Beantwoord

Emails komen niet door van bedrijfsemail doorgelinkt naar mijn @kpnplanet.nl

  • 17 April 2024
  • 22 reacties
  • 178 keer bekeken

Vanuit IT van ons moederbedrijf in Duitsland is mijn @lamico.nl email doorgelinkt naar mijn prive email kpnplanet.nl

De email komt niet aan op mijn kpnplanet.nl?

Onze IT lukt het niet om het zo in te stellen dat het bij mij binnen komt.

Hieronder het bericht waar meegewerkt word. 

Enig idee hoe dit op te lossen is? 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Johannes Dettenbach (Support Team Göttingen)

16. Apr. 2024, 10:47 MESZ

Hallo Herr Huisman,
 
wir arbeiten derzeit mit Microsoft 365 (Smarthost: osmode.mail.protection.outlook.com) und hatten vorher einen lokalen Exchange Server. Die Mitarbeiter von kpnplanet sollen einfach schauen welche Mails von ***********@lamico weitergeleitet worden und deren Zustellung bei Ihnen nicht funktioniert hat bzw. die abgelehnt worden sind. Das sollten die dann auch sehen. 
Aus meiner Sicht wäre ein Whitelisting des oben genannten Smarthosts am sinnvollsten. Sollte dies nicht möglich sein, dann bitte ich um Gründe bzw. eine Erklärung warum aus deren Sicht die Mails abgelehnt werden, und was wir tun sollen.
 Mit freundlichen Grüßen / with kind regards

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

icon

Beste antwoord door WMG-N 17 April 2024, 13:38

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom wilt u dit überhaupt? Waarom gebruikt u niet gewoon uw zakelijke emailadres?

Inderdaad, je hebt al een zakelijk ….@lamico.nl account. Persoonlijk zou ik dat zakelijk zo laten en niet willen dat zakelijke mail binnen een privé-omgeving terecht komt @Frits Hui 

Nou, ik denk dat die 'privé’ box wel nodig is.

Bij onze lokale omroep hadden we ook e-mail adressen. Maar daar zat geen online mail bij of mogelijkheid het met Thunderbird of Outlook te doen. Er was echt een echte mailbox nodig om de mail af te leveren.

@Frits Hui . Je kan dit eens proberen. Maak een alias adres aan in je mailbox. Dat kan gewoon op @kpnmail.nl eindigen, maar ook op een andere extensie van kpn als je dat wilt. En laat het bedrijf het eens met dat alias proberen.

Alias maken: ga naar email.kpn.com en klik op je hoofd adres. Althans, ik neem aan dat de kpnplanet een hoofdadres is. Onder dat adres alias maken.

Reputatie 7
Badge +10

@Frits Hui 

Stuurt het duitse moederbedrijf email naar het nederlandse vestiging en van daaruit naar jouw kpnplanet.nl emailadres ?

De "Whitelist” bij de KPN werkt niet zoals de naam doet vermoeden.

De email die niet aankwam staat ook niet in de spammap ? Kijk daarvoor eens op de KPN webmail.

Vul jouw profiel hier op het forum volledig in en vermeld bij “Opmerkingen” gegevens over de afzender ( @lamico) en van jouw @kpnplanet.nl . Misschien kan @Raymondt met die gegevens eens de in logs van de KPN emailservers kijken of daar een aanwijzing te vinden is wat er aan de hand is ?

 

(Is de KPN klantenservice in staat om hier te helpen ? Of moet je daar voor bij abuse@kpn.com zijn ?)

Goedemiddag,

 

Je beschrijft het correct. Ze weten geen oplossing bij ons IT in Duitsland! Ik zoek een weg hoe KPN mij kan helpen met dit punt zodat ik weer relax mijn werk kan doen. Ze komen ook niet in de spambox van webmail bij KPN. Is het verstandig, handig om een mail te sturen naar abuse@kpn.com ?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Frits Hui ,

In dit geval is het inderdaad verstandig om even te mailen met abuse@kpn.com. Zij kunnen in de logs kijken, en met alle juiste gegevens erbij zijn zij als het goed is in staat om te zien waar het mis gaat.

Top. dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +10

@Frits Hui

Ik snap de frustratie. Hoe lang duurt dit probleem al ? Ik neem aan dat je al veel email gemist hebt ? Als er ergens een “Forward” is ingesteld wil dat ook nog wel eens problemen opleveren. De vraag is of die email wel de KPN emailservers bereikt heeft of dat het al ergens eerder fout gaat. Ook de software van Microsoft werkt niet altijd foutloos.

Misschien heeft het jouw moederbedrijf (domein:  @ lamico") een “slechte reputatie” bij de KPN en wordt daardoor email onderdrukt. Geef voldoende informatie van @lamico mee en vraag om de “reputatie” te laten "resetten". Zou kunnen helpen.

