Beantwoord

Verbruik/wattage Digitenne ontvanger

  • 25 February 2019
  • 2 reacties
  • 948 keer bekeken

Reputatie 1
  • Slimmerik
  • 62 reacties
Vraag: hoeveel watt gebruikt de losse Digitenne ontvanger. Toelichting: In mijn motorboot moet ik zuinig omgaan met de accucapaciteit. Een kleine LED TV met ingebouwde TVB-T2 module verbruikt ca 17 watt. Als ik een losse ontvanger van KPN nodig heb komt daar extra elektraverbruik bij. Hoeveel? Bij een aanbieder van een losse DBV-T2 ontvangers heb ik geïnformeerd; daar kreeg ik als antwoord voor de betreffende ontvanger: 15 watt. Verder geeft het in een camper of boot wel meer ruimteverlies van extra ontvanger, voeding en kabels. Dus ik zou de voorkeur geven aan een TV ontvager met ingebouwde DVB-T2 en een insteekkaart. Maar die is er bij KPN (nog?) niet.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 March 2019, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @jkb
Binnen je tv zijn er vaak diverse eco-stand mogelijkheden, die zou ik alvast instellen.
Wat de losse digitenne-ontvanger betreft, die heeft in het menu misschien ook wel eco-instellingen, dat weet ik niet, gewoon even het menu nalopen.
Maar als je de tv en digitenne niet meer gebruikt zou ik de stroom er volledig afhalen en niet in de stand-by stand laten staan, dat scheelt ook een boel.
Met het nieuwe digitennesysteem levert KPN geen insteekkaarten meer, alleen losse ontvangers.
Als reden geeft men op dat er nog te weinig tv's zijn die het nieuwe systeem ondersteunen, nu hoofdzakelijk alleen nog enkele 4K-tv's.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb hier duidelijkheid over. De nieuwe ontvangers gebruiken 5,4 watt bij normaal gebruik. Dit komt neer op 11 Kwh per jaar.