Beantwoord

Slecht ontvangst Digitenne

  • 10 January 2020
  • 12 reacties
  • 247 keer bekeken

Is het normaal dat het ontvangst volledig verdwijnt als mijn buurvrouw staat te mixen? Of als er rennende kinderen voorbij lopen. Of als ik mijn lamp aanzet (ja die wel in de buurt van de antenne staat)

Het ontvangst is echt drama. Ik heb de antenne staan op de plek waar hij het meest ontvangst heeft. Maar er hoeft maar iets in de straat te gebeuren of ik zie niets meer.

En mijn buren houden nogal van eiwitshakes dus ik zit vaak naar zwart beeld te kijken.

 

icon

Beste antwoord door John123 10 January 2020, 16:57

Bekijk origineel

12 reacties

Hoi. Lastige situatie. Het aanzetten van een magnetron kan dat ook al veroorzaken.

Ik begrijp dat de antenne qua Digitennesignaal al op de beste plek staat, die helaas niet zo’n beste plek is i.v.m. storende invloeden. Een ledlamp met dimmer danwel 12 volt voeding veroorzaakt ook storing idd. Zit die op hetzelfde stopcontact als de ontvanger?

Een andere antenne kan al verschil maken tenzij je al het nieuwste type (v5) hebt. Verder: zou de antenne buiten geplaatst kunnen worden? Dat is voor ethersignalen altijd het beste natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +28

Het blijft ontvangst via de ether. De nieuwe Funke V5 antenne is beter bestand tegen storingen dan oudere antennes, maar als wij hier de koffiebonen malen, hebben wij ook een korte storing. 
 

Daar is weinig aan te doen, maar storingsbronnen zoals een LED-lamp of een modem kun je mogelijk wat verplaatsen. 
 

Of de antenne een betere plaats geven natuurlijk. 

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @VanessaDelft dat is volkomen normaal als je de antenne binnen zet. Ik heb het al vaker verkondigd: een antenne hoort op het dak net zoals bij een auto.

Reputatie 7

Hey @VanessaDelft, welkom op het KPN forum. Leuk dat je een vraag stelt. Hier helpt de KPN community je graag :)

Er zijn al wat reacties gekomen van leden, kan jij daar iets mee? Heb je nog vragen? We staan voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +28

Het blijft ontvangst via de ether. De nieuwe Funke V5 antenne is beter bestand tegen storingen dan oudere antennes, storingsbronnen zoals een LED-lamp of een modem kun je mogelijk wat verplaatsen. 
 

Of de antenne een betere plaats geven natuurlijk. 

@VanessaDelft 

Heb je nog wat kunnen experimenteren met het verplaatsen van de antenne en/of mogelijke storingsbronnen? 

Als ik zo de reacties lees is dit het. En gaat het niet beter worden dan dit als ik de antenne binnen blijf houden. Wel raar dat ik er met mijn insteekkaart veel minder last van had.

En een andere positie is niet mogelijk.

En mijn buren (die dus veel mixen) kan ik helaas ook niet verplaatsen.

Reputatie 7
Badge +28

Heb je dan belang bij een buitenantenne? Nadia wil jou vast wel (gratis) een buitenantenne opsturen. 

Ik wil eigenlijk niet naar buiten met mijn antenne.

Reputatie 7
Badge +28

OK, dan blijft het bij leren omgaan met de nukken die ontvangst via de ether soms met zich meebrengt, Het is niet anders. 

Reputatie 7

Hey @VanessaDelft, helaas. De buren kun je niet verplaatsen, of de mixer stopzetten. Misschien dat je een deel van de opbrengst -taart(?)- kunt opeisen? ;)
Een buitenantenne zou hierbij wel kunnen helpen. Jammer dat dat geen optie voor je is. Mocht je je bedenken, ik stuur met liefde gratis een buiten antenne.  

Heb je geen vaste aansluiting van KPN danwel het kabelbedrijf?

Digitenne is behoorlijk duur t.o.v. interactieve tv via internet van kpn (of ziggo internet/tv).

Interactieve TV is € 10 bovenop de prijs van alleen Internet bij KPN. En je hebt méér radio- en tvzenders (ca. 60 TV in basispakket) en gratis Terugkijken en begin gemist.

Digitenne is € 17 (!) en je kunt alleen live kijken naar ca. 30 zenders.

Reputatie 7

Goede tip, @PeterG. Ik kan voor je kijken wat er mogelijk is, @VanessaDelft. Dan heb ik je gegevens nodig. Die kun je invullen in je forumprofiel. Mocht je dat willen, laat het me weten :)   

Reageer