Beantwoord

Storing melden

  • 27 May 2020
  • 15 reacties
  • 262 keer bekeken

Heb vandaag storing in Digitene .

heb kpn gebeld en ff wachten en wordt geholpen en doet nog niks en 28 euro armer door belletje kpn.

betaal elke maand 22 euro abo

en sta voor een kastje en een gratis 

dus 17 euro  . Boefjes zijn het !!

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 May 2020, 20:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Valt toch best mee, hier ook de gehele dag wifi problemen. Proberen te bellen, maar krijg je eerst een bandje en vervolgens nog een. En als antwoord krijg je een sms met een link die ik al gedaan had.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jonki ,

Wil je het volgende eens proberen? 

1/ Zet jouw antenne zo hoog mogelijk 

2/ Haal de ontvanger even een aantal  seconden helemaal van de stroom af. 

3/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

 

Dan een aantal vragen: 

Wat voor type antenne gebruik je? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

In welke plaats (locatie staat de ontvanger ? 

Zie je een foutcode ? 

 

Mijn antenne staat op het stuurhuis 

4.50 in de lucht , global antenne .

heb al 13 jaar digitenne . Heb al drie antenne’s geprobeerd . Ben nu in Franeker ! Morgen Naar Harlingen , kijken of ik daar ontvangst heb . 
 

Reputatie 7
Badge +28

@Jonki

In het Zuid-westen van Friesland is het heel lastig om een goede ontvangst te krijgen. De reden hiervoor is dat er in het Zuiden van Friesland nog steeds geen zendmast staat. 
 

Ik ben bang dat er voor nu niet veel aan te doen is. Morgen in Harlingen is de kans op ontvangst wat groter. Er staat namelijk een zendmast in Leeuwarden. Maar ook in Harlingen is de situatie niet optimaal. Zie ook het dekkingskaartje hieronder. 
 

Wel is het handig om op iedere nieuwe locatie opnieuw uitgebreid zenders te zoeken. 

 

597x640_digitenne_dekking.jpg

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jonki, welkom! Hopelijk heb je iets aan de tips van Noordzee! Overigens is het bellen naar KPN gratis. Misschien begrijp ik je bericht niet helemaal, maar als je naar 0800-0402 belt, zitten daar geen kosten voor jou aan vast. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Reputatie 7
Badge +28

@Jonki

In het Zuid-westen van Friesland is het heel lastig om een goede ontvangst te krijgen. De reden hiervoor is dat er in het Zuiden van Friesland nog steeds geen zendmast staat. 
 

Ik ben bang dat er voor nu niet veel aan te doen is. Morgen in Harlingen is de kans op ontvangst wat groter. Er staat namelijk een zendmast in Leeuwarden. Maar ook in Harlingen is de situatie niet optimaal. Zie ook het dekkingskaartje hieronder. 
 

Wel is het handig om op iedere nieuwe locatie opnieuw uitgebreid zenders te zoeken. 

 

597x640_digitenne_dekking.jpg

 

@Jonki 

Is de ontvangst in Harlingen wel gelukt ? 

 

 

Nee in Harlingen geen ontvangst , lig nu in Lemmer en ook geen ontvangst.

waardeloos systeem!!

Reputatie 7
Badge +28

@Jonki

In het zuiden van Friesland is de ontvangst inderdaad waardeloos. Zolang de zendmast in Spannenburg niet benut gaat worden, zal dit probleem blijven.

Je kunt proberen om jouw antenne uit te richten op Smilde of Lelystad. En dan weer uitgebreid zenders zoeken. Maar de kans is groot dat je geen ontvangst gaat krijgen.   

Heb een glomax 360 Graden op 4.50 hoogte staan . Dus draaien heeft echt geen zin heb al 13 jaar digitene 2x op de boot . Sinds de nieuwe kastjes een brok ellende ! Betaal elke maand 22 euro voor die brok ellende .

Reputatie 7
Badge +28

In het grootste gedeelte van Nederland gaat het gewoon goed. Maar niet in het hele zuiden van Friesland, Z-O Drenthe , Het Z-W van Zeeland en een deel van de achterhoek.

Die problemen zijn bekend bij KPN. Tot op heden wordt er alleen niets aan gedaan. Zie ook het dekkingskaartje.

Heb een glomax 360 Graden op 4.50 hoogte staan .

Dat is een antenne type ? Daar kan ik zo snel niets over vinden, heb je daar meer info over, ik ben nl benieuwd of de polarisatie wel verticaal is.

Je kan ‘m voor de test ook op z’ kant houden.

 

Lig nu in Sneek bij de waterpoort en nog steeds geen ontvangst , conclusie, digitene werkt absoluut NIET in Friesland !

Reputatie 7
Badge +28

In het grootste gedeelte van Nederland gaat het gewoon goed. Maar niet in het hele zuiden van Friesland, Z-O Drenthe , Het Z-W van Zeeland en een deel van de achterhoek.

Die problemen zijn bekend bij KPN. Tot op heden wordt er alleen niets aan gedaan. Zie ook het dekkingskaartje.

@Jonki

Dat klopt, Digitenne werkt in het Zuiden en het Zuid-Westen van Friesland niet goed.  Alleen in de omgeving van Leeuwarden en in het Oosten richting Smilde heb je een goede ontvangst.  

Reputatie 7
Badge +28

Ik adviseer jou om een extra FTA-ontvanger te kopen voor erbij. Zo'n ontvanger kost ongeveer 30 euro. Daarmee heb je een betere ontvangst en kun je op moeilijke locatie's nog wel naar de NPO-zenders kijken.  

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Jonki, wat jammer om te lezen dat het nog steeds niet goed werkt. Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Vooral in Zuid-West Friesland is het lastig, maar in veel delen werkt het ook wel gewoon. Op de Digitenne website kan je ook per adres ingeven of het daar wel of niet werkt. Zoals Noordzee aangeeft, is bekend dat het op bepaalde plekken niet/niet goed werkt. Daar wordt echter op korte termijn inderdaad niets aan verbeterd, ben ik bang.