Beantwoord

Soundbar

  • 13 April 2019
  • 8 reacties
  • 355 keer bekeken

hoe sluit ik mijn Philips soundbar aan op mijn tv met HDMI heb een nieuw digitene kastje
icon

Beste antwoord door PeterG 13 April 2019, 19:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Vdleij,

Dat gaat niet makkelijk worden. Er zijn twee soorten Digitenne-ontvangers (ZTE en Rebox) die verschillende AV-aansluitingen hebben op de achterkant. Het antwoord is dus afhankelijk van jouw ontvanger.

Zover ik weet, is het mogelijk om via de audio-uitgang van jouw ontvanger verbinding te krijgen met een een ander apparaat zoals een soundbar. Het gevolg is dan wel dat je via jouw TV geen geluid meer hoort.

Maar het is best mogelijk dat mijn antwoord niet helemaal juist is. We hebben hier op het forum ook @PeterG zitten. En hij weet alles van snoertjes en stekkertjes.

Hem kennende, wil hij jou best een verder antwoord geven als je met mijn antwoord niet uit de voeten kunt.

Hoe ver ben je inmiddels zelf gekomen met het proberen en wat voor ontvanger heb je in huis?
Helaas hebben de nieuwe Digitenne ontvangers geen optical out meer (de oude hadden dat wel; i.i.g. de TopFields).

De zxv7200 heeft rca (tulp) aansluitingen en de rbx2800 een minijack.
Je televisietoestel heeft waarschijnlijk wel optical out; die kun je (ook) gebruiken naar optical in van je soundbar.

We weten niet wat je in huis hebt of wat de aansluitmogelijkheden daarvan zijn (televisie, soundbar, tv-ontvanger) dus meer dan bovenstaande is nu niet aan te geven.
Als ik de optical out op de tv doet deze het 30 sec. Daarna niets meer ook niet als ik dan de HDMI eruit haal om dan weer geluid te krijgen moet het kastje opnieuw opstarten
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Vdleij. Welkom op het forum! Wat vervelend dat het nog niet gelukt is. Zou je een berichtje willen achterlaten in dit topic met daarin het merk/model van jouw televisie en soundbar? Wellicht zijn er nog andere opties om het geluid naar jouw soundbar te versturen. We horen graag van je!
Reputatie 7
Badge +28
@Vdleij Kunnen wij jou nog helpen? We wachten nog op jouw antwoord op de vraag van Vikash hierboven.
Ik heb het opgelost overgestapt naar ziggo
ik vond de nieuwe aansluiting ronduit slecht reageerde traag en viel steeds weg
Voor deze oplossing gaan we natuurlijk niet ''liken''. 😉

Maar euh, heb je internet dan nu ook via Ziggo? Anders wordt het wel prijzig met kabeltelevisie (tv standaard) van Ziggo en internet van KPN. Zeker niet de goedkoopste oplossing. Ook niet met Digitenne.

Had je internet van KPN? Dan was toevoegen van "Interactieve TV van KPN" wsl zelfs goedkoper geweest.... 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Wat jammer dat je ben overgestapt naar Ziggo en niet hier hebt aangegeven dat je ook problemen had met de verbinding, dan hadden we jou daarbij kunnen helpen. ☹️

Reageer