Beantwoord

Vreemde naam bij digitenne abonnement

  • 27 September 2019
  • 23 reacties
  • 423 keer bekeken

Al jaren heb ik een Digitenne abonnement bij KPN. Ik besloot daarom vandaag een Mijn KPN account aan te maken. Na het invullen van mijn gegevens keek ik bij de facturen in Mijn KPN en hierbij bleek dat deze niet op mijn naam maar op een voor mij onbekende naam stonden. Waarschijnlijk is dit een oud-bewoner van mijn adres.
Ook zag ik dat ik maandelijks 5 euro betaal voor een digitenne ontvanger terwijl ik de ontvanger destijds gekocht heb... Ik heb hier de factuur nog wel van als bewijs. Kan het zijn dat mijn gegevens en de gegevens van de oud-bewoner van mijn adres met elkaar verwisseld zijn?
Mijn digitenne gebruikte ik voor mijn tweede tv en dit werkt ook al een tijd niet meer doordat jullie zijn overgestapt op een nieuw systeem. Hier heb ik nooit bericht over ontvangen. Waarschijnlijk komt dit ook doordat mijn gegevens bij jullie niet kloppen. Kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 October 2019, 09:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoe dat zit met die onbekende naam, kan alleen een moderator voor jou uitzoeken.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Wat betreft Digitenne. Mogelijk heb jij de omruilactie gemist? In dit topic kun je daar alles over teruglezen. Daar staat ook de reden waarom je tegenwoordig maandelijks 5 euro betaalt voor de huur van de ontvanger. Daar ga je niet blij van worden, maar dat is wel het nieuwe KPN-beleid.

Via deze link kun je alsnog jouw oude Digitenne-ontvanger omwisselen voor een nieuw exemplaar.
Met een koopontvanger kan nu alleen nog NPO gekeken worden. Die zijn niet meer geschikt voor het abonnement. Daarin zitten alleen huurontvangers tegenwoordig.

Voor het nieuwe systeem kan geen gebruik meer worden gemaakt van een koopontvanger! (die oude kan je afvoeren; gaat nooit meer wat doen)

Ik vind het wel raar als je nog het abonnement had. Iedere abonnee heeft meerdere mails ontvangen. En als men er niet op in zou gaan (gebruik maken van de nieuwe huurontvanger/omruil), dan zou men als abonnee uitgeschreven worden.

Binnen het abonnement (32 tv zenders) kun je geen gebruik meer maken van een koopontvanger. Alleen van de door KPN geleverde huurontvangers à 5 p/mnd, p/stuk.

Huurontvangers voor het volledige Digitennezenderpakket: zxv7200 of rbx2800.
Koopontvangers: alleen NPO 1, 2, 3 en regionale zender.
Heb mijn forum profiel ingevuld.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi, dan komt er hier vanzelf een moderator langs.

Maar had/heb je al een nieuwe Digitenne-ontvanger? Is het gelukt met de omwisseltool?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @SAPruik, welkom! Top dat je je gegevens ingevuld hebt. Dat gaf me vast een kans om een aantal zaken na te kijken, maar om eerlijk te zijn snap ik nog niet hoe de vork in de steel zit. Het adres dat jij in je profiel hebt gezet, dat is jouw huidige adres? En het klantnummer dat je hebt ingevuld, waar haal je dat vandaan? Ik zie inderdaad een andere achternaam op de factuur. Het rekeningnummer wat daarop staat, is dat ook niet jouw rekeningnummer?

Op het adres zie ik verder geen andere/oude gegevens. Heb jij wel een Digitenne abonnement bij ons? Of staat dat misschien dan op een ander adres? Zoals je hierboven kunt lezen, kan je al even geen Digitenne meer kijken met oude kooptuners. Ik hoor het graag van je.
Op het adres dat vermeld staat op de factuur woon ik nu alweer 11 jaar en het rekeningnummer en het klantnummer zijn ook van mij. Er wordt maandelijks 5 euro van mijn rekening afgeschreven. Het e-mailadres en de naam op de factuur zijn niet van mij. Ik vermoed zelf dat het hier misschien om een oud-bewoner van mijn adres gaat. Het is in ieder geval iemand die ik niet ken.
€ 5 euro??? Een Digitenne-abonnement met één ontvanger kost € 17 euro. Het wordt steeds vreemder...
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat je "slapende honden" aan het wakker maken bent. De reguliere prijs voor Digitenne-only is 17 euro per maand. 5 euro per maand geldt alleen als je daarnaast ook Interactieve TV afneemt.

Ik vermoed dat je gekoppeld bent aan iemand die interactieve TV kijkt.


Maar wat mij nog steeds niet duidelijk is: Heb je al een nieuwe ontvanger en kun je dus nu ook Digitenne kijken? Of heb je al een tijdje geen beeld meer?

