Beantwoord

Zxv7200 ontvanger omruilen voor de insteekkaart.

  • 22 July 2023
  • 17 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb nu problemen met de zxv7200 ontvanger en wil deze eigenlijk omruilen voor de insteekkaart. In mijn tv kan de insteekkaart maar ik heb een vraag over de antenne. Men heeft het op de site over een powerkabel. Maar heb je die echt nodig? De antennekabel kan rechtstreeks in de tv. Ik maak nu gebruik van een buitenantenne en wil dan gebruik maken van de huidige kabel. Wie kan mij adviseren? Ik kom er op de site niet echt uit.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 July 2023, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hoi @Ing_k 

Vervelend dat je ontvanger nu rammelt. Deze kan gratis omgeruild worden. Snelst is even bellen 0800-0402 (€0).

In mijn tv kan de insteekkaart maar ik heb een vraag over de antenne. 

Heb je dit gecheckt op http://digitenne.kpn.com/insteekkaart ? Als je model (!) daar niet bij staat gaat ie niet werken met de Ci+ module 1.4.

Zet hier eens het merk van je tv en het type.

Voorkom teleurstelling en check dit goed. Dat een tv DVB-T2 HEVC kan ontvangen en een kaartslot heeft is onvoldoende zekerheid. Een Samsung eindigend op XXN is bijvoorbeeld niet geschikt.

De bestaande antenne kan er gewoon op. Bij de module zit een power inserter om de antenne van stroom (5 V) te voorzien. Een televisie heeft dat niet ingebouwd; een zxv7200 wel.

Reputatie 2

Ik heb deze tv. Deze staat niet genoemd op de site dat hij ondersteunt wordt. Er wordt ook gezegd dat die database niet helemaal bij is. Moeilijk om dan te beslissen of de tv dan wel geschikt is met al die specificaties.. 😉

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-32lq63006la#pdp_spec

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ing_k .

Ik ben bang dat jouw TV het CI+-module niet faliciliteert. Maar zeker weten doe ik het ook niet omdat de specificaties nou niet bepaald uitblinken in compleetheid. 

Ik vraag me af of de CI+-aansluiting wel versie CI+ 1.4 ondersteunt. 

Je zou het kunnen proberen, maar het is misschien slimmer om eerst aan LG te vragen of jouw TV wel geschikt is. 

Gebleken is dat de lijst echt wel betrouwbaar is. De kans dat je tv werkt met de module werkt acht ik zeeer klein. Dus dan 'doorloop’ je een omruil naar module. Dat duurt enkele dagen voordat de module in huis is. Vervolgens blijken de betaalde zenders niet te werken. Moet je weer teug naar de ontvanger….

Na enig onderzoek via internet denk ik wel zeker dat de module niet gaat werken in je tv.

Het is een Ziggo model. Wat de kans dat ie voor Digitenne module geschikt is al uitsluit.

Reputatie 2

Blijft een moeilijke materie. Je denkt een tv te kopen maar dan heb je weer iets met een versie. Ik kan een mail naar lg sturen maar dan is het afwachten of je antwoord krijgt. Dan wordt het toch de huidige ontvanger omruilen. 

Reputatie 2

Na lang zoeken gevonden dat inderdaad mijn tv niet de digitenne card ondersteund.

 

https://www.conrad.nl/nl/p/lg-electronics-32lq63006la-aeu-led-tv-80-cm-32-inch-energielabel-f-a-g-dvb-c-dvb-s2-dvb-t2-full-hd-smart-tv-wif-2574021.html 
 

(Bij de opmerkingen staat dit vermeld)☹️

 

 

Maar '’moet'’ je digitenne hebben? Als je op die locatie internet van kpn hebt kun je ook KPN TV hebben.

Reputatie 2

Helaas “moet” ik. Ik gebruik de digitenne op de camping in Voorthuizen.  Nu is het signaal al niet te denderend maar als het beeld continue hapert is het ook geen doen. Thuis heb ik KPN TV dus nergens last van.

Ah, gelukkig is een digitenne ontvanger onder je KPN TV abonnement niet al te duur.

Ook geen vast internet op de camping? En dan bedoel ik niet de wifi van de camping zelf.

Reputatie 2

Helaas geen vast internet, alleen wifi maar die is slecht… het wordt dan toch de ontvanger omruilen en dan ook gelijk de antenne want dat is nog een v4.

Gelukkig kan je de digitenne ontvanger ook thuis gebruiken in de tijden dat je niet op de camping bent.

Reputatie 7
Badge +28

Helaas geen vast internet, alleen wifi maar die is slecht… het wordt dan toch de ontvanger omruilen en dan ook gelijk de antenne want dat is nog een v4.

@Ing_k

Dat omruilen gaat het snelste via 0800-0402. Op het forum is de wachttijd nu minimaal vijf dagen. 

Hoi @Ing_k . Heb je dit al via 0800 0402 kunnen regelen? 

Reputatie 2

Hoi @Erwin_ , ik heb geen contact gehad. Ik heb wel een nieuwe tv gekocht met een ci kaart slot maar het blijkt dat dit geen 1.4 versie dus dan werkt het niet. Ik heb nu aan nieuwere versie antenne opgestuurd gekregen. Ik ga deze dit weekend installeren. Mocht dit ook niet werken dan neem ik contact op om het kastje om te ruilen.

Okay! Hopelijk gaat dit werken.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Erwin_ , ik heb geen contact gehad. Ik heb wel een nieuwe tv gekocht met een ci kaart slot maar het blijkt dat dit geen 1.4 versie dus dan werkt het niet. Ik heb nu aan nieuwere versie antenne opgestuurd gekregen. Ik ga deze dit weekend installeren. Mocht dit ook niet werken dan neem ik contact op om het kastje om te ruilen.

@Ing_k 

Hoe werkt de nieuwe antenne? 

Reputatie 2

@Noordzee 

De antenne werkt. Geen haperingen meer en niet elke keer de antenne opnieuw moeten afstellen/richten. Ik had eigenlijk al signaal toen het kastje nog op de provincie zuid-holland stond (wel wat haperend), de provincie goed ingesteld en de zenders opnieuw laten zoeken en ik had gelijk goed beeld. Op alle kanalen 100% kwaliteit. Het hele weekend zonder storingen kunnen kijken. Ik hoop dat dit zo blijft dus ik ben tevreden.