat jij nu geen problemen ervaart. In sommige gevallen zijn er storende factoren waardoor het ook met een goed uitgerichte, buiten geplaatste, v5 niet, of niet optimaal werkt. Echter zijn dat over het algemeen ook juist die plekken waar wij er ook niet zoveel aan kunnen doen. 

Als je nog geen Funke v5 hebt, Marian, dan kan ik die naar je opsturen. Als je die al wel hebt en je zou een ander model antenne willen proberen, dan is dat via ons helaas niet mogelijk. Wij hebben alleen de v5 in het assortiment. 

Reputatie 6
Badge +7

Is dat wellicht een optie, dat je een goede buitenantenne bij KPN erbij kunt huren (a €1,- per maand)? Voor die gebieden die met een standaard antenne onvoldoende ontvangst hebben.

Beste Erik,

Ik heb al die dingen die jij opnoemde al uit geprobeerd ,zoals een v5 en een yagi nx antenne ,ik heb zelfs een nieuw kastje gekregen helpt allemaal niets.

Mvg,  lepned.

Reputatie 6
Badge +7

Heb je een zxv7200 of een Rebox ontvanger?

Hoeveel % ontvangst heb je normaal gesproken? En zakt dat in als je storingen ziet?

Maakte dat met die Yagi Nx niet uit, werd dat niet beter?

Beste Walter,

Ik heb een zxv7200.

Normaal 100 procent en zakt soms weg naar 0 procent en krijg ik maar een paar zenders ,werd met de yagni niet veel beter.

Mvg,  lepned

Reputatie 6
Badge +7

@Erik_ Weer een zxv7200 die problemen geeft. Zelfs al een nieuwe gehad. Zou je op een of andere manier kunnen zorgen dat @lepned een Rebox krijgt?

Reputatie 7

Als ik nieuw kastje opstuur dan weet ik niet welke het wordt. De kans is groot dat het dan net zo goed weer een ZTE gaat zijn. En om nou de hele tijd te blijven wisselen tot het een keer een Rebox wordt… 

Wat eventueel nog geprobeerd kan worden is een dikkere antennekabel. Er zijn ook klanten waar dat de oplossing bleek.

Beste Erik wat is een( dikkere )kabel?

 

Mvg,. lepned

Reputatie 7
Badge +28

@lepned

Bij de buitenmontageset van KPN (speciaal voor de Funke V5) wordt een 10 meter lange kabel meegeleverd die een omtrek/diameter heeft van 0,7 cm.

De kwaliteit van die kabel is duidelijk beter dan het dunne kabeltje wat je bij de binnenantenne krijgt. 

 

Het probleem met de sterk wisselende ontvangstpercentages wordt trouwens vaak veroorzaakt door een externe storingsbron. Denk dan aan een modem, LED-lamp, DAB+-radio of zelfs een buitenthermometer. Zet jouw ontvanger en antenne dus niet te dicht bij andere elektrische apparaten. 

 

Reputatie 6
Badge +7

Bij mij heeft dat niet veel opgeleverd bij alle twee mijn ZTE kastjes. Ik heb de buitenkabel van KPN geprobeerd en een andere gelijkwaardige maar witte kabel.

 

Bij mij heeft een moderator het wel voor elkaar gekregen om 2 Rebox kastjes te regelen. Ging in 1 keer goed.