Ik heb Outlook 2016 geïnstalleerd en de afbeeldingen laden zeer traag

  • 22 May 2021
  • 66 reacties
  • 711 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 2

Daar lijkt het wel op  Ik moet wel zeggen dat ze  er  toch wel  3 uur   aan gewerkt  is  dat zij  mijn outlook hebben uitgeprobeerd met andere providers en dat het dan wel werkt ?? Ik weet het ook niet meer hoor.

maar wat zij vermoeden kan dat ?? aan de kpn liggen dan ?  Of kan ik iets instellen op de webmail aan afbeeldingen  Ik heb daar nog niet naar gekeken moet ik wel zeggen  Heb jij nog tips misschien je weet maar nooit  Het is zo ik zie het kader waar de afbeelding in moet komen wacht vervolgens soms 1.5 minuut en dan staat hij er ineens in  Als ik  dan bv een kwartier later weer kijk moet ik weer wachten voor ik hem weer zie raar toch ?

e de waele

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Dat is heel raar. Een afbeelding in een email kan op 2 manieren ingevoegd zijn.

  • Deze kan in de email verwerkt zijn, op gelijke wijze als een bijlage. Als de email 1 keer opgehaald is, dan hoeft die later niet nog een keer opgehaald te worden. De email met de afbeeldingen word op de pc/laptop opgeslagen. Bij een 2de keer openen zouden alle afbeeldingen meteen zichtbaar moeten zijn. En eigenlijk de eerste keer meteen al. Aangezien de tekst en de afbeeldingen in de email door elkaar staan en alles in 1 keer als 1 bestand opgehaald word vanaf de mailserver.
  • Een afbeelding kan ook ingevoegd zijn in de vorm van een link naar een afbeelding die online op een website staat. In dat geval laad het mailprogramma de afbeelding op gelijke wijze als dat een webbrowser dat doet. Die afbeelding staat dan dus niet op de mailserver van KPN. Maar gewoon op een website. Dat kan elke website zijn.

Met bijlages heeft u geen last? Die kunt u meteen openen?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien een virusscanner op het systeem staan? Of had u die vroeger misschien, inmiddels verwijderd?

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Gebeurt dit voor alle emails ? Of alleen voor bijv. 1 of 2 afzenders ?

Ik ben geabonneerd op 2 websites die mij 1 keer per week emails sturen en bij deze 2 websites duurt het laden van plaatjes (heel erg) lang. (ca. 2 minuten of meer)  Afgaande op de reactie van mijn emailprogramma ( Outlook Express Classic ) ligt de fout bij de combinatie van mijn besturingssysteem (Windows 7) en de emailserver van de afzender van de email. Want bijv. plaatjes van andere websites worden wel snel geladen. De combinatie van Outlook én emailserver zou de verklaring kunnen zijn dat de plaatjes langzaam laden. De één of andere emailserver zou zich niet (volledig) aan het email protocol kunnen houden met als gevolg dat het “ruzie krijgt” met Outlook.

Het feit dat de plaatjes in Windows Live Mail wel snel laden is toch duidelijk een teken dat de combinatie Outlook + Emailserver hier in de fout gaat.

Reputatie 2

Goed morgen forum leden.

Ik kan alle bijlagen goed openen heb ik net allemaal uitgeprobeerd zelf een bijlage van 106 bladzijden geen probleem.  Ik gebruik de virusscanner  die er bij win 10 gewoon bij zit (windows-beveiliging )

Het gebeurd volgens mij bij alle afzenders zo ook van de KPN zelf en toch zeker de logos die blijven lang achterwege vreemd toch?  Ik ga  toch nog eens kijken  welke email berichten wel goed zijn en welke niet misschien dat daar iets vanuit op te maken is  Ik heb bv problemen met de site  van de  https://www.dekreitsberg.nl/   als ik daar mail van krijg dan krijg ik de afbeeldingen heel laat te zien er staat onderaan de site een afbeelding deze laad heel traag en als ik 12 min later weer op deze mail kijk moet ik weer wachten  

Misschien   dat ik zo een mail hier eens kan plaatsen voor te kijken (tekst verwijderen dan )

Waar kan ik aan zien of de afbeelding in de tekst staat of ergens  op een site staat  ??  (eigenschappen)

 

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Zogenaamde “Externe Inhoud” wordt altijd door een email opgehaald vanaf een computer/server ergens.

