Beantwoord

Waarom lukt het niet om een monitor aan te sluiten op een ZXV7200?

  • 9 November 2023
  • 8 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik heb geprobeerd om een monitor aan te sluiten op een ZXV7200. 

Hiervoor gebruik ik een verloopkabel om de HDMI uitgang van de ZXV7200 te verbinden met de DVI-D poort van de monitor. 

Er werd wel een verbinding tot stand gebracht, want er volgde een software update waarvan ik de voortgang op het scherm kon volgen.

Echter het lukt niet om beeld van een zender op het scherm te krijgen.

Geluid krijg ik wel als het scherm uit is, maar het geluid wordt gestoord of verdwijnt zodra de monitor wordt aangezet. 

Ik heb het geprobeerd met twee verschillende schermen, een van BENQ en een van Lenovo. Beide met hetzelfde negatieve resultaat. 

Waarom lukt dit niet?

Kan het misschien wel werken als ik gebruik maak van de AVG poort ipv de DVI poort? 

icon

Beste antwoord door PeterG 9 November 2023, 23:52

Bekijk origineel

8 reacties

Dat gaat niet werken. Op die manier kom je niet door de HDCP kopieerbeveiliging. 

Het zou wel moeten werken als de monitor een HDMI poort heeft. Met adapters naar avg of dvi werkt het écht niet. 

Dat is dan een tegenvaller. Maar toch bedankt voor je antwoord. 

Ik heb een omvormer van HDMI naar SCART waarmee ik een oude televisie (met beeldbuis) op de ZXV7200 aansloot. Die TV heeft nu de geest gegeven. 

Kan ik van die SCART wel naar VGA? Of loop ik dan tegen hetzelfde probleem op? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Scart naar VGA is geen probleem zolang op Scart RGB is ingesteld. Scart naar DVI lukt alleen als de aansluiting een DVI-I (digitaal en analoog) is.

Ik heb een verloop van HDMI naar SCART waarmee ik een oude televisie op de ZXV7200 aansloot. 

Helemaal niet nodig. Achterop de zxv7200 zit gewoon een analoge video out CVBS. Er is zelfs een kabeltje meegeleverd voor 3 x RCA. En een verloop naar scart.

 

@PeterG : Kan ik dan vanaf die CVBS naar de AVG poort van de monitor?

En op die manier de HDCP beveiliging omzeilen?

Want dat is dus eigenlijk mijn vraag: Hoe sluit ik mijn monitor, met VGA en DVI-D poorten aan op de Digitenne ontvanger ZXV7200? 

Met dit zou het dan moeten lukken?

Volgens mij zit die kopieerbeveiliging niet via cvbs.

Gewoon proberen zou ik zeggen. 

Nog even een aanvullinkje.
Ik ging onlangs iemand helpen met het aansluiten van een nieuw itv kastje, daar toe had ik een monitor meegenomen, geen beeld ! Huh ?, o ja, het was een monitor met verloop HDMI naar DVI. En dat werkt dan niet.

Thuis heb ik dezelfde monitor getest op een digitenne ontvanger, het logo komt kort in beeld , verder niets, ook de NPO's ed (ongecodeerd) niet.
Maar, ook geen foutmelding op de display ( bij digitenne en bij itv ook niet ).
Dus voor iemand die dit niet weet is het moeilijk zoeken naar de oorzaak. Op een monitor (geen TV) met HDMI aansluiting werkt het wel.

 

Reageer