Beantwoord

storing digitenne

  • 7 June 2020
  • 14 reacties
  • 286 keer bekeken

Heb digitenne in Noord Holland en in Overijssel rtl4 stoort zowel in Noord Holland als in Overijssel(Enschede)

wie heeft hier ook problemen mee.

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 June 2020, 17:26

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pieter 123 ,

Wil je anders het volgende eens uitvoeren?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een drietal vragen aan jou : 

Wat gebruik je voor type antenne? 

Staat de antenne binnen of buiten?

In welke locatie ben je nu? 
 

Hallo,heb alles wat je aangeeft al geprobeerd heb de storing in Noord-Holland en Overijssel echt alles geprobeerd het lijkt wel of het iets te maken heeft met illegale geheime zenders.

ben nu in Alkmaar heb binnen antenne net Nieuw staat funcke op voet.zit hier in flat 9 hoog.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, In Alkmaar op 9 hoog moet je ook met een binnenantenne een prima ontvangst hebben. 

Heb je alleen maar storing op RTL4? 
 

Heb je al geprobeerd om potentiële storingsbronnen wat verder weg te plaatsen? Denk dan aan bv een modem, een led-lamp of een DAB+-radio. 

Heb ik allemaal al geprobeerd heb ook op net 5 storing de andere zenders doe-het-zelf goed.

 

Reputatie 7
Badge +28

Het lijkt mij sterk dat er zowel in Enschede als in Alkmaar geheime zenders bij jou in de buurt staan. Toevallig waren wel in beide gebieden dezelfde frequentie gebruikt voor de zenders RTL 4 en Net 5 (en nog wat andere zenders).

Mijn advies aan een moderator is om de ontvanger van @Pieter 123 om te ruilen voor een andere ontvanger. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

   

Bedankt voor je antwoord omruilen al gebeurt met zelfde resultaat dus dat laat ik voor wat het is.

kom ook via hier niet verder dus ga waarschijnlijk zonder digitenne verder Gr Pieter

. . .ben nu in Alkmaar heb binnen antenne net Nieuw staat funcke op voet.zit hier in flat 9 hoog.

Met zo’n hoogte moet dat geen probleem zijn, tenminste, als er niet een nog hoger gebouw op de lijn naar de zender staat, of je zit net aan de verkeerde kan vd flat met de antenne.

Wat voor kabel, dikte, zit er aan de antenne ?

 

Reputatie 7
Badge +28

Hij heeft een binnenantenne, dus met zo'n dun kabeltje. Maar zowel in Alkmaar als Enschede staat een zendmast. Als je dan op 9 hoog zit, dan heb je bijna (bij wijze van spreke) geen antenne nodig. Ik ben overtuigd dat er een storingsbron in het spel is. 

Reputatie 6
Badge +7

Nu ben ik benieuwd of er een Rebox of een zxv7200 ontvanger bij @Pieter 123  staat.

In geval van het laatste zou het wellicht handig zijn als een moderator de zxv7200 wil omruilen voor een Rebox (ja dat kost moeite). Maar je zal zien dat de problemen weg zijn…..

Heb idd zxv7200 ontvanger HDMI deze omruilen voor Rebox?

Reputatie 6
Badge +7

Ja, dat valt zeker te proberen, zeker als het al je tweede ontvanger is. Het probleem alleen is dat ze bij KPN niet kunnen aangeven welk type je moet gaan krijgen. Dus je moet een handige KPN medewerker vinden die de sluipwegen kent. Het is bij mij en anderen gelukt dus het moet zeker te doen zijn.

Reputatie 6
Badge +7

En toen bleef het stil bij KPN….

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Pieter 123, Hier is de KPN dan eindelijk hoor! Excuses voor het enorm lang moeten wachten. Het is momenteel best wel druk. 
Ik wil je graag helpen, want ik kan me voorstellen dat een storende (veelbekeken) zender frustrerend is. Is dit probleem van de laatste tijd of niet?
Als mijn reactie nog op tijd komt wil ik je vragen je profiel in te vullen met je gegevens. Dan kan ik met je meekijken en eventueel het kastje voor je omruilen. 

Ik hoor het dus graag van je!

Reputatie 7
Badge +17

@Pieter 123 We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag!

Reageer