Beantwoord

Timer op Digitenne ontvanger

  • 17 February 2019
  • 6 reacties
  • 266 keer bekeken

Badge
Is het mogelijk om in het digitenne kastje hd softwarematig een timer toe te voevoegen ?
dan gaat mijn hd kastje en tv via cec link teminste uit mocht ik in slaap vallen, nu blijft het hd kastje de hele nacht aanstaan 🤔

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 18 February 2019, 10:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @pdeneijs. Welkom op het forum. Ik begrijp dat je liever de ontvanger instelt in plaats van de televisie. Ik heb zelf even bij de instellingen gekeken en kwam het volgende tegen:



Laat je mij weten of het is gelukt?
Badge
Nee dat is niet wat ik bedoel, dit zijn de tijden als er geen signaal binnen komt op de hd ontvanger dan schakelt hij uit

wat ik bedoel is dat de tv pas na bv 2 of 3 uur uitschakelt en als cec ingeschajeld staat schakelt ook de tv uit

dus inderdaad wat ook op de tv zit, maar als ik op de tv de timer instel schakeld het hd kastje niet uit, en staat de ontvanger de volgende ochtend nog aan en dat is nou net wat ik niet wil

mvgr Pim
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb het voor de zekerheid toch nog even intern voor je nagevraagd. Dit is wel de juiste plek om van te voren aan te geven dat de ontvanger uitgeschakeld moet worden, na een bepaalde tijd. Helaas werkt het niet altijd, er zit nog een foutje in en dit wordt nog onderzocht en verholpen. Onze ontvangers ondersteunen op dit moment nog geen CEC. De reden waarom dit niet aan staat is dat tijdens een nachtelijke software-update opeens de TV aan gaat, wat niet de bedoeling is.
De ontvangers van KPN, zowel digitenne als i-tv, ondersteunen helemaal geen CEC (hdmi). De reden hiervoor geeft Vikash al aan. Dus dat gaat 'm niet worden. Je zult ontvanger en tv apart uit (en aan) moeten blijven zetten.

De CEC ondersteuning bij providers valt sowieso tegen. Ziggo heeft 't ook niet. (Mediabox XL en de Humax 5300c die zij uitgeven hebben ook geen CEC)
Badge
Nou bij mij op de Reebox werk het perfekt alles gaat nettjes uit

mvgr Pim

Reageer