Beantwoord

spam

  • 26 January 2021
  • 3 reacties
  • 151 keer bekeken

Geacht M,

hoe kan het zijn dat ik zoveel emails krijg en ik mijn Kpn email nergens heb bekendgemaakt ik heb het idee dat Kpn onze email gegevens doorverkoopt.

Met vriendelijke groet.

B.Bakker

icon

Beste antwoord door WMG-N 26 January 2021, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Beste B. Bakker,

Deze gedachte speelt ook al een tijdje door mijn hoofd. Misschien staat er iets over in de kleine lettertjes van het contract, ik heb er zelf nog niet naar gekeken.

Reputatie 7
Badge +10

@Bakkerbest :

Nee, de KPN verkoopt emailadressen niet door. Want ik krijg voornamelijk alleen reclame en emails van “organisaties” waarvoor ik mij ooit eens heb aangemeld.

Regelmatig worden de computersystemen van bedrijven gehackt. De hackers maken dan ook emailadressen buit die ook met andere kwaadwillende mensen gedeeld worden. Op die manier komen emailadressen ook in handen van mensen die allerlei spam gaan versturen.

Hier zijn een aantal dingen die ik zelf gedaan heb om de hoeveelheid spam te verminderen/beperken.

Meld spam altijd bij de KPN door de spam email naar de spammap te verplaatsen of (in de webmail) door een email als spam aan te melden. En verwijder pas daarna de spam email. Kijk ook hier even.

Reputatie 7
Badge +10

Als de KPN emailadressen zou doorverkopen dan weet bijna zeker dat heel veel bedrijven in de rij staan om die emailadressen te mogen kopen. En dan zou mijn Inbox elke dag bol staan met email waar ik niet om gevraagd heb. Maar meer dan ca. 99% van alle email die ik ontvang, komen van “organisaties” die van mij wel toestemming hebben gekregen om email te mogen sturen. En de rest is dus spam.

Een serieuze website/bedrijf stelt mensen in staat om zich af te melden voor een nieuwsbrief/reclame.

Hier een flinke lijst met bedrijven/forums die gehackt zijn in de afgelopen ca. 10 jaar.

https://haveibeenpwned.com/PwnedWebsites