Beantwoord

Vervangende zenders Fox bij Digitenne.

  • 11 May 2019
  • 21 reacties
  • 491 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Behalve Love Nature als vervanging van Nat Geo, komen er nog meer vervangende zenders bij?

Er verdwijnenen er 3 (vanuitgaand dat het doorgaat, en komt 1 voor terug, zoals het er nu uitziet)

Ik voorzie trouwens nu wel een hele erge doodsteek voor Digitenne, ik zie het zeer zwart in. Ik vermoed dat het nu wel echt in een vrije val zit wat betreft aantal klanten.

1.Geen opname meer, en ook al geen HBB-TV. (okay dat laatste komt ook deels door de NPO met hun stomme DRM*, maarja dat feit veranderd verder niet)
2.Verhoging naar 17 euro per maand, echt te duur.
3.Zeer waarschijnlijk 2 zenders minder, mogelijk toekomstig zelfs nog 2 indien door de Brexit ook de BBC zenders er nog af gaan.

* Op mijn eigen VU+ box werkt HBB-TV ook niet meer wegens de DRM.
icon

Beste antwoord door Noordzee 26 May 2019, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ja dat drm op npo is vervelend dus daarom is de opnamemogelijkheid nog belangrijker geworden. Op de commerciëlen gelukkig geen drm dus downloaden en later afspelen kan gewoon.
Ik ben erg blij met mijn gratis digitenne FTA voor ned1-2-3(+opnemen) en (€7,95) NLziet voor 4-5-6-7-8-9 enz.
Dat digitenne nog lang mag blijven uitzenden want de kwaliteit is top i.t.t. nlziet wat nogal wazig is.
Reputatie 5
Badge +4
Gratis Digitenne is GEEN Digitenne.

Digitenne is het abonnement. De gratis zenders hoop ik ook dat die lang zullen blijven, dat is ook positief. Eindelijk NPO1/2 en 3 zonder extra kosten (afgezien van de apparatuur) in HD.

Ik kan echter niet zeggen dat ik te spreken ben over het abo. Digitenne.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @adam88, dat wat voor iTV geldt, geldt ook voor Digitenne: we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.
Reputatie 7
Bij IPTV is Love Nature niet de vervanging van National Geographic immers Love Nature was al aangekondigd als zender die toegevoegd zou worden voordat bekend werd dat National Geographic zou komen te vervallen. Nadien heeft KPN aangegeven dat voor de verdwijnende zenders van FOX Benelux een vervangende zender gezocht zal worden.
Op Digitenne is Love Nature wel als vervanger van Netional Geographic aangekondigd.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt gelijk wjb, dank voor de correctie!
SBS 9 op Digitenne .... ?
Niet dat dát nou zo boeiend is. Herhalingen van herhalingen.
Reputatie 7
Badge +28
SBS 9 op Digitenne .... ?
Niet dat dát nou zo boeiend is. Herhalingen van herhalingen.


Dat is natuurlijk wel zo, maar SBS9 is wel de meest logische vervanger van FOX.

In de tijd dat ik een Betaal-TV-abonnement had, vond ik 192 TV een hele leuke zender. Deze Nederlandse zender zou ook perfecte aanvulling zìjn.
Reputatie 5
Badge +4
BBC World News? Duitse zenders? (ook niet zo heel boeiend maar is er nu niet)

TV5 Monde?

De NPO thema kanalen?
TV5 Monde gaat het i.i.g. niet worden. Die heeft KPN niet. Het zal / zullen zeker zenders worden die nu al via I-TV beschikbaar zijn i.h. basispakket.
Reputatie 7
Badge +28
TV5 Monde is een dure zender. Dat geldt b.v. ook voor Eurosport 2.

Deze zenders vragen veel geld per klant voor de doorgifte.

Duitse zenders als ARD, NDR, ARTE en Phoenix zijn zeker de moeite waard. Alleen zal niet iedereen daar zo over denken. En als je in de buurt van de Duitse grens woont, ontvang je die zenders al gratis.
Onder de Duitse 'rook' wordt FTA kijken veel interessanter dan hier in het westen 😉
Reputatie 7
Onder de Duitse 'rook' wordt FTA kijken veel interessanter dan hier in het westen 😉
Waarom dan? 🤔
Omdat je dan ook een (ongeveer) 10-tal Duitse zenders kan krijgen. Wat de keuze al beter maakt dan de 3 NPO zenders en 2 tot 4 regionalen.
W.o. ook CNN via een Duitse zender.
Reputatie 7
Badge +28
Peter,

CNN is niet meer FTA te zien via DVB-T in Duitsland. Ook RTL, Pro Sieben, Vox en nog een aantal anderen zijn niet meer FTA te zien.

Wel gelukkig een hele reeks andere Duitse zenders. Ik zal vanavond wel een overzichtje maken van wat er tegenwoordig nog wel FTA te zien is.
Enkel Sateliet is vermoedelijk nog intressant voor echte FTA zeker als je een beetje variatie zoekt.