Maar ik zou ook (!!!!) nog de suggesties in mijn eerdere antwoord opvolgen (gegevens invullen) en wacht op het antwoord van @Raymondt Hij heeft toegang tot de logs van de KPN emailservers. Misschien komt die email helemaal niet binnen bij de KPN.

Reputatie 7
Badge +10

Aha, @Raymondt heeft al geantwoord. Dat was snel. M.a.w. ook “Abuse” kan/mag in de logs van de KPN emailservers kijken. Weer wat geleerd.

Reputatie 7
Badge +10

@Frits Hui 

Heeft Abuse al geantwoord ?

Reputatie 7

Dus je hebt een @lamino.nl emailadres.

De vraag is al eerder gesteld maar waarom wil je mails doorsturen naar jouw @kpnplanet.nl adres?

Wat is het voordeel daarvan?

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap het ook niet. Want als u dan weer gaat antwoorden op die mails, dan zien de ontvangers het KPN privé adres als afzender. Dat ziet er toch onprofessioneel uit?

Ik zou het, zeker als Duitse werkgever met hun Deutsche gründlichkeit, ook niet goedvinden dat zakelijk en prive gemengd wordt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou het, zeker als Duitse werkgever met hun Deutsche gründlichkeit, ook niet goedvinden dat zakelijk en prive gemengd wordt.

Ook niet. En ivm de wet op de privacy mag het misschien niet eens.

Email met mogelijk allerlei gevoelige informatie die je als klant naar een bedrijf stuurt, die hoort daar te blijven. Die hoort niet in privé mailboxen terecht te komen van werknemers. 

Ik ben benieuwd naar de reactie van @Frits Hui , @Nick83 , want die houdt zich angstvallig stil na de diverse reacties binnen dit topic.

 

Hallo allen,

 

Dank jullie voor alle toevoegingen commentaren etc. Ik ben met Abuse KPN in gesprek en dit is zeer veel belovend! 

 

Ik sluit topic nu! 

Reputatie 7

Waarom geen antwoord op de vragen die gesteld zijn.

Ik snap oprecht niet waarom je jouw zakelijke email zou willen laten doorzetten naar jouw privé email.

Je kunt toch gewoon een tweede account in jouw email app opnemen voor jouw zakelijke email.

In het onderstaande screenshot zie je de Outlook app op mijn Android tablet waar zeven emailaccounts aan gekoppeld zijn.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hee allen, 

Aangezien in het startbericht een conversatie staat met de IT afdeling van de werkgever, doe ik de voorzichtige aanname dat dit allemaal afgestemd is met de werkgever in kwestie. Bedankt voor jullie zorgen en het delen van tips! We kunnen er allemaal wat van vinden dat @Frits Hui het op deze manier in wil richten met zijn mailadressen, maar de keuze op welke manier hij dit wil doen, ligt bij hemzelf 😉

Reputatie 7

@Maja van KPN, Toch doet @Frits Hui er zeer verstandig aan om die keuze nog eens te heroverwegen. Het is mijns inziens zeer onverstandig om de zakelijke mail via de privé mail te laten lopen en dat is de reden waarom ik toch die opmerking maak. De keuze ligt uiteraard bij hem zelf maar dat wil niet zeggen dat het maar zo zou kunnen zijn dat "onwetendheid" tot die keuze heeft geleid en dat een andere keuze misschien wel veel beter zou kunnen zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Helemaal mee eens hoor @wjb , dus dat punt is bij dezen gemaakt en van onwetendheid kan nu geen sprake meer zijn, dus terecht dat het punt gemaakt is, alleen werd er op een gegeven moment bijna een verklaring afgedwongen, en dat gaat ons toch net even iets te ver.

Reputatie 7

... alleen werd er op een gegeven moment bijna een verklaring afgedwongen, ...

Wat een onzin, er wordt gewoon een oprechte vraag gesteld in de hoop een antwoord te krijgen op basis waarvan een goed advies gegeven kan worden.

Reputatie 7
Badge +20

Jouw meest recente bericht is inderdaad gewoon een oprechte vraag @wjb, maar eerder in het topic vallen er meerdere andere gebruikers over de door topic starter gekozen werkwijze. Hij heeft iedereen zojuist bedankt voor de toevoegingen en aangegeven dat het topic voor hem nu klaar is, dus ik heb niet het idee dat dit iets is waar hij verder over in gesprek wil gaan hier. Het kan maar zo zijn dat hij naar aanleiding van de vragen en opmerkingen hier tóch gaat overwegen om het anders in te richten (wat mij betreft zeker ook aan te raden!)

Reageer