Beantwoord

Tweede ontvanger gehaald, graag activeren

  • 6 April 2023
  • 17 reacties
  • 139 keer bekeken

Beste moderator,

 

Vandaag heb ik een 2e Digitenne kastje afgehaald bij de KPN winkel.

Kunt u deze activeren?.  Mijn gegevens met CAS ID heb ik in mijn profiel gezet.

Bedankt,

Groet,  Marian.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 April 2023, 09:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Louwm01, welkom! Ik zie hier dat er op 3 april een extra Digitenne ontvanger aan je abonnement is toegevoegd. Deze ontvanger krijg je per post toegestuurd. Het is dan ook niet de bedoeling om deze in de winkel op te halen.

Ik zie dat het pakket met de tweede ontvanger vandaag de deur uit is gegaan bij ons. Hier is ook per mail en sms een bevestiging van verstuurd. 

De abonnementswijziging zelf gaat in op 14 april. De ontvanger die je nu per post krijgt kun je al gelijk aansluiten zodra hij er is. Het apparaat wordt voorgeactiveerd geleverd. Op de 14e zal die ontvanger dan zijn permanente activatie krijgen.

 

Het is niet mogelijk om op dit moment de ontvanger de ontvanger die jij in de winkel hebt gehaald te kunnen activeren. Om dit te doen moet ik namelijk een bestaande ontvanger in jouw abonnement vervangen door deze. En pas op de 14e is de tweede ontvanger pas daadwerkelijk aanwezig in je abonnement.

 

Ik raad je dan ook aan om het pakket af te wachten dat onderweg is. En de ontvanger uit de winkel daar naartoe terug te brengen.

Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik heb inderdaad op 3 april deze besteld om mee te nemen naar de camping in het paasweekeinde echter vernam ik daarna  dat ik daarna moest wachten tot de 14e.

Met dit gegeven ben ik naar de KPN winkel in Haarlem gegaan om te vragen of dit niet eerder kon.

De allervriendelijkste medewerker heeft mij toen een ontvanger uit de voorraad meegegeven met de afspraak dat ik de bestelde ontvanger zou terugsturen.

Mijn vraag is of u de op 3 april bestelde ontvanger uit uw systeem kunt halen om dat deze toch terugkomt en dan dat het alsnog mogelijk is het “winkel” exemplaar voor het paasweekend te activeren?

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Vriendelijke groet,

Marian

Reputatie 7
Badge +30

DIgitenne ontvangers worden voorgeactiveerd geleverd. Ze zijn dan een week volledig te gebruiken. Dus degene uit de winkel zou het moeten doen.

 

Ik kan alleen deze ontvanger niet al permanent aan je abonnement koppelen,  @Louwm01:

Het is niet mogelijk om op dit moment de ontvanger de ontvanger die jij in de winkel hebt gehaald te kunnen activeren. Om dit te doen moet ik namelijk een bestaande ontvanger in jouw abonnement vervangen door deze. En pas op de 14e is de tweede ontvanger pas daadwerkelijk aanwezig in je abonnement.

Op dit moment heb jij één ontvanger in je abonnement. Dat is degene die je al had. Per de 14e komt daar een tweede bij. Dat wordt automatisch degene die per post is bezorgd. Dit kan ik omzetten naar degene uit de winkel. Maar dat kan dan pas op de 14e, en niet eerder. 

Dat is dus niet gebeurd Erik  ☹️

Het paasweekend, waar de activatie om te doen was is nu al haast voorbij.  We hebben ons maar vermaakt met de NPO's.

We wachten nu gewoon maar af tot de 14e.

Bedankt voor je reacties tot zover.

Groet, Marian

Reputatie 7
Badge +30

Sorry dat dit zo gelopen is, Marian :( Heb je inmiddels wel de per post verstuurde ontvanger binnen? Die hoort ook al geactiveerd te zijn, en dus volledig te werken. En die zal dan op de 14e aan je abonnement gekoppeld worden. Als er met deze ontvanger ook issues zijn, geef het aan. Dan kan ik alsnog kijken of ik nu al iets kan doen of dat dit ook tot de 14e moet wachten. Vul in dat geval het CAS ID van die ontvanger in op je forumprofiel.

De met de post verstuurde ontvanger heb ik geweigerd.  Met het “KPN-winkel” versie wacht ik nu tot na de 14e om te laten activeren.   ik ga er dan vanuit dat de “post-versie” dan terug is en uit het systeem is gehaald.