Ik vermoed dat laatste, dan zul je toch de ontvanger moeten omruilen om weer beeld te krijgen.
Ik heb zelf interactieve tv van Telfort. Dus eigenlijk zou digitenne voor mij zelfs gratis moeten zijn omdat ik mijn kastje toendertijd zelf gekocht heb en ik hier dus geen huur voor zou hoeven betalen.
Ik heb inderdaad al een tijdje blijkbaar geen beeld meer. Ik kijk tegenwoordig bijna nooit meer tv op mijn slaapkamer en hier zit de digitenne op. Het viel me dus pas heel recent op.
Ik heb volgens mij zelfs de bon daar nog wel van
OK heb even gezocht en mijn originele bon en contract gevonden. Hier staat een ander klantnummer op dan op de factuur staat. Deze wordt echter wel afgeschreven van mijn rekening...
Even voor de moderators: ik heb het abonnee nummer gewijzigd in mijn profiel.
Ik heb zelf interactieve tv van Telfort. Dus eigenlijk zou digitenne voor mij zelfs gratis moeten zijn omdat ik mijn kastje toendertijd zelf gekocht heb en ik hier dus geen huur voor zou hoeven betalen.
Ik heb inderdaad al een tijdje blijkbaar geen beeld meer. Ik kijk tegenwoordig bijna nooit meer tv op mijn slaapkamer en hier zit de digitenne op. Het viel me dus pas heel recent op.

Gratis is het sinds de omzetting allang niet meer. Omdat koopontvangers, zoals ik al vermeldde, niet meer mogelijk zijn bij het volledige pakket zenders. Dus dat je die € 5 betaalt klopt nu. Daar had je echter wel een nieuw type huurontvanger voor moeten krijgen zodat je het kunt/kon blijven gebruiken.
Ik vermoed dat je alle communicatie naar jou, o.a. diverse mailtje, gemist of om een of andere reden genegeerd hebt. Mischien gebruik je niet het e-mail adres wat bij je Interactieve TV/internet-abonnement bekend is. In die mails stond meerdere malen het verzoek om je koopontvanger om te wisselen voor de nieuwe huurontvanger.

Je huidige kastje is schroot geworden en kun je inleveren bij de oude apparaten.

P.S. je hebt/had dus al heel lang Digitenne. Want als mensen het sinds 2011 namen betaalden ze ook indien ze een koopontvanger hadden. Het ging toen namelijk per aangesloten ontvanger (eigenlijk smartcard in die tijd nog).
Ik denk dat die mailtjes dan naar degene zijn gestuurd waarvan het e-mailadres is dat in de factuur vermeld staat. Blijft vreemd dat in de factuur van kpn een voor mij vreemde naam en e-mailadres vermeld staat en dat het abonnee nummer dat erbij staat ook niet overeen komt met het nummer in mijn contract van digitenne. Terwijl het adres en bankrekeningnummer beide wel van mij zijn...
Reputatie 7
Badge +30
Wat een gek verhaal dit, zeg. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit op naam van iemand anders komt en ga daarom een klacht voor je indienen. Wil je in je profiel onder 'persoonlijke opmerkingen' jouw 06-nummer zetten? Nog één vraag: jij hebt echt alleen een kooptuner van ons? Ik zie namelijk een huurtuner met daarin het smartcardnummer *****6237. Die heb jij niet?
Ik kijk het straks thuis meteen even na en laat het je weten. Ik heb eventueel het originele contract en de bon van de tuner nog wel. Deze kan ik voor je inscannen en mailen.
Ik heb wel dat smartcard nummer. Het was alleen geen huurtuner maar een kooptuner. Ik heb er toendertijd (06-03-2008) € 89,95 voor betaald bij de Primafoon. De tuner is zelfs al niet meer in mijn bezit, omdat ik deze enkele jaren geleden heb vervangen door een insteekkaart.
Aha, dan zal die insteekkaart waarschijnlijk als huur op je nota staan. (is ook € 5 p/mnd)
Die insteekkaart was ook koop. Ik heb die toendertijd bij de mediamarkt gekocht.
Dat is raar. Want alle Digitenne-apparatuur bij Mediamarkt was indertijd BORG. Na ingebruikname werd het huur. En werd de borg, a.h.g.i., geretourneerd.
Bij de voorwaarden was ook vermeld dat het niet je eigendom werd.

Maar goed. Hoe het ook zij.
Voor het nieuwe systeem is koop niet meer van toepassing. Alleen huur. (zoals het al was voor klanten die va juli 2011 Digitenne namen; die betaalden huur per smartcard en dus per ontvanger.)

KPN kan het zich niet (meer) veroorloven om voor het nieuwe systeem niks te laten betalen i.c.m. koopapparatuur. De investering zal moeten worden terugverdiend.

Koop en € 0 betalen was dus alleen nog voor de hele oude garde voor juli 2011.
Mijn originele ontvanger was van 2008. Dus waarschijnlijk hoorde ik dan bij de hele oude garde.
Het blijft in ieder geval een vreemde zaak, maar Marcia van KPN zal er voor mij een klacht over maken. Dus dat wacht ik dan maar even af.
Reputatie 7
Badge +30
Yes, bij dezen gedaan! Ik had gisteren een vrije dag, maar heb net een klacht voor je aangemaakt. Je krijgt hier binnen twee werkdagen een reactie op. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?