Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook verschrikkelijk veel last van deze spam. ergens op jullie site staat dan ik met links onderaan de mail, moet afmelden maar eerlijk gezegd ben ik bij alles wat ik aanklik bang dat ik een virus binnenhaal.
Klopt - nooit klikken op een link in een email. NOOIT. NOOIT!!! Serieus - NOOIT!!!

Over de update van Erik_ van 11-9: afzenders blokkeren? Serieus? Dat haal geen donder uit...
En "De komende weken zullen we dan zien of dit effect heeft"? De uren daarna zien we dat al. Ik mag toch echt hopen dat jullie daarna niet nog eens weken gaan wachten om verdere actie te ondernemen...
Als ik controleer op mijn postcode dan wordt de ingangsdatum van de storing vermeld en de einddatum staat genoteerd als 31 oktober 22:30 uur. Dan lijkt het er toch sterk op dat KPN gewoon een deal afgesloten heeft om spam bewust door te laten waar zij niet meer van terug kunnen. Zaal wel goed betaald hebben. Daar wil ik dan ook in meedelen en gecompenseerd worden voor het zeer grote ongemak.
Reputatie 3
Badge +1
Dan lijkt het er toch sterk op dat KPN gewoon een deal afgesloten heeft om spam bewust door te laten...
Nope. Die datum betekent dat ze werkelijk geen idee hebben wanneer ze het opgelost hebben, maar dat ze in ieder geval niet verwachten dat het snel opgelost zal zijn. Bijna net zo triest... 😉
Reputatie 5
Badge +2
@HenrietteM

Drie maanden abonnement retour is geen probleem. Even een mail naar het directie secretariaat.
Sinds een paar weken loopt de spam de spuigaten uit. Wat ik ook doe, via de webmail lukt het niet. Webadressen blokkeren, emailfilters instellen, het helpt allemaal niets.

Op mijn iMac kan ik met emailprogramma Thunderbird uitstekend de spam eruit filteren. Maar op mijn iPhone en iPad lukt dat niet. Ik ben het ondertussen redelijk zat aan het worden.

Wellicht is het een optie om naar een andere provider over te stappen?
Reputatie 4
Badge +2
[quote=Erik_]Wat is er aan de hand?


Daarnaast nog iets anders: per volgende week wordt de limiet op het aantal afzenders dat je kunt blokkeren verhoogd. Deze gaat van de huidige 100 naar 500.

En daarmee maak je de klant zelf verantwoordelijk voor het blokkeren van SPAM. Normaliter heb je als mailer dus nooit 500 te blokkeren afzenders behalve als de server van kpn het laat afweten.
Dit is voor mij onacceptabel!
Reputatie 7
Wat is er aan de hand?
Daarnaast nog iets anders: per volgende week wordt de limiet op het aantal afzenders dat je kunt blokkeren verhoogd. Deze gaat van de huidige 100 naar 500.
En daarmee maak je de klant zelf verantwoordelijk voor het blokkeren van SPAM. Normaliter heb je als mailer dus nooit 500 te blokkeren afzenders behalve als de server van kpn het laat afweten.
Dit is voor mij onacceptabel!
Inderdaad een vrij nutteloze uitbreiding die absoluut niet nodig zou moeten zijn. Zelf heb ik een paar adressen in die lijst staan en ik hoop toch echt dat die niet veel langer gaat worden.

Overigens heb ik vandaag weer eens een spambericht ontvangen nadat het een paar dagen stil gebleven was.

Reputatie 3
@Steennul65
HELEMAAL MEE EENS!

Bovendien: DAT PERSOONLIJK E-MAILFILTER WERKT NIET CORRECT.
Dus waarom...... KPN.... waarom ..... 100 >> 500.

[color=#DF7401]niet doen SVP............ steek de energie in een echte oplossing![/color]

🙉 🙈 🙊

Reputatie 5
Badge +2
Is er dan echt niemand die KPN de weg kan wijzen? En die door KPN geaccepteerd wordt als deskundige?
Helaas wordt er nu ook "echte" mail gezien als SPAM! Dat is bijna nog vervelender dan die 50 spam mailtjes die je per dag krijgt... pff KPN hoop nu echt dat jullie dit snel oplossen!
Reputatie 3
@LindaHoogeboom
JA..........is bekend, zie ook melding hierboven!
Dat komt door het GEWELDIG WERKEND persoonlijk e-mailfilter van KPN.
En dat filter willen ze verhogen van 100 naar 500 definitie regels.
GEWELDIG TOCH, .... DAT is pas service van KPN🙉 🙈 🙊
Reputatie 3
en:
Het is bekend bij de moderatoren. Ik heb hen er uitgebreid over gemaild (vwb werking / suggesties / wel/niet doen etc etc)
en dan toch....................🙊
Reputatie 5
Badge +2
Iets wat niet werkt uitbouwen van100 naar 500?

