Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Ok. Ik zal mijn SPAM box legen en kijken waar het heen gaat.
Bedankt Ruud!
Reputatie 7
Ik zal mijn SPAM box legen en kijken waar het heen gaat.Ik verwacht dat die spamfolder net zo leeg blijft als voorheen. De spamfilter waar we het hier over hebben zit nog voor het überhaupt afleveren van de mail. Als ze niet door deze spamfilter komen, dan verdwijnen ze in de vuilnisbak en krijg je er ook niets van te zien, ook niet in jouw spamfolder.
Ja, met dat spam KPN /Excusesmailtje zetten ze het hele span natuurlijk kompleet te kijk......
Ik zag er de laatste dagen ook een stuk of acht van dezelfde mailtjes voorbij fietsen.
Vandaag gelukkig niet meer, maar ik prijs de dag niet, voor de avond is gevallen
Reputatie 4
Badge +2
Helaas te vroeg gejuicht, toch nog spam.
Die ga ik doorsturen naar valse-email@kpn.com
Niet eerder gedaan maar ja hé ze doen nu echt hun best!
De techneuten
Bij mij is er 1 echt doorgekomen en 1 in mijn spam filter, die kennelijk nodig was. Ik wordt voorzichtig blij !
Reputatie 5
Badge +2
Dacht dat ik de enige was.

Ik was er even van uit gegaan dat het voorbij was. Maar vanochtend vulde mijn mailbox zich toch weer met nieuwe spam. Met als kop “Kranten en tijdschriften”. Steeds een andere afzender met weer zo’n apart email adres.

Over die techneuten zeg ik niets meer 😀
Reputatie 4
Badge +2
Het abuse team (valse email) reageert zo:
* DIT IS EEN ONTVANGSTBEVESTIGING *

Bedankt voor uw bericht. Met dit bericht bevestigen wij dat uw melding, met het onderwerp "ontvangen spambericht", door ons is ontvangen.

Gezien de grote hoeveelheid meldingen die wij ontvangen zult u verder geen persoonlijke reactie van ons ontvangen. Uiteraard zullen wij uw melding wel zorgvuldig onderzoeken.

Uw bericht heeft waarschijnlijk één van de onderstaande onderwerpen:

U heeft een valse e-mail (phishing) uit naam van KPN ontvangen en heeft het bericht aan ons doorgestuurd:
Wij danken u voor uw alertheid. U kunt een overzicht van de laatste meldingen vinden op onze site: kpn.com/valseemail Mocht u in de toekomst opnieuw een soortgelijke melding uit naam van KPN ontvangen verzoeken wij u eerst op onze site te controleren, of het bewuste bericht al is waargenomen. Wanneer dit het geval is, kunt u het bericht weggooien. Zo niet, volg dan de stappen die op de site worden beschreven. Dit helpt ons een eventuele nieuwe aanval sneller signaleren.

U heeft een valse e-mail (phishing) uit naam van een externe partij ontvangen:
Wij kunnen niet met zekerheid bepalen of het bericht legitiem is of dat het gaat om een vals bericht. Enkel het bedrijf in kwestie kan hier met zekerheid iets over zeggen. Wij verzoeken u uw bericht dan ook aan het bewuste bedrijf voor te leggen.

U heeft een bestand uit een valse e-mail (phishing) aangeklikt:
Wij verzoeken u in dit geval de stappen die op onze site kpn.com/valseemail worden beschreven (onder het kopje ‘Ik heb op een link of bestand geklikt. Wat moet ik nu doen?’) te doorlopen.

Heeft u na het lezen van dit bericht toch nog vragen? Stel deze dan aan: valse-email-vragen@kpn.com .

Met vriendelijke groet,

KPN Abuse Team
valse-email@kpn.com

--
De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie over de afdeling Abuse vindt u op: kpn.com/abuse
--

Zijn we nu wel of niet van het spamprobleem af?
Reputatie 5
Badge +2
Volgens de techneuten zijn we er zo goed als vanaf😀
Reputatie 4
Badge +2
Nu ineens wel de techneuten?


Dacht dat ik de enige was.



Over die techneuten zeg ik niets meer 😀
Deze reactie gaat voorbij aan de problemen die we al maanden ervaren. Wellicht denken ze dat ze er zijn en gaan ze over tot de orde van de dag. Het lijkt me stug dat ze alles nu in eens wel onder controle hebben. Ik had het meer passend gevonden als ze zouden schrijven over de problemen van de afgelopen maanden en dat ze een flinke stap hebben gemaakt in het voortijdig ontdekken van ..... etc.
ik mis sowieso een reactie van de medewerkers van KPN aan dit forum. Wellicht dat zij iets kunnen vertellen wat de status is. Ik ontwikkel zelf software en bij het oplossen van bugs komt er ooit een eureka moment. En dan is de fout echt weg. Zo gauw je iets aan de code wijzigt en de fout verdwijnt is mijn ervaring dat de fout niet weg is.
Dus heren en dames van KPN spreek je uit en geef eens informatie.
Reputatie 7
...Maar vanochtend vulde mijn mailbox zich toch weer met nieuwe spam. Met als kop “Kranten en tijdschriften”. Steeds een andere afzender met weer zo’n apart email adres...Hoeveel spamberichten heb je dan ontvangen?
Zijn het spamberichten die je eerder gezien hebt of zijn ze nieuw voor je?
Reputatie 5
Badge +2
@Ton024

