Beantwoord

tv ontvanger reageert traag

  • 4 February 2020
  • 30 reacties
  • 3460 keer bekeken

Badge

Recentelijk heb ik mijn kpn digitene kastje omgeruild omdat mijn regio die niet meer zou ondersteunen. Nu is mijn nieuwe kastje erg traag… Wanneer ik het volume aanpas duurt dit een aantal seconde en wanneer ik van zender wissel kan die nog wel eens 3 of 4 zenders wisselen terwijl ik al nergens meer op druk…. 

Hebben andere hier ook last van?

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 March 2020, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JVerhoeven , 

Nee, dit is niet normaal. Ik raad je aan om eerst eens een nieuwe afstandsbediening te proberen. 

Een moderator wil jou vast wel een nieuw exemplaar opsturen.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Badge

Hi Noordzee,

bedankt voor je reactie, ik heb de gegevens ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo, ik verwacht hier morgen een moderator. Die gaat jou vast wel een nieuwe afstandsbediening toesturen. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@JVerhoeven Welkom op het forum. Een dag na de verwachting, maar hier is een moderator! 🙂 Ik heb inderdaad een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze ontvang je normaal gesproken de volgende werkdag, dus ik hoop dat deze morgen binnen is. Zou je mij kunnen laten of het met de andere afstandsbediening wel naar behoren werkt? 

Badge

Bedankt! Ik wacht hem even af en laat het weten.

gr

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven 

Heb je de nieuwe afstandsbediening al met succes in gebruik genomen? 

Reputatie 7
Badge +15

@JVerhoeven Ik heb al een tijdje geen reactie meer gezien, is het gelukt met de nieuwe afstandsbediening? 

Badge

Hi @Rutger_,

Helaas maakt de nieuwe afstandsbediening geen verschil. 

Wat kunnen we nog meer proberen?

 

bedankt.

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven 

Dan wordt het tijd voor het omruilen van de ontvanger. Ik vermoed dat @Rutger_  dat wel voor jou wil regelen. (Let op dat je dan jouw afstandsbediening en antenne niet in de retourdoos stopt.)

Reputatie 7
Badge +15

@JVerhoeven Het zou natuurlijk kunnen dat het aan de ontvanger ligt, dit zou wel bijzonder zijn aangezien het een nieuwe ontvanger is. Is het enige probleem dat de ontvanger traag is, of ervaar je ook andere problemen? En hoe is het antennesignaal dat binnenkomt?

Badge

@Rutger_  verder geen problemen. Signaal is altijd goed. Het is echt puur dat wanneer ik snel doorzap naar andere kanalen dat hij nog zeker een minuut daarna door blijft veranderen van kanaal terwijl ik niets meer doe met de afstandsbediening en het kan dan nog wel een halve minuut duren voordat het geluid het dan weer doet..

Reputatie 7
Badge +15

@JVerhoeven Duidelijk, volgens mijn gegevens heb je 2 Digitenne ontvangers, heb je dit probleem op beide ontvangers? 

Badge

@Rutger_ zojuist even geprobeerd en de andere is ook niet heel snel, maar er zit een flink verschil in deze twee. Dus denk dat alleen deze omwisselen voor nu oke is.

 

bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@JVerhoeven Ik heb je een privé bericht gestuurd, zou je hierop willen antwoorden? Dan kan ik de ontvanger die traag reageert omruilen. 🙂

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven

Heb je inmiddels al een nieuwe ontvanger in gebruik? Hoe is de ontvangst nu? 

 

Badge

@Noordzee vandaag de nieuwe ontvanger aangesloten, helaas lost dat niet het probleem op.

heb je nog suggesties?

Reputatie 7
Badge +28

Ga in het menu van jouw ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

Geef daarna een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
 

Meer dan dit kan ik je nu niet adviseren. Er volgt later dit jaar nog een software-update. Mogelijk geeft die update verdere verbeteringen. 

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven 

 

Hoe is de situatie nu? Heeft het uitgebreid zenders zoeken nog geholpen? (zie de tip hierboven)

Badge

Hi @Noordzee ,

sorry voor de late reactie, heb niet doorgehad dat je 13 dagen geleden die opmerking geplaatst had…

ik moest met mijn nieuwe kastje ook de ze dera opnieuw zoeken en dat werkte helaas niet. Verder heb ik niets meer gehoord van @Rutger_ ?

bedankt voor de check!

Reputatie 7
Badge +28

Wat is nu het probleem precies? Dat het zappen zo'n drie to vier seconden duurt?

 

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven

Wat is nu nog precies het probleem? 

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven 

Heb je nog hulp nodig?

@Rutger_ heeft al ruim drie weken niet meer gewerkt op het forum. Maar als het nodig is, vragen we een andere moderator om hulp  Laat dus even weten wat je van ons nodig hebt. 

 

Badge

Hi @Noordzee,

het probleem is als ik snek achter elkaar van zender zapp, hij langzaam reageert en langer doorzappt terwijl ik al een tijdje niet meer op de afstandsbediening gedrukt heb. Als ik 1 of 2 zenders verder ga is er geen probleem, maar meer dan dat wel. Ook is er dan een halve minuut geen volume meer te horen.. 

Reputatie 7
Badge +28

@JVerhoeven 

Ik ben bang dat dit nu niet op te lossen is. Als je wilt zappen naar een aantal zenders verder, kun je voorlopig denk ik het beste gewoon even het voorkeuzenummer intoetsen.  Dus wil je bv naar Fox, toets dan 26 in. 

Hier staat een zenderoverzicht: 

https://digitenne.kpn.com/zenders/

 

Verder volgt er later dit jaar een software-update . Wellicht volgt daar een verbetering uit. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JVerhoeven Omdat Rutger inderdaad niet altijd op het Forum actief is, neem ik dit topic even over. Er zit zo te lezen overduidelijk een vertraging op het zappen. Als je bijvoorbeeld 10x (snel) vooruit-zapt gaat hij langzaam 10 zenders verder of zelfs meer. Alsof het kastje de signalen niet goed kan tellen. Je hebt een nieuwe ontvanger ontvangen en een nieuwe afstandsbediening. Het kan dus (eigenlijk) niet aan de apparatuur liggen. Op het andere kastje heb je dit probleem niet of minder. Als je de kastjes eens omwisselt, blijft het probleem dan bestaan op hetzelfde kastje? Wissel alleen het kastje om dus niet de antenne. Hiermee sluiten we ook de antenne uit. :wink:

Als het probleem op het kastje blijft bestaan, dan zou het dus weer aan het kastje liggen. In dat geval zouden nog eenmaal het kastje kunnen wisselen, maar dan houd het ook een beetje op, helaas. :disappointed_relieved:

Noordzee heeft al aan dat de software update later in dit jaar het probleem eventueel kan oplossen, daar kunnen we natuurlijk ook op wachten. Het is maar net wat je zelf wenst. Een gevalletje ‘jij roept wij draaien’. :smile:

Laat het hier maar even weten, Noordzee en ik zoeken graag voor je naar een oplossing. We kunnen ons namelijk goed voorstellen dat dit knap irritant is.