Beantwoord

Ziggo Sport via Digitenne op 24 augustus 2023 en 31 augustus 2023?

  • 17 August 2023
  • 20 reacties
  • 406 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Ik lees op Totaal TV dat Ziggo Sport door alle providers op 31 augustus 2023 (en mogelijk ook op 24 augustus 2023) wordt opengezet aangezien de Europese wedstrijden van Ajax in de play-offs verplicht moeten worden doorgegeven door de providers.

Gaat er ook iets geregeld worden voor Digitenne?

Bijvoorbeeld door het tijdelijk niet doorgeven van een andere zender? (Suggestie : True Amateurs) 

 

bron : 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-sport-bij-alle-providers-gratis-tijdens-europese-wedstrijd-ajax/ 

   

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 23 August 2023, 10:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Ik acht de kans uiterst klein. Het hoeft ook niet. Open net betekent dat het in 4 van de 5 huiskamers met het basispakket te zien is. 

Reputatie 7
Badge +28

Ik vrees het ook. Maar je weet maar nooit. 

Voor mij persoonlijk geen probleem, want ik kan ook via de app kijken. 

Maar dat geldt niet voor alle abonnee's. 

En ik zie nu (in gedachte) al de vragen hier op het forum verschijnen als dadelijk blijkt dat de wedstrijd nergens te zien is voor Digitenne-abonnees.  

Via Digitenne wordt Ziggo Sport niet doorgegeven. En ze kunnen dus ook niet open gezet.

Gaat er ook iets geregeld worden voor Digitenne?

Het antwoord is dus:

Nee. (Ik draai er maar niet omheen)

Wettelijk is open net 75% van de huishoudens. Er zijn slechts 79.000 Digitenne only abonnees. 

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Ik snap uiteraard ook wel dat dit de huidige situatie is. Maar ik post de vraag niet voor niets ruim voor de wedstrijden. 
 

Als een moderator zich hiervoor hard wil maken binnen de organisatie, dan valt er wellicht wat te regelen. 
 

Maar dan zullen ook verder in de organisatie mensen in beweging moeten komen. Niets gaat vanzelf. 
 

Een antwoord “nee, het kan niet” schrijf je in tien seconden, maar daar zijn de klanten van KPN (Digitenne) niet mee geholpen. 

Een antwoord “nee, het kan niet” schrijf je in tien seconden, maar daar zijn de klanten van KPN (Digitenne) niet mee geholpen. 

In ieder geval realistischer en dus beter geholpen dan met jouw vage valse hoop gevende vragen en wensen. 

Die wedstrijden gaan echt niet via Digitenne komen. 

Contracten met bestaande zenders zullen de ruimte niet hebben om 2 x 1 dag Ziggo Sport door te geven. Nog afgezien van Contracten met Ziggo Sport zelf.

Dat kan niet allemaal nu nog geregeld worden.

Je geeft in dit soort situaties iedere keer valse hoop. Stop daar eens mee.

Om de brij heen draaien is de klant juist NIET mee geholpen. 

Even goede vrienden verder want verder zijn je bijdragen uitstekend 😀. 

Reputatie 7
Badge +28

Peter, ik geef niemand valse hoop. 

Ik probeer op allerlei manieren verbeteringen voor de klanten van Digitenne te vragen. En dat blijf ik natuurlijk doen.  

En dat is ook mijn rol hier op het forum. Positief kritisch, zodat de klanten maximaal kunnen genieten van bv Digitenne. 

Reputatie 7
Badge +28

Mocht er dadelijk door een moderator aangegeven worden dat er geen ruimte is op Digitenne? :

 

Dan wil ik de moderator vragen om mijn idee van hieronder door te zetten richting de Digitenne-man. 

Ik pleit voor een extra evenementenkanaal op NTS 1. Dat kanaal zou dan gebruikt kunnen worden bij bv incidentele voetbalwedstrijden, uitreiking Oscars, het glazen huis, de Top 2000 etc. etc. Nu is er steeds geen ruimte voor dit soort evenementen.

