Beantwoord

Zwak signaal Digitenne na veranderingen naar nieuw signaal

  • 25 September 2019
  • 36 reacties
  • 1116 keer bekeken

Sinds kort is het signaal veranderd van Digitenne. Omdat je nu HD kwaliteit zou kunnen ontvangen. Ik lees echter heel veel problemen dat dit nieuwe signaal dat veel slechter is qua sterkte. De antenne geeft 100% signaal sterkte aan en dat knippert dan naar 0%. Ik kan niet eens mijn zenders installeren, want dat blijft dan hangen. Als ik op internet lees is dit een breed probleem sinds het nieuwe signaal live is. Ik krijg nu nieuwe antenne's van KPN. Ik vrees dat dat niet gaat helpen. Ik zie zelfs mensen die nieuwe buiten antenne's hebben gekregen die niet helpen. VRAAG aan KPN: Hoe gaan jullie dit oplossen?Het signaal moet versterkt worden. Digitenne in huidige vorm doet het nu simpel weg niet meer

Ik ben ook geinteressseerd of iemand anders een goed oplossing weet, maar als ik zo op internet lees heb ik die nog niet gezien.
icon

Beste antwoord door Noordzee 25 September 2019, 19:32

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5
Badge +4
KPN zou kunnen beginnen om QAM256 terug te zetten naar QAM64, en kijken of de huurontvangers dan beter werken.
Reputatie 7
Badge +28
@Nieuw signaal digitenne

Mooi dat KPN jou een nieuwe antenne gaat sturen. De nieuwe antenne werkt beter dan de oudere types. Ik adviseer jou om de antenne zo mogelijk buiten te plaatsen.

Die schommelingen in de signaalsterkte zijn vaak een gevolg van een storingsbron. Denk dan aan b.v. een modem, een LED-lamp of zelfs een buitenthermometer. Zet dergelijke storingsbronnen niet te dicht bij jouw ontvanger.

Wil je eerder het volgende eens proberen?:
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Ik hen meerdere digitennes door het hele huis. Ik denk niet dat het een stroom bron is want het probleem is bij allemaal.

ik heb al de meest recente antenne s. Vandaar dat ik denk dat het ook niet helpt.

Het is bij alle 3 ontstaan na omzetting van het signaal. KPN probeert nu allerlei andere oplossingen maar probleem is het signaal.

En ik ben noet de enige. Dus KPN, versterk het signaal
Reputatie 7
Badge +28
Wat is jouw locatie?

En heb je dit geprobeerd?


Wil je eerder het volgende eens proberen?:
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Ook al geprobeerd. Ik krijg geen signaal. Knippert tussen 0 en 100. Ik zit 3 km van paal noord Holland.
Reputatie 7
Badge +28
Jouw locatie is mij nog onduidelijk, is dat op Texel?

Wat betreft het ontvangstprobleem. Als je dit met meerdere ontvangers hebt, dan wordt het wel lastig. Ik adviseer jou om een FTA-ontvanger te proberen. Deze ontvangers werken beter. Je zou om te beginnen eens één zo'n ontvanger kunnen uitproberen. Want dan heb je op één plek van jouw huis storingsvrije ontvangst op de NPO-zenders .

Meer info : FTA-ontvangers

En verder kun je (als de Funke V5 buitenantenne ook niet de oplossing gaat worden) desgewenst ook nog zelf investeren in een nog betere antenne.

Meer info : Betere antennes
Reputatie 7
Badge +28
@Nieuw signaal digitenne

Jouw locatie is mij nog steeds onduidelijk.

Maar KPN heeft vandaag bekend gemaakt dat in de Randstad gedurende de kanaalomstemming een tijdje minder ontvangst mogelijk, doordat KPN voor 1 transportstream 2 verschillende frequenties gebruikt. Dit zal dus een stuk beter moeten zijn ná 8 oktober, maar het blijft een radiosignaal en KPN garandeert dus niets.
Reputatie 7
Hallo @Nieuw signaal digitenne, welkom op het KPN forum. Wat enorm zuur dat de ontvangst van Digitenne niet optimaal is. We helpen je graag. Je bent hier dan ook op de juiste plek. Ik zie dat Noordzee je al heel wat informatie heeft gegeven, top! :)

Het klopt, we zijn doorlopend bezig Digitenne te verbeteren. Met het nieuwe signaal (DVB-T2) kun je HD-kwaliteit zenders kijken. Dit signaal wordt op lagere golflengten verzonden, waardoor het signaal afstemmen net iets kritischer is. Je moet dus even geduld hebben met het uitrichten van de antenne. Als je op meerdere plekken in huis een Digitenne tuner hebt staan, kan dat dus voor elke hoek van het huis anders worden afgestemd. Afhankelijk van storingsbronnen in en rondom je huis.

Heb je de vraag van Noordzee nog gelezen? We horen het graag.
Reputatie 7
Badge +28
@Nieuw signaal digitenne


Ik krijg nu nieuwe antenne's van KPN. Ik vrees dat dat niet gaat helpen.



Heb je de nieuw antenne van KPN inmiddels ontvangen?

En heb je daarna dit geprobeerd?:
Wil je eerder het volgende eens proberen?:
1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.


Hoe is de ontvangst nu?
Locatie is 3km van paal Noord Holland. Postcode 1391 JE
FTA ontvanger is natuurlijk geen oplossing, Ik wil alle zender ontvangen.
Ik woon in buitengebied, dus ook kijken via KPN kabel niet mogelijk.
Nieuwe antennes helpen niet. Signaal sterkte is af en toe wel 100%, maar het signaal valt heel de tijd weg. Het hapert tussen 0% en 100%
Waar ik ook ben in huis en waar ik ook de antenne op richt.