Je moet de cursor op een plaatje zetten en dan “eigenschappen” kiezen om te zien waar een plaatje vandaan komt. Daar zou inderdaad een patroon in kunnen zitten.

Als plaatjes van alle afzenders traag laden dan komen we toch weer terug bij Outlook en andere programmas die je op jouw computer hebt geïnstalleerd.

Reputatie 2

Hallo Willy

Ik kan bij geen enkele afbeelding de  eigenschappen op vragen is dat normaal ?? Ook niet als er alleen een vierkant vlakje staat of iets anders

Reputatie 5
Badge +5

Een POP3 server stuurt een e-mail als brok tekst van begin tot eind naar Outlook en heeft geen enkel benul van plaatjes en attachments. Een kopie van de e-mail komt bij POP3  in de Outlook PST file, dus als een bestaande e-mail geopend wordt is de e-mail server helemaal niet nodig. Als het plaatje extern staat, dan loopt dat via een webserver en heeft dus ook niets met de e-mail server te maken. Dus die kan de schuld niet krijgen, ook al wordt anders beweerd.

Het logo boven de maandelijkse factuur van KPN is extern.

Iets wat naar boven komt bij zoeken, maar niet helemaal overeenkomt met het gemelde probleem: “Internet opties → Advanced - Security:  Do not save encrypted images to disk” moet uit staan. https://docs.microsoft.com/en-us/outlook/troubleshoot/message-body/https-linked-images-in-html-emails-show-red-x  

Voor de rest heb ik helaas geen idee hoe dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Ging het laden van plaatjes langzaam nadat je Outlook 2016 OPNIEUW had geïnstalleerd ? Dan zoek ik de fout in de combinatie van Outlook met een ander programma of misschien is er een conflict met restanten van de vorige Outlook 2016 installatie.

Reputatie 2

Hallo willy Ik heb contkt gehad met microsoft en deze heeft op afstand mijn laptop overgenomen zeker 2.5 uur bezig geweest maar is nog niet goed zij hebben hem ook opnieuw geinstalleerd  ls nog steeds waardeloos   van middag ga ik weer contact maken ik laat het weten

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Ik persoonlijk zou toch zoveel mogelijk programmas TIJDELIJK verwijderen. Daarmee wordt het werk ook voor Microsoft een stuk makkelijker. (Ik hoop dat je van die programmas nog de originele installatiebestanden + bijbehorende licenties hebt ?)

Ik heb nog wel een aantal andere suggesties, maar die durf ik hier niet aan te raden. Die programmas zijn ookvoor een (meer) gevorderde computergebruiker.

Reputatie 2

Goede morgen willy

Ik heb gisteren weer contact gehad met microsoft ze zijn toch weer  4 uur met mij bezig geweest. Ze hebben zelfs   mijn office geheel opnieuw geinstalleerd    allemaal zonder resultaat  Ze hebben het steeds maar   over de verbinding met de server Als ik naar webmail ga dan werkt alles snel en wel goed en zie ik ook snel de afbeeldingen  Maar als ik later weer  naar  gewoon outlook ga dan is het weer mis en is het weer wachten geblazen   Maar er is weer wat anders bij gekomen als ik nu lang moet wachten dan krijg ik een Popup dat ik informatie /contakt  moet opnemen met de server  Kan ik dat ergens instellen dat ik dat niet meer krijg (als dat er staat kan ik niets meer doen dan wachten op verbindin gmet de server ) dus al met al goed waardeloos  he  mvrg E de Waele

Reputatie 2

En dit bericht geeft hij als ik de waarschuwing krijg En weer werkt het goed als ik hem opnieuw opstart

 

Reputatie 2

deze melding blijft er soms 2 minuten op staan en kan ik er 2 minuten niet mee werken Zodat ik nu dit programma helemaal niet meer kan gebruiken  Daar in niet met te werken 

Reputatie 7
Badge +10

@edewaele :

Ik stuur je een PM.

Reputatie 2

Willy bedankt ik ga het eerst goed bekijken en dan ga ik aan de slag ik ben benieuwd hoor ik ga er morgen mee werken  heel veel dank

E de waele