Beantwoord

ision webmail via Telfort

  • 24 September 2021
  • 36 reacties
  • 364 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Sinds 23 september kan ik opeens mijn ision.nlĀ mailadres via webmail via Telfort niet meer gebruiken. Ik krijg bij het inloggen een foutmelding. Inlog / wachtwoord onbekend. Ik gebruik mijn mail dagelijks.
Vandaag 24 september een uur met de helpdesk gebeld. Mohammed (zijn achternaam wilde hij niet zeggen) kon mij niet verder helpen. Ik heb geen kpn id. Nooit gekregen, nooit gehad. Op mijn huidige en vorige woonadres staat niets geregistreerd. Mijn mailadres bestaat al 1993. Nu een jaar bij Telfort en opeens werkt het niet (meer). Ik doe veel vrijwilligerswerk en alles loopt per e-mail. Maar er staan ook veel gegevens gelogd. Ik zit met mijn handen in het haar dat mijn e-mail plotseling niet toegankelijk is, maar er via de helpdesk geen hulp mogelijk is.Ā 
En nu?Ā 

Ik moest een bericht aanmaken op het forum en hopen dat een techneut mij kon helpen.Ā 
Ā 

Wie bij Telfort kan mij helpen? Mag ik alsjeblieft weer bij mijn e-mail!

Ā 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 September 2021, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Lukt het niet via deĀ KPN webmailĀ ???

Het zou nu via webmail.kpnmail.nl benaderbaar moeten zijn.

Lukt het niet via deĀ KPN webmailĀ ???

Nee, dat lukt niet.Ā 

Het zou nu via webmail.kpnmail.nl benaderbaar moeten zijn.

Nee, dat lukt niet.Ā 

Ik heb allerlei inlogvariaties geprobeerd. Met mijn eigen mailadres ision.nl en variaties extensies Telfort.nl. Op verschillende platforms webmail.Telfort, waar ik tot eergisteren altijd inlogde.Ā Ook met medewerker helpdesk veel geprobeerd.Ā Medewerker helpdesk kan zien dat mijn box in gebruik is, hoeveel mb. Maar zonder kpn id kan hij mij niet verder helpen. zonder kpn id kun je niets resetten.

Maar ik heb geen kpn id.Ā 
Het is bizar. Van de ene op de andere dag kun je niet meer bij je eigen mailbox.Ā 

Ā 

Zijn hier ision gebruikers?
Welke diensten nemen jullie af bij Telfort / kpn? Hoe heet de dienst die je afneemt?Ā Wat betaal je?Ā 
Wordt Knoware / ision afgeserveerd?Ā 

Wordt Knoware / ision afgeserveerd?

Nee.

Het lukt dus ook niet via de nog bestaandeĀ https://webmail.telfort.nl/mail/mainĀ link?

Ā 

Mogelijk is er ook bij jouw wat misgegaan.

@JasperĀ heeft hier dus 'watā€™ ervaring mee. Misschien dat hij je verder kan helpen.

Ā 

Enkele topics m.b.t. ision mail. Maar niet veel.

https://www.google.com/search?q=ision+site%3Aforum.kpn.com

Vorig jaar was er een migratie naar Telfort. Vanaf die tijd werkte inlog webmail prima. Sinds eergisteren plotseling niet meer.Ā 
natuurlijk kan er van alles gebeuren. Maar men kan mij niet helpen omdat ik kpn inlog heb.Ā 
Vandaar mijn vraag : zijn er andere ision gebruikers die alleen inloggen via webmail? Welke diensten worden er betaald en hoe heten deze diensten?Ā 

Reputatie 7
Badge +18

HalloĀ 

Ā 

Een KPN-ID kan je zelf aanmaken, ga naar https://mijn.kpn.com/#/overzicht en kies daar voor nieuw account aanmaken.

Je kan daar ook email only accounts toevoegen (via Producten en dan kiezen voor Thuis) maar je zal dan wel moeten weten welk klant/abonneenummer je hebt.

Dat kan je waarschijnlijk terugvinden bij je betalingen als je inlogt bij je bank.

Reputatie 7
Badge +10

Ā 

Niet toevallig recentelijk een programma/app geĆÆnstalleerd ? En dat daarna het inloggen niet meer lukte ?

