Beantwoord

Wegvallend signaal Digitenne

  • 14 December 2019
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

De afgelopen maanden geen enkel probleem gehad met Digitenne. Er is niks veranderd in de situatie en sinds een week valt af en toe het signaal helemaal weg op alle zenders. Ik werk met een buitenantenne en heb ook al een paar keer de fabrieksinstellingen aangepast en alle zenders opnieuw laten zoeken. Het gekke is dat overdag er vrijwel geen probleem is. Maar na 21 uur 's avonds begint het wegvallen van de zenders. Eerst voor een paar seconden en daarna voor langere tijd. Wat kan het probleem zijn?

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 December 2019, 08:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @bontgenoot ,

Zoals jij de situatie beschrijft is het signaal overdag ongewijzigd goed gebleven.

Dan lijkt het erop dat in de avond een externe storingsbron wordt aangezet. Je kunt dan denken aan bv een LED-lamp, een DAB-radio of een ander elektrisch apparaat. 
 

Jouw ontvanger en antenne moeten niet te dicht bij zo’n storingsbron staan. 
 

De puzzel is nu om uit te zoeken welk apparaat de storing veroorzaakt. 

 

Bedankt voor je reactie. Het zal de kerstverlichting zijn. Als die aan is dan krijg ik idd de storingen. Ga dit even goed bekijken!

Reputatie 7
Badge +28

Dat zal heel goed kunnen. Het verplaatsen van de kerstverlichting en/of de ontvanger zal veel helpen. Of mogelijk even tijdelijk een afscherming naast de ontvanger zetten, b.v. een plankje. 

Is een kwestie van uitproberen. 

 

Reputatie 7
Badge +25

Welkom @bontgenoot. Wat fijn dat Noordzee je al zo goed heeft geholpen! Kerstverlichting is een jaarlijks terugkerende storingsbron wat dat betreft. Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij iTV i.c.m. een draadloze verbindingsset. Ik hoop dat je de boosdoener hebt gevonden!

Ik wist echt niet dat zo'n LED verlichting invloed had op het signaal. Probleem is opgelost m.b.t. TV.
Maar ik denk dat de kerstverlichting nu ook invloed heeft op mijn middagdutje in de stoel! Lukt ook niet meer! :joy: