Ik heb Outlook 2016 geïnstalleerd en de afbeeldingen laden zeer traag

  • 22 May 2021
  • 66 reacties
  • 711 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7

Dat het in WLM wel meteen laadt geeft het gevoel dat het iets in Outlook 2016 zelf is. Als het aan onze kant lag, zou je dit namelijk ook in WLM moeten hebben. Via het forum van Microsoft kwam ik deze link tegen, waar nog meer tips worden gegeven. Zou je die ook kunnen proberen? Pictures Don't Display in Outlook Messages

Reputatie 2

Goede Morgen Jasper.

Wat betreft WLM als ik een bericht open dan zie ik ook nog geen afbeelding direct maar als ik boven aan op  “afbeelding weergeven “ staat deze er gelijk op dus dat werkt prima (heb ik zo ingesteld ) is dik in orde  Ik ga de aanbevelingen allemaal door lezen en kijken wat ik kan doen.

Ik heb wel een Experia box v10 daar kan toch ook niets aan  mankeren mijn tv werkt ook goed verder dus daar zal het toch ook niet aan kunnen liggen dan ? Heel veel dank voor uw aanbevelingen zeker

e de waele

Reputatie 7

Nee, ik verwacht niet dat het daar aan ligt. Dan zou je het overal moeten ervaren, ook als je in de Webmail inlogt, daar gaat het ook wel snel toch? Daardoor lijkt het echt meer in Outlook zelf te zitten. Ik ben benieuwd wat er uit komt als je deze stappen hebt gedaan.

Reputatie 2

Jasper

Ik heb de beide punten uit gevinkt  dat heb ik al  eens eerder gedaan maar helaas zonder resultaat  zo ik al heb gemeld Ik start opnieuw op de afbeelding staat direct  best snel  op het scherm Na ongeveer 5 minuten is het gedaan met de pret dan is de afbeelding weg en komt niet meer terug Of na een herstart  Als ik kijk bij geheugen staat deze op 28%  gebruik  Ik weet het niet meer  Ik ga weer maar verder zoeken op internet denk ik  of ik nog wat tegen kom

eric

Reputatie 7
Badge +16

Wat soms ook kan werken is een outlook profiel reset. 

 

Stap 1: Sluit outlook af
Stap 2: Klik op start en type “control panel”
Stap 3: Open “Mail”

Als het goed is kom je hier uit:

Stap 4: Klik op “Show profiles”
Stap 5: Maak een nieuw profiel aan, bijvoorbeeld met de naam “Nieuw” en volg de opgegeven stappen.
Let op: Tijdens dit proces kan outlook vastlopen! (!)

Onder “Always use profile” selecteer je het nieuwe profiel. 

 

Indien het niet werkt kan je ook altijd weer terug naar 't oude profiel :-) 

Reputatie 2

OK heb een nieuw profiel aangemaakt maar ook weer opnieuw opgestart ik ga nu vanavond kijken of hij goed blijft Alleen heeft hij een imap profiel aangemaakt ik gebruik POP maar dat kan ik nog veranderen  ik ga het zo even laten je weet nooit heel veel dank

eric

Reputatie 2

Beste forum leden.

Ik heb vandaag wel 3 verschillende profielen aan gemaakt ook een met pop3 maar er werkte geen van  met afbeeldingen helaas  zeker 1 tot 2 minuten wachten en dan staat de afbeelding er in ?  Ik gebruik nu weer de oude profile met al mijn instellingen en werkt  goed behalve de afbeeldingen dan

Reputatie 7
Badge +24

Heb je bij andere taken op de pc of laptop geen last? Afbeeldingen openen, bewerken en weer opslaan bijvoorbeeld? Gaat dat goed? Afsluiten en weer opstarten gaat goed?

Reputatie 2

Hallo Nick83

Zover ik tot nu toe ervaar heb ik geen problemen met afbeeldingen .Ook niet met andere programmas  met word of exel daar gebruik ik bijna geen afbeeldingen bij  Het is mij nu het meeste opgevallen door het vergelijk met WLM en Outlook 2016 Omdat dit nu samen op mijn laptop is geinstalleerd. Ik wil outlook nu gaan gebruiken in plaats van WLM  dat was mijn opzet . af sluiten en weer opstarten gaat gewoon goed Alleen die afbeeldingen er staat wel een vierkant vlak met links boven in de hoek een gekleurd plaatje  en dan tel ik soms tot 20 soms tot 30 en dan komt ineens het plaatje te voorschijn .Dat was het dan  En  als ik later weer op  dit bericht terug kom is de afbeelding weer weg En weer wachten 20-30 tellen en hij staat er weer ??

e de waele

Reputatie 2

Beste forum leden.

Waar staan deze plaatjes   afbeeldingen of logos  ergens  opgeslagen  in win 10  Deze moeten toch ergens op de laptop staan ?   Als ik de laptop als nog opstart staat hij er gelijk op

Maar van de andere kant ook weer niet als ik internet uitzet en Ik ga dan naar outlook dan zie ik ook bijna geen fotos of logos of afbeeldingen ze staan dan toch niet op mijn laptop schijnbaar

Reputatie 7

De plaatjes zullen ergens (mogelijk tijdelijk) worden opgeslagen inderdaad, maar ik weet niet precies waar. Het lijkt zoals gezegd iets in Outlook zelf te zijn, maar de vraag is nog wat precies. Heb je hierover ook al contact gehad met Microsoft? Zij maken Outlook, zij zullen je meer kunnen vertellen over de specifieke werking ervan.

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Er lijkt inderdaad iets mis met het geheugengebruik. Misschien helpen de volgende tips:

1)) Schakel (niet verwijderen !!!) (TIJDELIJK !!!) zoveel mogelijk programmas uit die worden gestart als jij jouw computer start. Laden de plaatjes dan sneller ?

2)) Heb je het zogenaamde “wisselbestand” “uitgezet” in Windows ? Want dan kan Windows geen gegevens meer (tijdelijk) naar het wisselbestand schrijven. En dan loopt het geheugen sneller vol.

3)) Wat is de hoeveelheid “Vrij geheugen” na ca. 30 minuten als je Outlook hebt draaien (denk: Broncontrole) ?

4)) Installeer het programma CLEANMEM . Dit programma reduceert de hoeveelheid computergeheugen dat in gebruik is en doet dat elke 15 minuten. (Dit is een VEILIG programma omdat het een speciale functie gebruikt dat in het Windows besturingssysteem is ingebouwd).

5)) Kijk eens in Taakbeheer of er een programma is dat een zwaar beroep doet op de CPU. Dit zou Outlook kunnen zijn.

Reputatie 2

Hallo Willy

aller eerst bedankt voor uw reactie  Ik heb het volgende gedaan 1) Als ik kijk bij taakbeheer>opstarten> status  dan zie ik dat alles is uitgeschakeld behalve de windows beveiliging  Er staat er dus maar 1 ingeschakeld  2)  Ik heb op mijn beide schijfen d e C :   scjijf en de F schijf de wissel bestanden (vitueel geheugen  ) uitgeschakeld op alle 2 uitgezet  Opnieuw opgestart en gecontroleerd  3) Als ik outlook heb opgestart en ik kijk bij eigenschappen van beide schijven zie  ik staan   C: beschikbaar 366GB als ik kijk bij de F:  301 GB beschikbaar  Na een half uur moet ik nog doorgeven    4)  cleanmemdat heb ik nog niet gedaan maar is dat perse nodig  ??   5) Als ik kijk bij taakbeheer>microsoft >postvak ik staat daar  bij het  CPU  0%  het geheugen staat op 29%   Als ik kijk bij google staat daar GOOGLE 7   242 MB ?? waar staat die zeven voor Als ik op GOOGLE klik zie ik dat daar onder 7 x staan ??

e de waele

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

CLEANMEM is een programma dat ik iedereen kan aanraden zelfs als er geen problemen zijn. Het programma kan ook de “bestandsbuffer (filecache)” (fors) kleiner maken. CLEANMEM draait al jaren zonder problemen op mijn computers (Win 7 & Win 10).

 

Dit ziet er allemaal wel goed uit. Het gaat om de hoeveelheid “Vrij geheugen” en dat kun je zien in “Resource Monitor / Broncontrole". Zie hier (in het engels)

https://www.ghacks.net/2017/12/28/a-detailed-windows-resource-monitor-guide/

Kijk dan bij de tab genaamd “Geheugen". Als de hoeveelheid vrij geheugen (met Outlook) na ca. 30 minuten (bijna) nul is dan is er toch iets duidelijk mis.

Je kunt het volgende proberen:

Zet tijdelijk de beveiliging uit (Windows Defender ????). (Als je achter een router zit wordt zo-wie-zo al veel “rotzooi” tegengehouden). Herstart jouw computer. Open "Resource Monitor” (zie hierboven) en kijk hoeveel geheugen er wordt gebruikt eerst zonder én dan met Outlook (als je wat rommelt met emails & mappen). Het kan zijn dat Outlook het geheugen snel vult en als gevolg daarvan de plaatjes langzaam laden.

Misschien is het juist de beveiliging dat voor problemen zorgt ?

Reputatie 2

Willy ik ga dat morgen weer bekijken en het progje instaleren ik laat wel weten wat de gegevens zijn bedankt weer maar e de waele

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Hier is dezelfde informatie maar dan in nederlands:

https://www.ct.nl/workshops/broncontrole-gebruiken-windows-onderzoeken/

Reputatie 2

Bedankt Willy

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Hebben de tips geholpen ?

Reputatie 2

Hallo Willy    tot nu toe heb ik nog geen resultaat gehad  IK weet ook niet precies wat ik bij taakbeheer naar moet kijken en wat er wel of niet goed is   Ik heb bij taak beheer nog niets gevonden dat buiten sporig zou zijn   Ik ga toch eens kijken wat ze zeggen en bij office forum van outlook 

e de waele

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

“Taakbeheer” is iets anders dan “Broncontrole".  Zie ook deze link:

https://www.windows10help.nl/broncontrole/index.html

“Broncontrole” geeft meer én betere informatie dan “Taakbeheer" over het geheugengebruik.

Kies in “Broncontrole” de tab “Geheugen”. Als de hoeveelheid “Beschikbaar” geheugen (zie ook het plaatje hieronder) (snel) naar nul terugloopt of na ca. 30 minuten (bijna) nul is (zie mijn vorige antwoorden) dan kun je problemen krijgen. Met name als je het wisselbestand hebt uitgeschakeld. En dan kan het laden van een plaatje lang duren.

Een andere mogelijk om te testen of dit een geheugen probleem is, is het weer aanzetten van het Windows wisselbestand. Het wisselbestand stelt Windows in staat om gegevens (tijdelijk) naar de harde schijf te schrijven waardoor de druk op het geheugen wordt verminderd.

Er zijn nog een paar andere mogelijkheden maar probeer eerst de bovenstaande tips.

 

 

Reputatie 2

Hallo willy ik ga dat vanavond uitproberen  Ik ga van middag fietsen  Ik laat wel iets horen ik ga kijken wat het verschil is met en zonder wissel bestand 

Bedankt alvast e de  waele

Reputatie 2

Hallo Willy

Ik heb de laptop opgestart met wisselbestand uitgeschakeld voor de C schijf en de F schijf  Ik heb niets opgestart En ban naar taakbeheer gegaan>broncontrole

Geheugen>Beschikbaar geheugen 5336MB  Nu heb ik outlook opgestart verder niets ben weer naar taakbeheer>broncode>geheugen>beschikbaar geheugen 5064 MB ook zonder wisselbestand

Nu dit alles met het wisselbestand aan. Alleen de F schijf want de c schijf is een

Ssd schijf (heeft het nut deze ook een wisselbestand in te schakelen???)

Laptop herstart zonder iets te openen beschikbaar geheugen 5688 MB

Nu  met outlook opgestart en gekeken beschikbaar geheugen 5308  MB  IK heb ook gekeken als ik outlook gebruik dan veranderd er niet veel aan het geheugen Ook als ik wacht tot de afbeelding er in staat zie ik weinig verandering in de MBs  Ook na een half uur (outlook aan ) staat deze nog op  5069 MB.

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Wisselbestand: in jouw situatie zou ik inderdaad voor C: het wisselbestand uit laten en voor F: aanzetten.

Geheugen: Dat gedraagt zich normaal. Niks bijzonders te zien.

Helaas, dan weet ik het ook niet meer. Dan is het inderdaad een goed idee om voor jouw probleem hulp op het Outlook forum te vragen. Misschien dat die meer weten.

Reputatie 2

Beste forum leden.

Ik heb vandaag een vraag gesteld over het traag laden van mijn afbeeldingen in outlook 2016

Ik heb deze vraag gesteld aan microsoft/ outlook   zij zijn zowat 3 uur bezig geweest met  op afstand mijn laptop te gebruiken  en  ze zijn tot de conclusie gekomen dat het niet aan  outlook ligt maar aan de instellingen van de servers van de KPN zij schreven mij het volgende “ Er zijn afbeeldingen die tijd nodig hebben om te downloaden. De reden is vanwege de beveiligingsinstellingen die afbeeldingen van de server filteren  Dat is het volgens microsoft   Wat is daar aan te doen kunnen jullie daar naar kijken wat er aan fout zou kunnen zijn  (wat wel vreemd is dat WLM het wel snel doet ????)

e de waele

Reputatie 7
Badge +24

Met andere woorden: Microsoft heeft ook geen flauw idee 😄