HalloĀ 

Ā 

Een KPN-ID kan je zelf aanmaken, ga naar https://mijn.kpn.com/#/overzicht en kies daar voor nieuw account aanmaken.

Je kan daar ook email only accounts toevoegen (via Producten en dan kiezen voor Thuis) maar je zal dan wel moeten weten welk klant/abonneenummer je hebt.

Dat kan je waarschijnlijk terugvinden bij je betalingen als je inlogt bij je bank.

Als je kpn-id wilt aanmaken wordt er een bevestigingmail gestuurd naar het mailadres waar ik niet bij kan.Ā 

HalloĀ 

Ā 

Een KPN-ID kan je zelf aanmaken, ga naar https://mijn.kpn.com/#/overzicht en kies daar voor nieuw account aanmaken.

Je kan daar ook email only accounts toevoegen (via Producten en dan kiezen voor Thuis) maar je zal dan wel moeten weten welk klant/abonneenummer je hebt.

Dat kan je waarschijnlijk terugvinden bij je betalingen als je inlogt bij je bank.

Als je kpn-id wilt aanmaken wordt er een bevestigingmail gestuurd naar het mailadres waar ik niet bij kan.Ā 

Ik neem geen producten af. Er zijn geen betalingen.Ā 

Ā 

Niet toevallig recentelijk een programma/app geĆÆnstalleerd ? En dat daarna het inloggen niet meer lukte ?

Niet dat ik weet.Ā 

Ik heb begrepen via helpdesk dat ik via het forum in contact kom met de technische helpdesk. Met wieĀ van de technische helpdesk van Telfort / kpn kan ik via deze weg in contact komen? Help aub.Ā 

Ā 

Lukt het niet via deĀ KPN webmailĀ ???

Nee, helaas.

Ik neem geen producten af.

Je hebt geen Telfort, nu kpn abonnement? Waar ision nu onder valt.

Dan heb je tot nu toe geluk gehad dat het bleef werken. Doorgaans halen providers een e-mail adres uit de lucht als je bij hen geen internet afneemt. Dat doet kpn ook.

Reputatie 7
Badge +30

BesteĀ @Astrid F., welkom! Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het precies zit. Neem je wel of geen diensten van ons af? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En kan je onder de ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™ het betreffende e-mailadres plaatsen? Je bent nu ook ingelogd met een KPN ID, dus deze heb je inmiddels aangemaakt. Als je het klantnummer waar jouw ision e-mailadres onder hangt, koppelt aan dat KPN ID, dan zou je er bij moeten kunnen. Maar als je aangeeft dat je geen diensten van ons afneemt, vraag ik me af of je inderdaad je e-mailadres nog wel zou moeten gebruiken?

BesteĀ @Astrid F., welkom! Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het precies zit. Neem je wel of geen diensten van ons af? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En kan je onder de ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™ het betreffende e-mailadres plaatsen? Je bent nu ook ingelogd met een KPN ID, dus deze heb je inmiddels aangemaakt. Als je het klantnummer waar jouw ision e-mailadres onder hangt, koppelt aan dat KPN ID, dan zou je er bij moeten kunnen. Maar als je aangeeft dat je geen diensten van ons afneemt, vraag ik me af of je inderdaad je e-mailadres nog wel zou moeten gebruiken?


Hallo Marcia,

Ik ben benieuwd wie je bedoeld met ā€˜ons'. Ik heb een Ision email adres. Ision is vorig jaar overgenomen door Telfort. Ik heb toen van Telfort een gebruikersnaam gekregen. Er is uitgelegd hoe het inloggen verder in zijn werk ging en dat heb ik gedaan en doe ik sinds die tijd. Ik log in met mijn ision mailadres via webmail Telfort.

Sinds afgelopen week lukt dat opeens niet meer. Klantenservice kan mij niet helpen omdat ik geen KPN ID heb. Nooit gehad. Als je een KPN ID wilt aanmaken wordt er een bevestiging gestuurd naar je mail adres. Maar daar kan ik niet bij. Daar gaat deze topic immers over.

Klantenservice heeft aangegeven dat ik mijn vraag over het inloggen op het forum moet vragen want daar zitten alle technische mensen. Ik heb nu een KPN ID aangemaakt met een nieuw (gmail) mailadres.