Op NTS 1 is nog plek voor één extra TV zender. Ter vergelijking : 

NTS 1 heeft vijf TV-zenders, zeven radiozenders en een paar DATA-kanalen. 

NTS 2 heeft acht TV zenders en drie radiozenders 

NTS 3 heeft acht TV zenders en nul radiozenders  

NTS 4 heeft zeven TV zenders en tien radiozenders 

RTS heeft zes TV zenders en negen radiozenders 

 

Een radiozender gebruikt ongeveer 0,1 Mb/s   

Een TV zender gebruikt gemiddeld 3,5 Mb/s bij acht zenders en 4,7 Mb/s bij vijf zenders. En ja, ik weet dat het verbruik variabel is en afhankelijk van het aangeleverde beeld. 

Totaal is er 29,2 Mb/s te verdelen per NTS/RTS   

 

Op het plaatje hieronder is te zien dat er nog wel wat ruimte is op NTS 1. (Ook niet raar bij maar vijf TV-zenders.)

Eventueel kun je nog extra ruimte maken door bv drie radiozenders te verplaatsen naar NTS 3.  En het DATA-kanaal SSU_ON3001TZAP heeft wat mij betreft sinds de overgang naar DVB-T2 geen nut meer.  Dat datakanaal was er speciaal voor de oude Rebox 3001TZAP. Ik heb werkelijk geen idee waarom dit DATA-kanaal jaren na de DVB-T afschakeling nog steeds wordt uitgezonden. Zonde van de ruimte… 

 

 


ter vergelijking : Dit is nu NTS 4 : 

 

⬆ zou zelfs nog in 720p kunnen. Dan kan het er zeker tussen. 

Bij mijn weten zijn de regionale zenders basaal 720p.

Reputatie 7
Badge +28

Of het 720p moet worden, weet ik niet. Maar duidelijk is wel dat de doorgiftekwaliteit per zender nogal varieert. Ik zie daar op NTS 1 wel wat mogelijkheden. 
 

En met een beetje passen, meten en schuiven, heb je zo wat extra ruimte gecreëerd. 

Reputatie 7
Badge +28

Na vijf dagen nog geen reactie gezien van een moderator, maar dat zou heel goed kunnen omdat e.e.a. wordt nagevraagd. 

De tijd gaat wel dringen, want inmiddels is duidelijk dat de uitwedstrijd op donderdag 24 augustus 2023 ook te zien is op Ziggo Sport Select.

 https://www.ziggosport.nl   (gelijk een tip voor @TvG2016 ) 

Maar ook over het vrijschakelen van Ziggo Sport Select via KPN-TV kanaal 233 is nog niets te zien op de website van KPN of het forum. 

Wat ik begrijp is dat Ludogorets - Ajax ook op RTL 7 uitgezonden. Dus hoeft Ziggo Sport Select niet open bij providers.

Wat ik begrijp is dat Ludogorets - Ajax ook op RTL 7 uitgezonden. Dus hoeft Ziggo Sport Select niet open bij providers.

Klopt. Staat ook al in de EPG. 

Nog even afwachten voor 31 augustus. EPG daarvoor nog niet beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +28

Wat ik begrijp is dat Ludogorets - Ajax ook op RTL 7 uitgezonden. Dus hoeft Ziggo Sport Select niet open bij providers.

Dankjewel! 

@Noordzee 

Jij kan 31 augustus lekker kijken via de app van KPN TV in je smart-tv 😉 (elk nadeel heb ze voordeel).

Ik denk dat de THUIS wedstrijd alleen via Ziggo Sport Select is te zien. Staat als het goed is via de app dan ook open.

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen goedemorgen!

