Beantwoord

Topfield 5300 recorder

  • 8 February 2019
  • 5 reacties
  • 413 keer bekeken

Ik hoorde pas geleden, toevallig, dat de insteekkaart van digitenne vervangen gaat worden door een kastje.
ik ben in het bezit van een Topfield 5300 recorder die ik ook voor school, werk en studie gebruik.
De insteekkaart zit in deze recorder maar ik hoorde dat de opname mogelijkheid, kortom mijn recorder, met de aanschaf van het nieuwe kastje komt te vervallen.
Wij hebben helaas geen andere mogelijkheid om tv te kijken dan digitenne, eenvoudigweg omdat het hier niet is.
Ik mag er toch vanuit gaan dat KPN mij een andere mogelijkheid biedt , behalve apps waarbij ik slechts 7 dagen kan terug kijken, om tv programma's op te nemen?
wie weet hier iets van?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 February 2019, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik was ook een fervent gebruiker van de TF5300, maar helaas, dat feest is over.
Voor NPO + 2x regionaal kun je nog uit de voeten met een koop ontvanger.
Voor de overige zenders zou je over kunnen gaan naar satelliet.

Met het feit dat kpn de DVB-T kijkers dwingt om een kastje zonder mogelijkheden te gebruiken was voor mij duidelijk de grens gepasseerd en heb ik dus ons abb. wat vanaf de start liep opgezegd.
Kees,
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik kan dit bijna niet geloven. Dit betekent dus dat ik mijn, in de tijd bij de KPN gehuurde (stopte ze ook zomaar mee) maar later zelf aangeschafte Topfield 5300 in de vuilnisbak kan gooien.
..... A SO C I A A L....
Dit is toch een officiele KPN site?
Het zou de KPN sieren om hierover met een passend antwoord te komen.
Als dit allemaal waar is ga ik het zeker hogerop zoeken.
Er zijn hier nl prima programma's voor op TV. (voor zover ik die, van KPN, nog MAG ontvangen)
Hoi. Als er geen DSL aansluiting zit met voldoende snelheid en er zit ook geen kabel-tv aansluiting dan is de schotel een uitstekend alternatief. Met opname en HD ontvangst.
Bv. via Canaldigitaal. Zij bieden ook kijken via een app (daarvoor is geen schotel nodig) aan, met opnamemogelijkheid. Zie daarvoor onder "Kies" : TV via de TV-App.

Het is in de nieuwe situatie (HD met DVB-T2 HEVC) wel nog mogelijk het NPO pakket te krijgen met opnemen. Dan via bv Amazon.de een ontvanger met harddisc aanschaffen.
Opnemen van alle andere zenders kan straks jammer genoeg niet meer.

Hopelijk komt KPN wel weer met opnamemogelijkheid. Dit is, ondanks HD, de ondergang van Digitenne.

Ik snap trouwens niet wat tv-programma's met school en werk van doen hebben, maar dat zal aan mij liggen,
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Topfield recorder, welkom! Heb je ons topic over de veranderingen van Digitenne al gezien? Die begint met onderstaande:

Vorig jaar hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2.

Een lang verhaal kort: door het gebruik maken van de nieuwe techniek, hebben we nieuwe ontvangers moeten regelen. De oude ontvangers kunnen geen gebruik maken van de nieuwe techniek. We zijn er dus niet op uit om geld af te troggelen of om nog werkende apparatuur zomaar waardeloos te maken. Zonder nieuwe apparatuur helemaal geen Digitenne.

Omdat nog niet veel televisies uitgerust zijn om een insteekkaart met deze nieuwe techniek aan te kunnen, hebben we deze (nog) niet. Vooral televisies in het hogere segment hebben dit wel, maar er zijn ook weer niet zoveel mensen die een hele dure tv met hele goede specificaties gebruiken voor de toch wat mindere Digitenne kwaliteit.

Een opnamemogelijkheid is ook iets wat op dit moment niet aangeboden wordt. Dat kon ook al niet met de vorige ontvangers die we uitleverden. Wel weten we dat heel veel klanten deze wens hebben en natuurlijk hebben we dit dan ook veelvuldig doorgegeven aan de collega's die hierover gaan.

Hopelijk heb je zo, met de al eerder gegeven reacties, eerst voldoende toelichting. Als er nog vragen zijn, laat het vooral weten.
Beste Marcia,
Bedankt voor de uitleg maar dit wist ik al.
Feit blijft dat KPN eigenhandig eerst de opname mogelijkheid d.m.v. de verhuur van de Topfield afschaft en vervolgens helemaal de nek omdraait door een nieuw decoder kastje op te dringen waarmee de opnamemogelijkheid helemaal niet meer mogelijk is.
Binnen de hedendaagse technische ontwikkelingen kan jij mij niet wijs maken dat hier geen ander doel achter zit dan het de digitenne gebruikers zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
Ik, en echt heel veel anderen, ben toevallig wel in het bezit van een TV met mogelijkheid om een insteekkaart te plaatsen.
Om nu het argument te gebruiken dat er nog niet zoveel mensen zijn zoals ik en daarom (nog) geen insteekkaart is, vind ik een slap argument.
De techniek is er, dus wat is het probleem om OOK een insteekkaart aan te bieden.
Heel toevallig is men van plan om hier binnen een jaar glasvezel aan te gaan leggen. Tenminste als er voldoende animo is. Ik heb mij daarom maar noodgedwongen aangemeld. Hoewel de kosten veel hoger zijn dan mijn bestaande abonnement.
Ik kan je verzekeren dat ik GEEN KPN abonnement neem.