Zijn er nog meerdere met dit probleem, want KPN doet vermoeden alsof ik de enige ben terwijl ik op andere fora zelfde klachten lees.

Daarom moet KPN iets aan het signaal doen. Ik begrijp dat er per 8 okt iets gaat gebeuren?
Dan zit je daar tussen 2 sterke zendmasten, hilversum en a'dam rai.
https://digitennes.nl/informatie/7-zendmasten
( maarssen is minder sterk )

Dus een beetje afhankelijk van de situatie, zicht cq bebouwing enzo, richt je de antenne op 1 vd 2 masten.
Maar, als je echt "afhankelijk" bent van DVB-T en je hebt een paar ongebruikte 10-tjes dan zou ik in dit geval een FTA ontvanger er bij kopen, voor de vergelijking in de ontvangstkwaliteit.

Op die afstand vd mast moet een goede ontvangst mogelijk zijn.
Met een goede
  • antenne
  • antenne opstelling (hoogte)
  • antenne kabel
  • ontvanger.
Maar, voor de overgang naar T2 was het wel goed ?
Voor de overgang naar T2 was het wel goed., maar begrijp dat dit signaal zwakker is.
Dus daar heb je het probleem al te pakken

Met FTA heb je alleen NPO 1,2 en 3.
Da's niet genoeg.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb hier in 1701 het zelfde probleem 10 km vd paal Alkmaar. ik heb nu handmatig ipv kanaal47 kanaal 24 ingescand (SFN Haarlem/wormer) op 35 km vd paal geeft beter signaal. Voor NPO en NH heb ik een XORO 8720 om zowel ongestoord te kunnen kijken en ook om te kunnen pauzeren en op te nemen. Dit is eigenlijk van de gekke dat door de waardeloze service van KPN dit nu zo moet. ik weet niet wat voor techneuten daar tegenwoordig mee bezig zijn, maar de klanten staan niet op nummer een! In Friesland (camping) is het nog slechter gesteld. Ruim 10 jaar prima naar digitenne kunnen kijken weliswaar SD maar ik verwacht met HD verbetering en geen verslechtering!!! We zijn geen proefkonijnen voor techneuten die hun zaakjes niet op orde hebben. Het updaten duurt ook veel te lang. En postcode check zou niet nodig moeten zijn er overal in nederland ,op de boot, camping etc. bereik volgen de digitenne site !
Reputatie 7
Hey @Nieuw signaal digitenne, heb je ook een antenne buiten gemonteerd? Wat is daar de ervaring mee?
Ik gebruik de antenne binnen, zoals ik dei al jaren gebruik met het oude signaal
Reputatie 7
Ai, met de goede hulp van deskundigen hier op ons forum is het helaas niet gelukt het signaal te verbeteren. Zo te zien wordt er nu niet meer voldoende signaalsterkte binnen gehaald. Een buitenantenne (montageset) zal daar verandering in kunnen brengen. Ik wil deze kosteloos naar je sturen, daarvoor heb ik je gegevens nodig. Als je die aanvult in je forumprofiel zal ik het voor je in orde maken. Hoor graag van je 🙂
Dank, laten we beginnen met 1 om te proberen. Ik heb nl meerdere kastjes
Reputatie 7
Laten we dat doen, @Nieuw signaal digitenne. Zou je daarvoor nog het forumprofiel willen aanvullen? Dan komt er een setje jouw kant op 🙂
Adres staat al in mijn profiel
Reputatie 7
Niet bij mij zichtbaar, @Nieuw signaal digitenne. Vergeet niet na het invullen van je profiel op 'Opslaan' te drukken 🙂
Het is opgeslagen. Wat bedoel je nu?
Reputatie 7
Badge +28
Wat ze bedoelt?;

Zou je daarvoor nog het forumprofiel willen aanvullen met minimaal naam, adres, en klantnummer?
Reputatie 7
Hé @Nieuw signaal digitenne, ik heb je een privébericht gestuurd. Je kunt mij op die manier ook (afgeschermd) inzage geven in je gegevens. Wil je daarop reageren? 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Locatie is 3km van paal Noord Holland. Postcode 1391 JE
FTA ontvanger is natuurlijk geen oplossing, Ik wil alle zender ontvangen.
Ik woon in buitengebied, dus ook kijken via KPN kabel niet mogelijk.
Nieuwe antennes helpen niet. Signaal sterkte is af en toe wel 100%, maar het signaal valt heel de tijd weg. Het hapert tussen 0% en 100%
Waar ik ook ben in huis en waar ik ook de antenne op richt.

Zijn er nog meerdere met dit probleem, want KPN doet vermoeden alsof ik de enige ben terwijl ik op andere fora zelfde klachten lees.

Daarom moet KPN iets aan het signaal doen. Ik begrijp dat er per 8 okt iets gaat gebeuren?


@Nieuw signaal digitenne

Per 8 oktober 2019 heb je kans op een wat betere ontvangst. Maar verwacht daar niet teveel van.

Die sterke schommelingen wijzen op een externe storingsbron. Denk dan aan bv een modem, een LED-Lamp of zelfs een buitenthermometer.

Het verplaatsen van de ontvanger en/of de antenne kan vaak redding geven.

Als dat allemaal niet helpt, kun je nog jouw ontvanger bij KPN omruilen voor een andere. Soms zijn er ontvangers bij die wat minder goed werken.
Reputatie 7
Badge +28
@Nieuw signaal digitenne

Heb je inmiddels een buitenmontageset ontvangen? Hoe is het nu met de ontvangst?

Reageer