Beantwoord

slechte ontvangst digitenne

  • 6 July 2020
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Zit al 9 maanden noodgedwongwn met een noodpakket. Het lukt KPN niet om een vaste aanstelling te realuseren en ik woon niet in rhe middle of nowhere .

Ontvangst digitenne wordt steeds slechter.

Kan ik toch geen gebruik maken van mijn ITV abo via wifi?

 

Groetjes

Elly

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 July 2020, 07:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Freddt ,

Ik reageer op jouw melding van slechte Digitenne-ontvangst. Mogelijk is daar wat aan te doen. 

 

Voor nu wil ik jou vragen om het volgende uit te voeren: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Freddt! Is het met de tips van Noordzee gelukt om de Digitenne beter af te stellen? Als je de inloggegevens voor iTV al hebt ontvangen dan kun je via https://tv.kpn.com/ online iTV kijken. Als je deze gegevens echter nog niet hebt, dan is het afwachten tot de vaste diensten geactiveerd worden en in de tussentijd gebruikmaken van Digitenne. 🙂

Reputatie 3
Badge

Hallo Sanne ik heb mijn abonnement laten doorlopen dus de gegevens heb ik nog ik  heb nu een huawei wifi. Als ik via internet ga kijken ben ik dan niet snel door mijn tegoed heen?

Groetjes

Elly

Reputatie 7
Badge +28

@Freddt 

Heb je de tips voor Digitenne nog geprobeerd? 
 

Als je TV kijkt via het netwerk en dus niet via WiFi, dan vlieg je door jouw data heen. 

Reputatie 3
Badge

Hallo

 

Heb jouw suggesties nog niet geprobeeerd. Wel een beetje met de digitenne geschoven. Staat nu weer op de oude plaats  ontvangst is nu goed . Zendmast staat hier paar honderd meter vandaan   ik kan hem zo zien  

Wat bedoel je met als je TV  kijkt via het netwerk. Ik heb ook geen internetaansluiting dus vandaar die Huawei mobile wifi. Moet wel steeds opgehoogd worden . Ik kan dus alleen via wifi tv online kijken.

 

Groetjes

Elly

 De ontvangst is goed, dus mooi zo  laten, maar toch nog even

. . .Zendmast staat hier paar honderd meter vandaan   ik kan hem zo zien . . .

Weet je zeker dat dat een digitenne mast is ?

https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/

Kies voor UHF

 

Reputatie 7
Badge +17

Het tegoed zal dan wel sneller gaan dan je gewend bent @Freddt, maar als je de iTV app gebruikt kun je de beeldinstellingen op laag zetten. Dan gaat het iets langer mee. 🙂 Als je daarnaast het tegoed van de MiFi router (dongel) bedoelt, dan kun je altijd bellen met 0800-0402 bellen wanneer dit tegoed (bijna) op is. Als je dan ‘Direct Online Pakket opwaarderen’ inspreekt, zou de spraakmodule moeten herkennen dat je een noodpakket hebt en kun je het noodpakket laten opwaarderen via diezelfde spraakmodule. 🙂 Fijn dat de Digitenne in elk geval weer beter werkt, gebruik vooral de tips van Noordzee wanneer de kwaliteit toch weer inzakt! 

Reputatie 3
Badge

Hoi Sanne zendmast staat er niet bij 

Voor de overige info bedankt.

.Groetjes

Elly

Reageer