Vraag

KPNmail ongewenst aangemaakt sinds xs4all helemaal is overgenomen.

  • 22 March 2022
  • 99 reacties
  • 1523 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

99 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Henque

@wjb bedoelt waarschijnlijk: Met welke gebruikersnaam log je in ? Is dat xx@kpnmail.nl of xx@xs4all.nl ? Dat moet natuurlijk vanaf de overzetting naar KPN xx@kpnmail.nl zijn.

Wat heb je bij de “inkomende server” en “uitgaande server” ingevuld bij de emailaccount(s) op jouw Apple apparaten ? Want dat moet je natuurlijk ook aanpassen van “pop.xs4all.nl”, “imap.xs4all.nl” en “smtp.xs4all.nl” naar “pop.kpnmail.nl”, “imap.kpnmail.nl” en “smtp.kpnmail.nl".

...

 

 

 

@Willy22 nee, dat hoef je natuurlijk niet aan te passen. Uit de documentatie, die iedereen, die overgezet wordt, van XS4ALL krijgt: ‘Al uw XS4ALL-e-mailadressen blijven gewoon behouden. Uw e-mailprogramma blijft werken zoals u gewend bent, u hoeft hier niets voor te doen.’ Dus voor de klant veranderd aan de server namen (en ook aan de inlog gegevens) helemaal niks.

Reputatie 7

KPN had gewoon de mailserver van xs4all moeten aanhouden, desnoods met hun eigen techniek hier achter.

KPN gebruikt ook dezelfde techniek als XS4ALL of eigenlijk XS4ALL gebruikt ook dezelfde techniek als KPN.

Wat krijg je nu toch te zien als je met jouw KPN ID inlogt op https://email.kpn.com?

Staan daar @kpnmail.nl adressen?

Zo ja, staat het bewuste @kpnmail.nl adres daar ook tussen?

Zo ja, welke aliassen zijn bij dat @kpnmail.nl adres vastgelegd?

@wjb KPN gebruikt ook dezelfde techniek als XS4ALL of eigenlijk XS4ALL gebruikt ook dezelfde techniek als KPN.

Nee, de techniek van xs4all was anders en beter.
Maar voor KPN lastig om met verschillende technieken te werken, vandaar dat ze van al hun dochters naar 1 techniek hebben gebracht, met de problemen van dien.


Maar we beginnen nu in herhaling te vallen.
Tenzij een moderator met een zinnige oplossing kom, reageer ik niet meer.

Reputatie 7

En weer geen antwoord op mijn vragen. 😣

Dus nogmaals:

Wat krijg je nu toch te zien als je met jouw KPN ID inlogt op https://email.kpn.com?

Staan daar @kpnmail.nl adressen?

Zo ja, staat het bewuste @kpnmail.nl adres daar ook tussen?

Zo ja, welke aliassen zijn bij dat @kpnmail.nl adres vastgelegd?

Reputatie 7
Badge +10

 

 

@Willy22 nee, dat hoef je natuurlijk niet aan te passen. Uit de documentatie, die iedereen, die overgezet wordt, van XS4ALL krijgt: ‘Al uw XS4ALL-e-mailadressen blijven gewoon behouden. Uw e-mailprogramma blijft werken zoals u gewend bent, u hoeft hier niets voor te doen.’ Dus voor de klant veranderd aan de server namen (en ook aan de inlog gegevens) helemaal niks.

Tja, dat wist ik dus niet. Dus er staat letterlijk dat de gebruiker geen wijzigingen hoeft aan te brengen ? Als ik de server instellingen van KPN en XS4all vergelijk dan zie ik dezelfde instellingen staan m.u.v. de servers (bijv. “smtp.kpnmail.nl” vs. “smtp.xs4all.nl"). In dat opzicht zou het mij totaal niet verbazen als ex-klanten van XS4all ook de KPN instellingen zonder problemen zouden kunnen gebruiken.

@Henque 

Als het fout in de Apple software is en je alleen IMAP gebruikt dan zou het volgende het probleem misschien kunnen oplossen. Verwijder een account, zet het apparaat een tijdje uit en maak het account weer opnieuw aan.

Hopelijk heeft een moderator betere informatie ………………….

Reputatie 7

Hopelijk heeft een moderator betere informatie ………………….

Als @Henque antwoord zou geven op mijn eerder gestelde vragen dan denk ik dat we vrij snel kunnen vaststellen waar de crux zit.

Reputatie 7
Badge +9

@Willy22 ze gebruiken nu al voor sommige dingen dezelfde servers onder verschillende host namen:

 

Reputatie 7
Badge +7

@Henque Als je hier inlogt https://webmail.xs4all.nl/?org=website/ heb je al je *@xs4all.nl adressen en aliassen beschikbaar!

Je wordt doorgelinkt! 

