Beantwoord

Storing op de betaalde Digitenne zenders

  • 18 June 2022
  • 85 reacties
  • 619 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo, ik heb al een aantal dagen last van strepen, blokken en balken op de betaalde zenders, niet op de vrije zenders, zowel in de huiskamer als in de slaapkamer. Bij alle bij ontvangers staan de antennes op 100% ontvangst.

Ik heb van alles geprobeerd, fabrieksinstellingen gedaan en opnieuw laten zoeken maar geen resultaat, er is niet te kijken zo.  Ik weet nu niet meer wat er aan te doen is.

Met vriendelijke groeten,

F.H.Kuijer

 

icon

Beste antwoord door Robrecht 19 June 2022, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

Reputatie 2
Badge

@Maja_ 

Ik heb ook geen problemen meer - alles weer als vanouds. Pfew! 

Voor de zekerheid wel de nieuwere antenne(s) aangevraagd (One For All V6) om de oude V4 van Funke te vervangen - goede tip van @martijn197108 waarvoor dank.

Dank voor het oplossen en vriendelijke groet, 
Jos - Tilburg 

Reputatie 2

Vanmorgen even de tv aangehad op rtl 4, en geen verstoringen waargenomen.

Reputatie 2
Badge

Zojuist om 18:00 waren de strepen en blokken full blown terug; nu ziet het er weer ok uit (18:16)
 

@Josjen   @Maja_ 

Om 18:15u even een paar minuten gecheckt.

Alle zenders komen hier in Culemborg in goede kwaliteit binnen.

Geen bibberende verstoringen met blokjes nu 

  

Reputatie 7
Badge +20

Zojuist om 18:00 waren de strepen en blokken full blown terug; nu ziet het er weer ok uit (18:16)
 

Oei, toch weer even foute boel dus? Is dit nog weer voorgekomen of was dit een eenmalig iets?

Reputatie 2
Badge

@Maja_ : na 18:16 weer helemaal jofelnootjes (prima) :)


Voor mij lijkt dat een typische produktie fix (een tijdelijke fix permanent aangebracht). Dan zal er wel ergens even een fail-over hebben plaatsgevonden (naar backup systeem) en weer terug :) 

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn @Josjen 😃

Reputatie 2

mijn dochter heeft ook problemen met de ontvangst van de commerciële zenders en ik ben even bij haar langs geweest en ik zie inderdaad veelkleurig blokkering beeld. Het probleem is dus NIET verholpen

 

Ook hier in Culemborg (gericht op zender Lopik/IJsselstein) weer dezelfde problemen. Niet zo heftig als de foto hierboven maar wel weer erg storend.

Robrecht

Reputatie 2
Badge

Ook hier in Tilburg weer terug naar af (zie vorige berichten).

 

Ik schakel met naar RTL4 (nieuws) en daar zijn ze weer:  hele rijen gekleurde blokken en interrupties (hikken). Erg jammer :(

@Maja_ : Kan er weer naar gekeken worden door de technici pls? 

 

Groet, 

Jos, Tilburg. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ai balen dit, goed dat jullie direct aan de bel trekken. Ik heb jullie meldingen doorgezet naar de technische dienst!

Reputatie 2

voorzover ik nu kan zien is het beeld weer normaal. Zou het op prijs stellen als er duidelijkheid komt van de zijde van KPN 

Reputatie 2
Badge

Ook ik ben voorzichtig positief; het lijkt erop dat de balkjes weer (even?) verdwenen zijn. 

Maar nu zeg ik: even aanzien! 

 

Verder ben ik het met @marzo eens. Wat is er precies aan de hand en welke oplossing hoort hierbij? 

 

Groet, 

Jos Klein Velderman, Tilburg

Ook op deze locatie weer een goed beeld nu 21:18u, maar wat een onstabiele situatie de laatste tijd.  Waarom zijn er géén problemen met het kanaal waarop NPO 1,2,3 en de regio zenders wordt uitgezonden. Hebben die een groter vermogen misschien? In alle gevallen blijft de signaalsterkte  voor alle kanalen 100% hier en dat maakt het zo vreemd. 

Tijd voor een structurele oplossing. 

Robrecht

Reputatie 2
Badge

Om precies 06:00 vanochtend weer terug naar af.  (ditmaal gezien op BBC)

Is er iets scheduled aan KPN zijde - een of ander profiel of zo dat om de zoveel tijd een incidentele reparatie weer ongedaan maakt (overschrijven)?  

@Maja_ :  Weer niet - of.. nog niet - goed. Helaas.

Groet, 

Jos, Tilburg.

Reputatie 2
Badge

** update ** uit Tilburg: 

Na een compleet zwart scherm voor enige minuten (BBC) - doet alles het weer. Voor dit moment. 07:34

Groet, Jos

Tilburg

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niet meer concrete informatie kunnen achterhalen hierover, maar weet wel dat het signaal nu 24 per dag wordt gemonitord. Ze zitten er dus bovenop om verdere verstoringen te voorkomen 🙂

Reputatie 2
Badge

@Maja_ : Dankjewel voor de feedback. 

Tot nog toe geen problemen meer ondervonden. Inmiddels ook mijn oude Funke V4 vervangen. 

Groet, 

Jos, Tilburg

Ik heb niet meer concrete informatie kunnen achterhalen hierover, maar weet wel dat het signaal nu 24 per dag wordt gemonitord. Ze zitten er dus bovenop om verdere verstoringen te voorkomen 🙂

Dank voor deze info, laten we hopen dat de problemen gevonden en opgelost kunnen worden door de t.d. mensen.

Reputatie 2
Badge

Dag beste mensen, 

De storing is er weer sinds vandaag 15 juli 2022; alle betaalde zenders weer de blokjes en balkjes en gestotter. Helaas :(

Bijna een maand goed gegaan. 
Uiteraard alles hier checked - 100% signaal. 

Iemand anders dezelfde bevinding? 

Groet, 
Jos, Tilburg

 

Reputatie 2

ook mijn dochter melde me weer blokkering beeld op BBC en zij had al een tijdje geen problemen

 

@ jos  Dank voor de melding. Ook hier in Culemborg (gericht op zendmast IJsselstein) weer dezelfde problemen met blokjes als voorheen. Lijkt minder heftig maar toch irritant. Op dit moment 20:27u lijkt alles weer normaal. Maar voor hoe lang?

Reputatie 2
Badge

@marzo @Robrecht : Dankjewel; inderdaad .. BBC en RTL4 even checked en (afkloppen /ongeverfd hout) het lijkt weer/nog  jofelnootjes. 

We gaan het zien (letterlijk). 

Groet, Jos, Tilburg 

Reputatie 2

het blijft toch een raadsel waarom het dan niet op de vrije kanalen te zien is. Lijkt mij dan toch iets met de codering-decodering te maken te hebben ( dus de insteekkaart). @Maja_  en niet met het warme weer zoals eerder gesuggereerd werd

Reputatie 7
Badge +20

Hi allen, ik was gisteravond niet aan het werk dus zie dit nu pas: hoe staat het er voor? Zijn de verstoringen nog weer terug gekomen of was het van korte duur en is het nu weer in orde?