Ziggo Sport Select is/komt niet op Digitenne helaas, zoals Peter al aangaf. Fijn dat er een alternatief is, doordat de wedstrijd op RTL 7 wordt uitgezonden. Dank voor het delen @TvG2016!

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Alexandra ,

Bedankt voor je reactie.

Wil je mijn idee nog wel doorsturen naar de Digitenne-man? : 

 

Mocht er dadelijk door een moderator aangegeven worden dat er geen ruimte is op Digitenne? :

 

Dan wil ik de moderator vragen om mijn idee van hieronder door te zetten richting de Digitenne-man. 

Ik pleit voor een extra evenementenkanaal op NTS 1. Dat kanaal zou dan gebruikt kunnen worden bij bv incidentele voetbalwedstrijden, uitreiking Oscars, het glazen huis, de Top 2000 etc. etc. Nu is er steeds geen ruimte voor dit soort evenementen.

Op NTS 1 is nog plek voor één extra TV zender. Ter vergelijking : 

NTS 1 heeft vijf TV-zenders, zeven radiozenders en een paar DATA-kanalen. 

NTS 2 heeft acht TV zenders en drie radiozenders 

NTS 3 heeft acht TV zenders en nul radiozenders  

NTS 4 heeft zeven TV zenders en tien radiozenders 

RTS heeft zes TV zenders en negen radiozenders 

 

Een radiozender gebruikt ongeveer 0,1 Mb/s   

Een TV zender gebruikt gemiddeld 3,5 Mb/s bij acht zenders en 4,7 Mb/s bij vijf zenders. En ja, ik weet dat het verbruik variabel is en afhankelijk van het aangeleverde beeld. 

Totaal is er 29,2 Mb/s te verdelen per NTS/RTS   

 

Op het plaatje hieronder is te zien dat er nog wel wat ruimte is op NTS 1. (Ook niet raar bij maar vijf TV-zenders.)

Eventueel kun je nog extra ruimte maken door bv drie radiozenders te verplaatsen naar NTS 3.  En het DATA-kanaal SSU_ON3001TZAP heeft wat mij betreft sinds de overgang naar DVB-T2 geen nut meer.  Dat datakanaal was er speciaal voor de oude Rebox 3001TZAP. Ik heb werkelijk geen idee waarom dit DATA-kanaal jaren na de DVB-T afschakeling nog steeds wordt uitgezonden. Zonde van de ruimte… 

 

 


ter vergelijking : Dit is nu NTS 4 : 

 

 

Zo'n evenementen kanaal is zo ertussen gezet. Maar of er ook 1,2,3 uitzendingen op zijn…..

Rechten hè.

Laatst was Twente in de UEFA op SBS 9.

Ajax is met de thuiswedstrijd alleen via Ziggo Sport.

Die 79.000 digitenne only klanten zullen gewoon moeten accepteren dat ze dat niet hebben. Maar die hebben vast wel buren, kennissen, familieleden met wel een “kabel” (COAX, DSL, FttH) aansluiting.

Ook via aanbieder NLziet is Ziggo Sport niet beschikbaar.

MAAR. Bij Ziggo Sport kan ook via de SITE gekeken worden. Heb je geen abonnement dan kun je het ook dáár per wedstrijd afnemen.

Al zijn er ook Digitenne only kijkers die geen vast internet hebben. 

Er zijn meer kijkers die de thuiswedstrijd niet kunnen kijken: Ziggo KabelTV kijkers, NLziet, Canaldigitaal -app.

Jij kan 31 augustus uitwijken naar de app van kpn.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Alexandra ,

Heb je mijn idee voor ruimte voor een extra zender op NTS 1 nog doorgestuurd? 

Ik hoor graag t.z.t. de reactie. 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Noordzee Dat doe ik voor je :) Ik durf geen beloftes te maken wat de uitkomst betreft, maar ik laat het je weten als ik er iets over hoor. 

Reputatie 7
Badge +28

Dankjewel !