Praxis komt binnenkort samen met KPN met een klus programma.

Eigen huis, tuin en spamfilter bouwen.
Reputatie 4
Badge +2
Een wonder? sinds gisterenavond 23.55 uur (laatste spam) geen SPAM meer ontvangen!!!!!
Reputatie 7
Een wonder? sinds gisterenavond 23.55 uur (laatste spam) geen SPAM meer ontvangen!!!!!Afkloppen. 😉
Controleer ook je spam folder eens of daar geen "gewone" mails in terecht zijn gekomen.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zojuist een aantal om 11.47 uur. En die komen dan binnen volgens de mail zelf om 12.11 uur.
[quote=fred9999]@LindaHoogeboom
JA..........is bekend, zie ook melding hierboven!
Dat komt door het GEWELDIG WERKEND persoonlijk e-mailfilter van KPN.
@fred9999, ik gebruik het persoonlijk e-mail filter niet eens 😏 kan dus zelf hierin niets aanpassen snif. Overgeleverd aan.... zucht, we wachten het gewoon af. Maarrrrrr vandaag nog maar een paar spam mailtjes binnen en nog geen 30 in een ochtend zoals de afgelopen weken.... Fingers crossed....
Reputatie 7
...Maarrrrrr vandaag nog maar een paar spam mailtjes binnen en nog geen 30 in een ochtend zoals de afgelopen weken.... Fingers crossed....Het zou mooi zijn als er inderdaad een (grote) stap in de goede richting gezet is. Het ligt in ieder geval wel in lijn met de uitspraak die Erik hierover deed, dat er deze week aanpassingen doorgevoerd worden in de spamdetectie en er een 2e scan live gezet wordt. Laten we hopen dat dit het resultaat daarvan is.
De spamstorm is aan het luwen.
Vandaag nog maar een paar.....
Hopelijk blijft 't zo!
Reputatie 5
Badge +2
Laten we het hopen. Heb er nog maar twee vandaag.

Misschien werden de aanvragen voor drie maanden abo retour te veel. Want als iedereen dat gaat doen, gaat het toch om erg veel geld.
Reputatie 7
...Misschien werden de aanvragen voor drie maanden abo retour te veel. Want als iedereen dat gaat doen, gaat het toch om erg veel geld.Maar waarschijnlijk ligt het meer voor de hand dat de technische mensen van KPN hard gewerkt hebben om samen met de leverancier van het spamfilter verbeteringen geïmplementeerd te krijgen en dat we nu het resultaat daarvan mogen ervaren. 😎

De storingsmelding is ook weer weg.

Bron.

En hier wordt hij nog wel vermeld.

Reputatie 5
Badge +2
Bij Ziggo werden dezelfde nieuwe spam berichten geplaatst als bij KPN. Daar wordt op dit moment ook de spam ineens wat beter afgevangen. Zal toeval zijn. De technische mensen daar hebben ook ineens hard gewerkt. 😁

En hier is de storing volgens het bericht helemaal opgelost. Dan zou die van twaalf uur de laatste geweest zijn. Dat zou een heel mooi bericht zijn. Volgens mij heeft Erik het zelf maar even gedaan. Dank.
Reputatie 7
Bij Ziggo werden dezelfde nieuwe spam berichten geplaatst als bij KPN. Daar wordt op dit moment ook de spam ineens wat beter afgevangen. Zal toeval zijn. De technische mensen daar hebben ook ineens hard gewerkt. 😁Het zou natuurlijk ook kunnen dat de vrachtwagen vol spamberichten vanochtend op de A2 omver geblazen is tijdens de storm en dat hij/zij de spam niet heeft kunnen afleveren. 😉

Waarschijnlijker is het dat Ziggo en KPN gebruik maken van het spamfilter van dezelfde Amerikaanse leverancier. 😎
Niet dat het nu veel beter gaat hoor maar ik vond dit vandaag in mijn mailbox:


Zijn er toch 5 in 5 uurtjes tijd ! ZE LACHEN KPN gewoon UIT

Overigens heb ik er vanmiddag 2 gehad dus het feest is nog niet over.
Reputatie 5
Badge +2
Ton, als het goed is hebben de techneuten van KPN en Ziggo rond het middaguur het één en ander afgerond en zitten ze nu gezamenlijk in een kroegje.

Ik hoop oprecht dat we ze daar kunnen laten zitten.