Dat begrijp ik al heel lang niet. Waarom heeft iemand van KPN (dat is iemand die salaris ontvangt van KPN) nooit de moeite genomen om hier iets uit te leggen? Geen discussiestuk maar wel even “iets” uitlegt. Dat kan simpel. Dus niet verschuilen achter, zoals nu. Deze langdurige spam overlast is geen “standaard” probleem voor een “klanten helpen klanten” forum.
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben het eens, ook ik heb meerde keren gevraagd om uitleg. Helaas bleef dit uit. Kleine moeite om in gewoon NL uit te leggen wie wat waar. Helaas.....
Opgelost is het duidelijk nog niet. In een uur tijd heb ik er 3 kunnen verwijderen.
Reputatie 7
Ik krijg uit de reacties hier wel het gevoel dat de hoeveelheid spam sterk teruggelopen is, klopt dat?
Ik kan dat zelf niet concluderen/beamen aangezien wij toch al nauwelijks spam ontvingen.
Toch denk ik dat het voor iedereen interessant kan zijn om ook eens positieve feedback te ontvangen, als die er is. 😎
Ik denk dat het duidelijk is, dat er iets gewijzigd moet zijn in het spamfilter van KPN. Het zou KPN sieren als ze daar wat duidelijkheid in zouden verschaffen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik krijg uit de reacties hier wel het gevoel dat de hoeveelheid spam sterk teruggelopen is, klopt dat?
Ik kan dat zelf niet concluderen/beamen aangezien wij toch al nauwelijks spam ontvingen.
Toch denk ik dat het voor iedereen interessant kan zijn om ook eens positieve feedback te ontvangen, als die er is.

Dat heb ik al eerder geschreven een positieve feedback, maar ook "te vroeg gejuicht". geschreven.
Het is bij mij nu nog 10% van dat wat het was. Daarmee een enorme vooruitgang. Ik ga, zoals al eerder geschreven, die 10% doorsturen naar valse-email@kpn.com althans die bij mij door outlook direct in ongewenste mail wordt geplaatst.
Reputatie 7
...Het is bij mij nu nog 10% van dat wat het was. Daarmee een enorme vooruitgang. Ik ga, zoals al eerder geschreven, die 10% doorsturen naar valse-email@kpn.com althans die bij mij door outlook direct in ongewenste mail wordt geplaatst.Goed te lezen dat je in ieder geval al 90% van die spam kwijt bent. Ik ben bang dat het doorsturen van die spam naar valse-email@kpn.com verspilde tijd zal blijken te zijn. Die automatische reply van een paar berichten terug zegt mij genoeg. Het abuse team houdt zich niet bezig met inkomende spam, maar alleen met valse mails/phishing uit naam van KPN en uitgaande spam of misbruik veroorzaakt door klanten van KPN.

Reputatie 4
Badge +2
@wjb
Moderator Erik schrijft 2 dagen geleden nog in zijn samenvatting dat het erg op prijs wordt gesteld spam te blijven sturen naar valse enz. Ook ik had al de indruk dat het niet iets van KPN is er staat: uit naam van KPN ontvangen en heeft het bericht aan ons doorgestuurd. Toch wel vreemd dat zoiets wordt gevraagd en dan volgens jou niet zo is....Het abuse team heeft toch een ander e-mail abuse@kpn.com
🤔
Reputatie 7
@wjb
Moderator Erik schrijft 2 dagen geleden nog in zijn samenvatting dat het erg op prijs wordt gesteld spam te blijven sturen naar valse enz. Ook ik had al de indruk dat het niet iets van KPN is er staat: uit naam van KPN ontvangen en heeft het bericht aan ons doorgestuurd. Toch wel vreemd dat zoiets wordt gevraagd en dan volgens jou niet zo is....Het abuse team heeft toch een ander e-mail abuse@kpn.com
🤔
Klopt dat Erik dat schreef en ik trek altijd alles in twijfel wat er geschreven en gezegd wordt. Dat zal mijn wetenschappelijke achtergrond wel zijn. Als ik de rol van het KPN abuse team lees en dat vergelijk met het antwoord dat jij ontvangen hebt op het aanleveren van die mail, dan denk ik inderdaad dat jouw melding bij het abuse team zo de prullenbak in verdwijnt als het geen valse/phishing mail is die "uit naam van KPN" verstuurd is.

Klik vooral ook eens door naar Misbruik melden bij het KPN Abuse Team in die door mij aangehaalde pagina.
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Bij meldingen aan het abuse team krijg je een andere reactie. Met daarbij een ticket nummer.

Ze heten dan wel het abuse of valse email team.
Reputatie 7
@Steennul65

Bij meldingen aan het abuse team krijg je een andere reactie. Met daarbij een ticket nummer.

Ze heten dan wel het abuse of valse email team.
Met alle respect, maar wil je hiermee nu zeggen dat de
bovenstaande mail, ondertekend door het KPN Abuse Team, niet van het KPN Abuse Team afkomstig is? 🤔
Zou Steennul65 dat dan niet gezien hebben? 😎
Reputatie 4
Badge +2
Geen idee of dit lukt.
de kop van de bewuste mail.
Reputatie 1
Op zich is het een goed idee voor KPN om een stukje uitleg te geven. Als wij weten wat het "gevecht" is dat de techneuten moeten leveren tegen het onwillige spamfilter hebben we misschien een klein beetje begrip.

Inmiddels heeft de KPN directie mijn brief ontvangen voor de compensatie regeling. Ben benieuwd.

Reputatie 5
Badge +2
@haddock

Dit stond op mijn laatste afrekening:

Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Het abuse team reageert bij mij zo:


En dan soms daarna in een latere mail, met een verwijzing naar valse email, waar ik het ticketnummer dan weer kan doorgeven.