Ik gebruik mijn Ision adres sinds, ik denk 1993 of zo? Waarom zou ik daar niet meer bij mogen? Alles verloopt via dat mailadres. Zoals bij iedereen denk ik. Je ā€˜mijnoverheid', al je web-bestellingen, je correspondentie, je software licenties. Ik heb geen klantnummer; afgelopen jaar via Telfort in het contact dat er was, is er niet gesproken over een klantnummer.

Men weet dat ik een mailadres heb, maar niemand kan er bij. Opeens. Dat is toch raar. Welke dienst zou ik af moeten nemen of mag ik afnemen om bij een mailadres te komen dat al sinds 1993 in gebruik is?

Zeg het mij en ik doe het.

Het is een beetje Kafka op dit moment.

Ā 

Ā 

Ā 

BesteĀ @Astrid F., welkom! Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het precies zit. Neem je wel of geen diensten van ons af? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En kan je onder de ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™ het betreffende e-mailadres plaatsen? Je bent nu ook ingelogd met een KPN ID, dus deze heb je inmiddels aangemaakt. Als je het klantnummer waar jouw ision e-mailadres onder hangt, koppelt aan dat KPN ID, dan zou je er bij moeten kunnen. Maar als je aangeeft dat je geen diensten van ons afneemt, vraag ik me af of je inderdaad je e-mailadres nog wel zou moeten gebruiken?


PS ik heb mijn profiel ingevuld.

Ik neem geen producten af.

Je hebt geen Telfort, nu kpn abonnement? Waar ision nu onder valt.

Dan heb je tot nu toe geluk gehad dat het bleef werken. Doorgaans halen providers een e-mail adres uit de lucht als je bij hen geen internet afneemt. Dat doet kpn ook.

Ision is van Telfort.

Ā 

Ik zie dit in je eerste bericht:

Nu een jaar bij Telfort en opeens werkt het niet (meer).

Waarom vermeld je dan verderop geen abonnement te hebben?

Ik neem geen producten af.

Dat heb je dan toch wel. Nu heet het TFT KPN en wordt iedere maand een bedrag voor afgeschreven.

Het zou nu via webmail.kpnmail.nl benaderbaar moeten zijn.


Nee, helaas

Ā 

Wordt Knoware / ision afgeserveerd?

Nee.

Het lukt dus ook niet via de nog bestaandeĀ https://webmail.telfort.nl/mail/mainĀ link?

Ā 

Mogelijk is er ook bij jouw wat misgegaan.

@JasperĀ heeft hier dus 'watā€™ ervaring mee. Misschien dat hij je verder kan helpen.

Ā 

Enkele topics m.b.t. ision mail. Maar niet veel.

https://www.google.com/search?q=ision+site%3Aforum.kpn.com


Het lijkt er zeker op dat er iets mis gaat. Kafka.

Reputatie 7
Badge +30

Valt mee hoor. Je kunt het beste het klantnummer waar jouw e-mail only adres onder hangt, koppelen aan je KPN ID. Ik zet het klantnummer in jouw profiel. Als je onderstaande stappen volgt, dan moet het helemaal goed gaan.Ā 

Ā 

  1. Ga naarĀ MijnKPNĀ en log in met jouw KPN ID
  2. Ga naar ā€˜Productenā€™ en kies voor ā€˜Product toevoegenā€™
  3. Kies voor ā€˜Thuisā€™ en klik op ā€˜hierā€™Ā 
  4. Vul de gevraagde gegevens in (klantnummer van de e-mail only en laatste 3 cijfers van het rekeningnummer)
  5. Klik op ā€˜Product koppelenā€™

Nu is jouw E-mail Only gekoppeld aan jouw KPN ID/MijnKPN, en kan je viaĀ email.kpn.comĀ het wachtwoord aanpassen.

Ik hoor graag of dat lukt!

HalloĀ 

Ā 

Een KPN-ID kan je zelf aanmaken, ga naar https://mijn.kpn.com/#/overzicht en kies daar voor nieuw account aanmaken.

Je kan daar ook email only accounts toevoegen (via Producten en dan kiezen voor Thuis) maar je zal dan wel moeten weten welk klant/abonneenummer je hebt.

Dat kan je waarschijnlijk terugvinden bij je betalingen als je inlogt bij je bank.

Als ik wist welk klantnummer ik had, had ik deze topic niet aangemaakt. Maar dank, voor het meedenken.Ā