Beantwoord

Storing op de betaalde Digitenne zenders

  • 18 June 2022
  • 85 reacties
  • 619 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo, ik heb al een aantal dagen last van strepen, blokken en balken op de betaalde zenders, niet op de vrije zenders, zowel in de huiskamer als in de slaapkamer. Bij alle bij ontvangers staan de antennes op 100% ontvangst.

Ik heb van alles geprobeerd, fabrieksinstellingen gedaan en opnieuw laten zoeken maar geen resultaat, er is niet te kijken zo.  Ik weet nu niet meer wat er aan te doen is.

Met vriendelijke groeten,

F.H.Kuijer

 

icon

Beste antwoord door Robrecht 19 June 2022, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo Forum, 

Sinds een paar dagen heb ik opeens last van haperende kanalen (Digitenne). Dat haperen bestaat uit korte onderbrekingen, snel tonen van balken vol gekleurde blokken, afzonderlijke blokken. Soms zelfs een zwart scherm. 
Dit treedt op bij alle kanalen behalve de NPO kanalen en ik zag dat ook BE ok blijft. 
De antenne (Funke V4) staat al tijden op dezelfde plek. Verder ook niets veranderd aan de plek van de box. 

Wat heb ik gedaan: 
Checken op software versie: ok

Checken op signaalsterkte (=100 procent “regio Brabant”) tegelijk met opnieuw zoeken

Box van stroom afgehaald en weer aangesloten - fabrieksinstellingen toegepast

Kabels uit- en weer in de apparaten geplaatst

Default instellingen toegepast (geen exotische pixeldichtheden)

 

Het mag allemaal niet helpen. Contact gehad met KPN en men kon niets meer vertellen hierover anders dan dat ik niet de enige zou zijn.

 

Iemand een idee / ook overkomen en hoe verholpen? 

​​​​​​​Groet, Jos, Tilburg.

admin: bericht naar centraal topic verplaatst

 

Hoi @Josjen ,

De funke V4 is verouderd en heeft geen 4G filter, wat voor storingen kan zorgen.

Via 0800-0402 kan je een One For All V6 aanvragen.

In de tussentijd kan je uitgebreid zenders zoeken op UHF 26 of 33.En de antenne weghalen bij storingsbronnen(dect, mobiel, modem ect)

Wij hebben hetzelfde probleem 

Hoi @janniezuidema en @tt-rijder ,

Er zijn hier al meerdere mensen die hetzelfde ervaren, vermoedelijk is er een storing.Jullie hoeven zelf dus niks te doen aan jullie kant vermoed ik.

Misschien kunnen @Noordzee @Rutger_ of @Erwin_ hier wat over zeggen?

Hoi @tt-rijder . In welke regio woon jij?

@janniezuidema : Welke regio woon jij?

Reputatie 3
Badge

Hallo Erwin,

Gelderland, omgeving Didam.

@janniezuidema : Welke regio woon jij?

Goeree Overflakkee 

Het valt op dat er nu wat meer meldingen binnenkomen. Ik weet nog niet of dit een grotere storing is of dat het individuele incidenten zijn.

Digitenne is ook wel een beetje gevoelig voor weersomstandigheden en het is beneden de rivieren momenteel erg heet als ik het nieuws mag geloven. 

@janniezuidema  @tt-rijder   Wat voor setup hebben jullie . Maken jullie gebruik van buiten antennes?  Heeft het aanpassen van de plek van de antenne ook een gunstige invloed op het signaal?

Reputatie 3
Badge

Ik gebruik voor allebei de ontvangers buitenantennes, veranderen van richting heeft geen effect, altijd 100% ontvangst.

@janniezuidema @tt-rijder 

Jullie hebben je profiel al ingevuld. Dat is mooi.  Nu heb ik namens jullie storingsformulieren ingevuld.

Op deze manier brengen we het onder de aandacht en zal de technische dienst er z.s.m. naar gaan kijken.

@Josjen : ook voor jou heb ik het formulier ingevuld.

Reputatie 2
Badge

@Erwin_  en @martijn197108 : Dank voor jullie response! 

