Beantwoord

Steeds geen signaal

  • 4 December 2020
  • 21 reacties
  • 240 keer bekeken

Reputatie 1

heb een nieuwe buiten antenne  100% ontvangst goed uit gericht maar toch om de haverklap geen digitene signaal wat is daar de oorzaak van bij het oude signaal nooit geen last gehad  graag hier advies over

icon

Beste antwoord door de beer 14 December 2020, 20:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @de beer ,

Probeer het volgende eens:

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 
2/ Haal de ontvanger even van de stroom af. 
3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 
4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Dan een paar vragen: 

1/ Heb je in de buurt van de ontvanger of antenne externe storingsbronnen staan? Denk dan aan b.v. een modem, LED-lamp, DAB+-radio.

2/ Heb je de antennekabel gecheckt? Zit die goed stevig vast?  

Reputatie 1

Antenne kabel nieuw ,hoogte antenne ongeveer 7 meter aan buiten gevel fabrieksinstellingen meerdere keren gedaan geen idee van storingsbronnen heb alleen tv op slaapkamer

Reputatie 7
Badge +28

Tsjaa, als je alles uitsluit : Dan blijft er maar één mogelijkheid over. 

Een omwisseling van jouw ontvanger. Want mogelijk heb je een minder goed werkend exemplaar. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Dan kan een moderator jou wellicht verder helpen. 

Reputatie 1

Forum profiel aan gevuld 

Bedankt voor zover

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een nieuwe ontvanger aangevraagd voor je. Die kan je omruilen bij de Primera in jouw buurt. Alle informatie vind je in het privébericht dat je van me krijgt. Let erop dat de antenne en de afstandsbediening niet teruggestuurd hoeven worden. 

Reputatie 6
Badge +7

@de beer heb je de nieuwe ontvanger al in gebruik genomen? Ontvangst nu beter?

Reputatie 1

Heb in 3 dagen tijd dat de nieuwe ontvanger is aan gesloten al 4 keer  geen signaal  gehad zomaar ineens gebeurd dat terwijl signaal daarna weer 100% is

 

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @de beer ,

Er zijn twee mogelijkheden die ik trouwens hiervoor ook genoemd heb. 

1/ Jouw antennekabel is niet goed. Als er ergens een plug loszit of sluiting maakt, dan krijg je van dit soort heftige schommelingen. 

2/ Er speelt bij jou een externe storingsbron. Denk dan aan b.v. een modem, LED-lamp, DAB+-radio.

Gebruik je de antennekabel van 0,7 cm dikte die KPN heeft meegeleverd bij de buitenmontageset? Of gebruik je zo'n dun kabeltje? 

 

Reputatie 1

Antenne kabel nieuw van KPN en geen externe  dingen in slaap kamer zoals  genoemd nieuwe buiten antenne  alleen tv in slaapkamer

Reputatie 7
Badge +28

Maar de vraag is wat voor antennekabel. Is het deze 10 meter lange kabel van 0,7 cm dik? 

 

Reputatie 1

Ja deze set  zo gehad bij nieuwe buiten antenne 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer de antenne eens op een andere plek neer te zetten. Helpt dat ook niet? Dan heb ik geen andere oplossing meer. Want ik neem aan dat je geen directe storingsbronnen meer hebt staan in de buurt van jouw ontvanger.

Reputatie 1

Ga dat alsnog broberen  bedankt voor zover vraag mijn wel af of meer mensen in mijn omgeving  er last van hebben

Reputatie 6
Badge +7

@de beerWat is je signaal sterkte (niet signaal kwaliteit) op NPO1 en RTL4 ongeveer?

Druk hiervoor op de ANT knop van je afstandsbediening en daarna op de rode knop (onder de aan/uit).

edit: en hoger van de zendmast zit je ongeveer? Wat is je woonplaats (ongeveer)?

Reputatie 1

Woonplaats Heerhugowaard  hoogte antenne 7 meter morgen kijken naar signaal  sterkte 

Reputatie 6
Badge +7

In Heerhugowaard is prima signaal. De zendmast staat in Alkmaar, die richting moet je wel zicht hebben.

Reputatie 6
Badge +7

Woonplaats Heerhugowaard  hoogte antenne 7 meter morgen kijken naar signaal  sterkte 

@de beer meldt mij via PM:

Ssignaal sterkte na gekeken bij ned 1 64% bij RTL 4 61%

Dat zit inderdaad op het randje. Ik zou nog eens goed de antennekabel en -stekkers kontroleren.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer de antenne eens op een andere plek neer te zetten. Helpt dat ook niet? Dan heb ik geen andere oplossing meer. Want ik neem aan dat je geen directe storingsbronnen meer hebt staan in de buurt van jouw ontvanger.

Er spelen twee zaken bij @de beer : 

De antenne staat kennelijk niet op de ideale plek en is waarschijnlijk niet ideaal uitgericht.  

Reputatie 6
Badge +7

Probeer de antenne eens op een andere plek neer te zetten. Helpt dat ook niet? Dan heb ik geen andere oplossing meer. Want ik neem aan dat je geen directe storingsbronnen meer hebt staan in de buurt van jouw ontvanger.

Er spelen twee zaken bij @de beer : 

De antenne staat kennelijk niet op de ideale plek en is waarschijnlijk niet ideaal uitgericht.  


Of hij heeft een rotte ontvanger. Maar eerst de antenne maar uitsluiten. @de beer staat de antenne uitgericht naar de kant met de hoogste signaal sterkte (niet signaal kwaliteit)? Zou richting Alkmaar moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +7

@de beer nog gelukt met kontroleren van de antenne(richting) en kabel?

Reputatie 1

Heb de ontvanger  verder van tv gezet lijkt te helpen