Als vervanger voor Fox wil ik ook hier The CW noemen en als er dan toch een NBCUniversal kanaal voor kids komt dan ook eens kijken of 13th street en of Syfy teruggehaald kunnen worden. Deze komen uit dezelfde stal en liggen in mijn ogen het dichst bij de Fox doelgroep.
Peter,

CNN is niet meer FTA te zien via DVB-T in Duitsland. Ook RTL, Pro Sieben, Vox en nog een aantal anderen zijn niet meer FTA te zien.

Wel gelukkig een hele reeks andere Duitse zenders. Ik zal vanavond wel een overzichtje maken van wat er tegenwoordig nog wel FTA te zien is.

Oh jee. Met de DVB-T ontvanger had ik daar o.a. C.N.N. en Eurosport (Duits gesproken). En inderdaad ook Vox.
Reputatie 5
Badge +4
Enkel Sateliet is vermoedelijk nog intressant voor echte FTA zeker als je een beetje variatie zoekt.

Als vervanger voor Fox wil ik ook hier The CW noemen en als er dan toch een NBCUniversal kanaal voor kids komt dan ook eens kijken of 13th street en of Syfy teruggehaald kunnen worden. Deze komen uit dezelfde stal en liggen in mijn ogen het dichst bij de Fox doelgroep.


13th Street en Syfy bestaan helemaal niet meer zover mij bekent, lijkt mij sterk dat opgeheven zenders terugkomen. En dat is niet voor de Kids overigens.

Als Disney Channel dan toch verdwijnt (heb het nu eigenlijk over iTV), zou ik een 24/7 versie van TeenNick (Nickelodeon) met de originele ook wel wat vinden.
Op de tv ontvangers staat het bericht dat NBC Universal bekend van Shrek? Disney Channel gaat vervangen. Dit klopt niet NBC Universal is het overkoepelend bedrijf.

SyFy en 13th street zenden niet meer uit in Nederland omdat Ziggo wegviel en daarmee het totaal klant bereik te klein werdt de kanalen bestaan nog steeds.

NBCUniversal is onderdeel van Comcast

Kortom als het kids kanaal te weten Universal Kids de plaats van Disney Channel gaat in nemen dan kunnen de andere kanalen ook terug komen mits er een overeenstemming komt. Gezien de reden waarom ze zijn weggegaan acht ik deze kans klein.
Reputatie 7
Badge +28
Peter,

CNN is niet meer FTA te zien via DVB-T in Duitsland. Ook RTL, Pro Sieben, Vox en nog een aantal anderen zijn niet meer FTA te zien.

Wel gelukkig een hele reeks andere Duitse zenders. Ik zal vanavond wel een overzichtje maken van wat er tegenwoordig nog wel FTA te zien is.


Langs de hele Nederlands-Duitse grens is ontvangst mogelijk van meerdere Duitse bouquetten. Er zijn uiteraard verschillen in kanaalnummers, de zenders komen grotendeels overeen. Als voorbeeldlocatie heb ik Brummen gekozen, inderdaad zomaar een plaats in het oosten van Gelderland.

Kanaal 46:
ARD Das Erste
Arte HD
One HD
WDR HD (drie verschillende regioversies)

Kanaal 35:
MDR HD
NDR HD
Phoenix HD
SWR HD
Tagesschau24 HD

Kanaal 29 :
3Sat HD
Kika HD
ZDF HD
ZDF Info HD
ZDF NEO HD

Kanaal 48 :
Bibel TV HD
Freenet Shopping
HSE24 HD
QVC HD
QVC 24 HD

Gecodeerd zijn te ontvangen : Eurosport HD, Nick HD, Welt HD, Dmax HD, Disney Channel HD, Kabel Eins HD, ProSieben HD, RTL HD, Vox HD en nog ruim tien andere gecodeerde HD-zenders. Het rare is de naam van het gecodeerde pakket: Freenet

Voor eventuele opname in het Digitenne-pakket zijn b.v. ARD (Bundesliga op zaterdagavond), ARTE en Phoenix geschikt. Op de laatste twee zenders worden veel documentaires uitgezonden. Ook veel natuurdocumentaires.
@Noordzee schreef: Brummen gekozen, inderdaad zomaar een plaats in het oosten van Gelderland

Reputatie 7
Badge +28
Behalve Love Nature als vervanging van Nat Geo, komen er nog meer vervangende zenders bij?

Er verdwijnenen er 3 (vanuitgaand dat het doorgaat, en komt 1 voor terug, zoals het er nu uitziet)


Inmiddels is bekend gemaakt dat Fox, 24 Kitchen en National Geographic toch bij Digitenne te zien blijven vanaf 1 juni 2019.

Love Nature HD komt nu niet meer omdat er gewoon geen plaats is voor een extra zender.