Reputatie 7
Badge +30

De 14e is geweest, @Louwm01 en er staan nu netjes twee Digitenne ontvangers in je abonnement. Ik zie alleen het CAS ID dat je in je profiel hebt gezet er niet bij. Heb je al contact gehad om de winkel-ontvanger te laten activeren? Zo niet, dan kan ik dit nu voor je doen. Dan moet ik alleen nog wel even weten welke van de nu in je abonnement aanwezige ontvangers ik kan verwijderen. Kun je daarom dan ook de laatste 3 cijfers doorgeven van het CAS ID van de andere ontvanger die je thuis hebt? Zodat ik die niet per ongeluk verwijder :)

Beste Erik,

Sorry voor het late antwoord, enkele dagen in het buitenland gezeten.

De ontvanger welke geactiveerd moet worden heeft CAS-ID  *********-984-1.

Een vorig jaar geactiveerde ontvanger die dus geactiveerd moet blijven heeft

CAS-ID ******154-8.

Als je nog een ander CAS ID in het bestand hebt is het exemplaar dat ik teruggestuurd heb.

Bedankt voor je moeite.

Vriendelijke groet,

 

Marian

 

Admin: CAS ID verwijderd uit het bericht

Reputatie 7
Badge +30

Dankjewel @Louwm01! Ik heb het nieuwe CAS ID geactiveerd, naast het bestaande CAS ID. Dit wordt binnen enkele minuten verwerkt!

Dag Marcia_,

 

Bedankt voor de actie!  Ik ga binnen enkele dagen kijken op de camping of het werkt.

Vriendelijke groet,

Marian

Reputatie 7
Badge +28

Dat gaat zo niet werken. Als het activatiesignaal verstuurd wordt, moet jouw ontvanger aanstaan. 

Zet jouw ontvanger aan en bel dan 0800-0402 voor een activatiesignaal. 

@ Noordzee, tnx, maar via 0800-0402 kan ik nu niet activeren.
Mogelijk kan een van moderatoren mijn ontvanger activeren?

De ontvanger staat nu aan op NPO1 met goed signaal.

Bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, ik heb zojuist opnieuw geprobeerd om je ontvanger te activeren (Marcia had dit ook al geprobeerd). Maar het lijkt niet te pakken. Ik check morgen of dit nu wel gelukt is. Als dat niet zo is, dan moet ik hier de back office bij hebben.

Dag Eric,  bedankt voor je reactie. ik heb vsnmiddag 2x een 0800-0402 collega gesproken waarbij activatie is gedaan.

Ik moet nu nog thuis checken of dat nu gelukt is hetgeen vanavond eerst mogekijk is.

Ik zou dus nog geen verdere actie ondernemen.

Bedankt tot zover.  Ik meld terug of het gelukt is.

 

Groet,  Marian

 

Reputatie 7
Badge +28

@Louwm01 

Activeren lukt alleen naar als jouw ontvanger aanstaat. De Tv mag eventueel uitblijven. 
 
Het heeft geen zin om in de middag te bellen naar 0800-0402 en dan zo’n zes uur later pas de ontvanger aan te doen. Bel dus dat nummer als jouw ontvanger aanstaat! 

Reputatie 7
Badge +30

@Noordzee, het gaat hier nog niet eens om het activeren aan klantkant. Het gaat echt om het koppelen aan het abonnement dat niet goed gaat. 

En ik zie hier, @Louwm01, dat nog steeds de verkeerde ontvanger in het abonnement staat. Ondanks dat nu vier keer geprobeerd is om dit aan te passen. Betekent dat we hier toch echt de back office bij nodig gaan hebben. Die moeten de teruggestuurde/geweigerde ontvanger eruit halen, en de ontvanger uit de winkel toevoegen. Totdat dit gelukt is, zal de ontvanger alleen maar NPO en regionaal weergeven. Ik kom er bij je op terug zodra ik reactie heb van de Back Office.

Beste Moderatoren,

De ontvanger is eindelijk geactiveerd jl. vrijdag.  We hebben afgelopen weekend op de camping fijn TV kunnen kijken.
Eind goed al goed dus.

Ik bedank jullie voor jullie efforts.  Mooi dat dit forum er is bij problemen en vragen!

Vriendelijke groet,

Marian