Beantwoord

Waarom kan ik mijn digitenne pas over een week installeren?

  • 13 August 2021
  • 12 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik heb vandaag mijn Digitenne kastje en ontvanger ontvangen. Waarom kan ik pas over een week hem installeren?

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 August 2021, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Wie zegt dat? Meestal moet je hem juist binnen een week installeren anders verloopt de abonnementactivatie.

Omdat er op de doos staat, uw aansluiting is klaar op 19 augustus 2021, vanaf die datum kunt u uw pakket installeren!

Omdat er op de doos staat, uw aansluiting is klaar op 19 augustus 2021, vanaf die datum kunt u uw pakket installeren!

Dan wordt dus inderdaad pas je abo actief gemaakt.

Reputatie 6
Badge +7

Ok, dat is nieuw voor mij. Misschien kan een KPN moderator hier iets over zeggen?

Ok, dat is nieuw voor mij. Misschien kan een KPN moderator hier iets over zeggen?

Hallo @waltervl , dat is een normale zaak bij een nieuw abo of te wijzigen abo. KPN heeft voorbereidingstijd nodig voor het technisch en administratief aanpassen van een order en kan daardoor dus alleen via een toekomstige datum geactiveerd worden.

Simpele wijzigingen zoals een snelheidsverhoging/verlaging, aan/uitzetten tv-pakket wordt meestal al binnen 24 uur geregeld.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Beekie92 ,

De precieze reden weet ik niet zeker, maar dit later activeren is wel gebruikelijk. Iemand moet het abonnement activeren (administratief) en het kan zomaar zijn dat er nu in de zomervakantie even wat minder capaciteit is.  

Wel kun je vaak al een dag voor de gecommuniceerde datum jouw ontvanger gebruiken voor alle zenders. De datum verder  .vervroegen is hier wel vaker gevraagd, maar ik heb dat nooit toegewezen zien worden. 

Tot 19 augustus 2021 kun je sowieso al kijken naar vier NPO-zenders en waarschijnlijk twee  regionale zenders.  Dus ik zou de ontvanger wel alvast nu installeren. 

 

Ik heb hem geïnstalleerd en alle zenders doen het behalve espn daar moet je inderdaad op wachten tot dit geactiveerd is! Bedankt voor jullie antwoorden! 

Reputatie 7
Badge +28

OK, maar kijk niet gek op als de commerciële zenders tijdelijk wegvallen. Want deze zenders werken altijd een korte periode. Pas als de abonnementsstatus in het menu versprongen is van Nee naar Ja, dan pas blijf je voor langere tijd beeld houden op de commerciële zenders. Naar verwachting gaat dat verspringen van de status  in het menu op 18 augustus of 19 augustus gebeuren.  

Veel plezier met Digitenne ! 

 

Heb hem ook al weer opgeruimd! Ik wil hem voor buiten gebruiken zodat ik geen kabel hoef te trekken! Nu maar een kabel over de tegels gelegd zodat ik nog een week kan kijken en dan maar overschakelen naar Digitenne! Bedankt voor je reacties

Heb je 'm minimaal één uur aan laten staan? Het kan namelijk zo lang duren voordat de abo-status is ingesteld. Staat het dan nog op Nee dan kun je ervan uitgaan dat je 'm op 19 augustus zeker weer even een dik uur aan moet laten staan op één zender. Ondertussen af en toe checken via menu → abonnementstatus of het al op Ja staat.

Maar eh…. Ben je bij die tv niet binnen bereik van je wifi? Dan kun je toch draadloos tv kijken. Want ik neem aan dat er dus wel een stopcontact op die plek is. 

Via wifi kan met:

Chromecast en dan de app in je smartphone of tablet of via de laptop met tv.kpn.com geopend in Google Chrome.
Of met de aller nieuwste Chromecast 4 (with Google-tv) met de sinds kort geïntegreerde KPN ITV app (Android tv).

This gives you the optimum freedom to watch TV and listen to radio wherever. you want! Large channel selection. As a subscriber to. Digital TV from KPN.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je 'm minimaal één uur aan laten staan? Het kan namelijk zo lang duren voordat de abo-status is ingesteld. 

Dat heeft nu nog geen zin. Pas op 19 augustus is de administratie klaar en pas dan kan de abonnementsstatus pas op ja springen.Â