I kamp de laatste dagen met hetzelfde probleem bij Digitenne. Een aantal keer per minuut een haperend vlekkerig en blokkerig beeld bij de betaalde zenders. Niet op NPO1,2,3 en de regio zenders.  Niets veranderd aan mijn configuratie of antenne opstelling. Signaal voor alle kanalen = 100%. Ik zit binnen gezichtsbereik van de zendmast Lopik regio Utrecht en heb deze problemen nog niet eerder gehad. De zenders opnieuw gescand zonder resultaat

Robrecht

 

Reputatie 7
Badge +24

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit ook voor jou doorzetten.

@Alex_P profiel aangemaakt

Reputatie 7
Badge +16

Dank, @Robrecht! Jouw melding heb ik ook doorgegeven. 

Zodra er een update te melden is, laten wij het weten!

Reputatie 2

Ook hier in ijsselstein hetzelfde probleem, veel blokken op de commerciële zenders. Terug naar fabrieksinstelling en opnieuw zenders zoeken levert geen verbetering op.

Reputatie 7
Badge +20

Hi allen,

Er blijken vanuit het hele land klachten over het stotteren binnen te komen, en dit wijst op een ‘atmosferische storing’. Kort gezegd heeft dat niet te maken met het signaal dat door ons uitgezonden wordt, maar gaat het mis nádat het signaal onze zendmasten verlaat. Atmosferische storingen komen vaker voor bij bijvoorbeeld mist, maar ook warm weer en met name temperatuurverschillen kunnen voor problemen zorgen. De verwachting is dat de problemen morgen zullen afnemen, als het wat afkoelt.

Zouden jullie willen laten weten of jullie vanaf morgen ook echt weer beter beeld ervaren? 

Reputatie 2
Badge

@Maja_ : Dank voor je bericht. 

Hoe kan het dan dat NPO1,2,3 - zeg maar de vrije kanalen - hier geen last van zouden ondervinden? 
Want als wat je daar oppert waar is, dan belooft dat een flink verstoorde aankomende zomer (voor KPN Digitenne abonnees.

Dat van mist en zo, dat begrijp ik nog wel vanuit het verleden (het echte antenne tijdperk); maar buiten de invloed van zonnevlammen zie ik hier geen relevantie. Ik had zelf tot nog toe (en dat al jaren) geen last van wat ik nu ervaar (en velen met mij). Deze storing was er al voor de hitte toesloeg. 

Dus nee, technisch onderzoek door KPN lijkt me nodig.

Groet, Jos, Tilburg 

Reputatie 7
Badge +20

Er is technisch onderzoek gepleegd @Josjen, en ik deelde de bevindingen van dat onderzoek, de technische dienst gaf aan dat er geen verstoring in het signaal te vinden was en dat het vaker voor is gekomen dat er een ‘perfecte samenloop van omstandigheden’ plaatsvind bij hoge temperaturen, waardoor en verstoringen kunnen ontstaan.

De technische dienst kwam zojuist echter met een 2e update, en geeft aan dat er iets is gedaan om de ontvangst toch te verbeteren. Hoe gaat het nu met de verstoringen? Ik hoor heel graag of jullie ook daadwerkelijk verbetering merken!

@Maja_   Ik merk op dit moment geen verstoring meer. Ik wil nog even afwachten tot morgen en laat dan zeker weten of de problemen hier voorbij zijn.  Het ziet er (althans hier in Culemborg) goed uit.

Bedankt voor de inzet

Robrecht

Reputatie 2
Badge

@Maja_ : Dank voor je terugkoppeling. 

Die 2e update heeft inderdaad - voor zover ik kan zien hier in het Tilburgsche - iets gedaan. 
Met name 24Kitchen, dat echt onderuit ging, doet het nu (tot zover) goed!
Ben benieuwd of de andere reageerders ook verbetering zien?

En Maja, kun je met ons delen wat die update ongeveer inhield? 

Groet, Jos, 

Tilburg

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt toch wel voorzichtig positief! 😊

Wat ze precies hebben gedaan is niet verder uitgelegd, dus dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven @Josjen 

@Maja_   Ik merk op dit moment geen verstoring meer. Ik wil nog even afwachten tot morgen en laat dan zeker weten of de problemen hier voorbij zijn.  Het ziet er (althans hier in Culemborg) goed uit.

Bedankt voor de inzet

Robrecht

vandaag (19-6-22) geen problemen meer. Voor mij is deze storing opgelost

Robrecht