Beantwoord

Vastlopen Digitenne ontvangers

  • 4 February 2020
  • 20 reacties
  • 198 keer bekeken

wij hebben 2 KPN Digitenne kastjes ZXV7200, aan beide zijden van de woning. de kastjes geven sinds dat we ze hebben beiden dezelfde storingen, nl het vastlopen van digitenne, niets reageert er nog, kan dit alleen oplossen door het kastje aan en uit te zetten. opnieuw naar zenders laten zoeken..terug naar fabrieksinstellingen etc ...al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. gisteren een monteur van KPN hier gehad, had geen verstand van Digitenne. omdat beide kastjes dezelfde storing geven ligt het probleem waarschijnlijk  aan de antenne, huidige antenne waarschijnlijk niet geschikt voor deze kastjes. aan de ene zijde zit een buitenantenne, aan de andere zijde een binnenantenne.. hoe nu verder?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor  je aangemaakt

icon

Beste antwoord door veerhuis 14 February 2020, 22:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @veerhuis ,

Wat voor types antenne gebruik je nu? Want het vervangen van de antennes door de nieuwste types is waarschijnlijk. een prima start van de oplossing. 

Een moderator wil jou vast wel twee nieuwe antennes opsturen als je nu nog oudere antennes gebruikt. 

Zou je verder het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

gegevens aangevuld

Reputatie 7
Badge +28

Gebruik je nu dit type antenne ? 

 

Goedemorgen, ja een die hier op lijkt..staat geen merk op..de andere is een binnenantenne

Misschien moet de buitenantenne ook vervangen worden voor een nieuwe..

Reputatie 7
Badge +28

Misschien is het een idee dat en moderator begint met het opsturen van een nieuwe buitenantenne? 

Als dat een succes is, dan ook de andere (buiten)antenne vervangen….   

Ik verwacht dat in de loop van morgen hier wel een moderator langs komt. 

 

Is prima, ik weet bijna zeker dat de buitenantenne vervangen het gewenste resultaat zal geven maar ik begrijp dat iemand anders daar over moet beslissen?

Ik wacht het af. Bedankt zover en weltruste straks. Frans

Hoi @veerhuis . Welkom op het forum. 

Ik ga je een buitenantenne + montage set sturen. Laat je weten of het ontvangst daarmee verbetert? 

Reputatie 7
Badge +28

@veerhuis 

Hoe is het nu met de ontvangst? Heb je met één van jouw ontvangers nu een goede beeldkwaliteit? 

Heb je voor de tweede ontvanger een binnenantenne of een buitenantenne nodig? 

 

Hallo, we hebben 1 nieuwe ontvanger gekregen en een Funke antenne met montage set. Ik neem aan dat de Funke de buitenantenne is. We hebben met de nieuwe ontvanger nog geen storing gehad. 

Het zou fijn zijn als we de andere ontvanger ook vernieuwd krijgen en daar ook een buitenantenne voor kunnen krijgen.

Bedankt alvast voor de uitstekende service zover. 

Groeten, veerhuis

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat de nieuwe spullen beter werken. @Erwin_  komt hier vanzelf weer terug voor deel twee van de omruilactie. 

Hoi @veerhuis . Ik heb een tweede buitenantenne plus montage setjes gestuurd. 

Volgens mijn gegevens heb jij al twee nieuwe tuners in huis. één werkt nu goed met de nieuwe antenne, begrijp ik? Dan zal die andere vast ook z'n werk gaan doen als je die antenne aansluit. :-)

Hallo, nee ik heb 1 nieuwe tuner ontvangen. Vandaag de 2de buitenantenne ontvangen. Dus hopelijk komt de 2de nieuwe tuner nog. Groeten.

wij hebben 2 KPN Digitenne kastjes ZXV7200, aan beide zijden van de woning. de kastjes geven sinds dat we ze hebben beiden dezelfde storingen, nl het vastlopen van digitenne, niets reageert er nog, kan dit alleen oplossen door het kastje aan en uit te zetten. opnieuw naar zenders laten zoeken..terug naar fabrieksinstellingen etc ...al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. gisteren een monteur van KPN hier gehad, had geen verstand van Digitenne. omdat beide kastjes dezelfde storing geven ligt het probleem waarschijnlijk  aan de antenne, huidige antenne waarschijnlijk niet geschikt voor deze kastjes. aan de ene zijde zit een buitenantenne, aan de andere zijde een binnenantenne.. hoe nu verder?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor  je aangemaakt

Ik ben in verwarring, @veerhuis . In je begin bericht schrijft je dat je 2 zxv7200's hebt. En in de administratie bij KPN zie ik er ook twee staan.

Ik kan uiteraard niet bij jou in huis kijken maar kun jij toelichten hoe het nu precies zit? Alle info is welkom. Wat zie ik over het hoofd?

Het is niet zo ingewikkeld. We hebben 2 ontvangers, maar we hebben 1 nieuwe ontvanger gekregen en inmiddels 2 buitenantennes met de bijbehorende montagesetjes. Dus eigenlijk zou er dus nog 1 ontvanger vervangen moeten worden. Dan hebben we alles in nieuwstaat en volgens de nieuwste software ga ik dan vanuit

Groeten

En die 2 ontvangers die je al had zijn ZXV7200 ?   

Ja dat klopt

Dat zijn moderne digitenne tuners die het goed zouden moeten doen als het ontvangst goed is. Heb je al geprobeerd om daar die nieuwe antenne op aan te sluiten?

Mocht de tuner stuk zijn, krijg je uiteraard een nieuwe. 

Op de nieuwe ontvanger hadden we gelijk resultaat,namelijk geen storingen meer, geen bibberend beeld en geen slechte ontvangst meldingen. Vandaar dat wij denken dat de nieuwere versie van de ontvanger gewoon verbeterd is en dat merken we dus. Dus aan 1 kant van ons huis is digitenne nu prima. Ik zal de nieuwe buitenantenne aansluiten op de "oude" ontvanger. Ik doe dat wel NA de storm Dennis die er aan komt. Dan laat ik weten hoe het gaat. Liever had ik gelijk een nieuwe ontvanger gezien de verbeteringen die de andere vernieuwde ontvanger laat zien. Maar als u eerst wil afwachten wat het effect is van de nieuwe buitenantenne vind ik dat ook prima.

Ben verder zeer te spreken over de communicatie tot nu toe en de geleverde service. Heel erg bedankt daarvoor. 

Wordt vervolgd. Fijn weekend en groeten, Veerhuis

Ik help je graag, @veerhuis .

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.