De mailinstellingen pop.xs4all.nl en smtp.xs4all.nl werken nog steeds als een tierelier

Reputatie 7

Als je hier inlogt https://webmail.xs4all.nl/?org=website/ heb je al je *@xs4all.nl adressen en aliassen beschikbaar!

Ook daar kan je inloggen met @kpnmail.nl en andere kpn domeinen zoals @planet.nl en andere. De achterzijde van die login pagina is immers 100% gelijk aan de login via https://webmail.kpnmail.nl.

Zelfs met de eigen domeinen die tegenwoordig door KPN ondersteund worden kan daar ingelogd worden.

 

De mailinstellingen pop.xs4all.nl en smtp.xs4all.nl werken nog steeds als een tierelier

Dat zal ook nog wel een aanzienlijke tijd zo blijven.

Bedankt allemaal, maar jullie kunnen mij niet helpen.
Ik weet ruim voldoende over apple (en de instellingen hiervan), mail-instellingen, allerhande internet-stellingen en heb zelf anderen veel geholpen op Apple-producten en online-instellingen.
Dus antwoorden op niet relevante vragen heeft geen zin.


Al eerder heb ik aangegeven dat kpnmail niet te verwijderen is, waar het probleem ligt.
Daar krijg ik mail op binnen van bedrijven die mijngebruikersnaam@kpnmail.nl in hun database hebben staan.


Ik waardeer jullie meedenken, maar op deze topic ga ik niet verder...🤐👋

Reputatie 7

Bedankt allemaal, maar jullie kunnen mij niet helpen.

En toch had ik graag een antwoord gezien op mijn vragen want ik weet zeker dat we dan prima in staat zijn om jou te helpen.

Het komt op mij over dat jij geen hulp wilt. Ook dat is prima, maar weet dan dat jouw issue waarschijnlijk blijft bestaan totdat jij de @xs4all.nl alias aan een ander @kpnmail.nl mailaccount hebt laten koppelen.

 

Daar krijg ik mail op binnen van bedrijven die mijngebruikersnaam@kpnmail.nl in hun database hebben staan.

Precies en de oorzaak is mij wel duidelijk immers jouw @xs4all.nl emailadres is vast en zeker vastgelegd bij die mijngebruikersnaam@kpnmail.nl, klopt dat?

Hoi @Henque . Het duurt vaak één of twee dagen voordat je een reactie krijgt. We werken de vragen op orde van binnenkomst af. 

Ik heb het topic met belangstelling gelezen en zal de kwestie eens voorleggen aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor de transitie van XS4All naar KPN.

Ik kom er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 7
Badge +10

@Henque 

Een tijdelijke oplossing kan zijn dat je “xx@xs4all.nl” invult bij elk account. Als je dan een email beantwoordt neemt jouw emailprogramma wel het goede emailadres als afzender.

Hoi @Henque . Ik heb een en ander voor je nagevraagd. Helaas is het bij jou zo uitgepakt en het lijkt er op dat dit een ongelukkige toevalstreffer is. Normaliter merk je niks van deze transitie. 

Er is gelukkig ook een oplossing: 

In Webmail kan via de optie Instellingen | E-mail | Filter Regels, een filter regel worden gemaakt die e-mail aan het hoofdalias in de Prullenbak zet. Alleen e-mail die door de mail server als spam wordt gezien komt altijd in de Spam folder.

 

Reputatie 7

@Erwin_, Klopt het dat er bij de migratie een @kpnmail.nl account is aangemaakt en dat het @xs4all.nl adres daar als alias aan gekoppeld is?

Zo ja, wat is dan het algoritme dat gehanteerd wordt bij het aanmaken van het @kpnmail.nl account?

Reputatie 7
Badge +10

@Erwin_

Ik geloof niet dat dit de oplossing voor @Henque is. Het probleem is niet dat de email van "xx@kpnmail.nl” “ongewenst” is en naar de prullenbak moet worden verplaatst. Het probleem ligt ergens anders.

@Henque heeft een emailaccount ( “xx@kpnmail.nl” ) met daaraan een alias ( “xx@xs4all.nl” ). Dat is het probleem niet.

Maar als @Henque email ontvangt dat gestuurd wordt aan “xx@xs4all.nl” dan gaat er iets mis. @Henque krijgt dan die email wel goed binnen.  maar in de kolom “Aan” (rode rechthoek in het plaatje) wordt dan de naam van het emailaccount ( “xx@kpnmail.nl" ) en niet de naam van het (oude) email-alias ( “xx@xs4all.nl” ) getoond.

Het plaatje geeft de situatie in mijn emailprogramma weer. Ik heb een "xx@hetnet.nl” emailadres/-alias en dat wordt goed weergegeven in de kolom “Aan” in mijn emailprogramma (in de rode rechthoek). Als ik hetzelfde probleem zou hebben als @Henque dan zou ook bij mij in kolom “Aan” “xx@kpnmail.nl”  (de naam van mijn KPN emailaccount) staan.

Dit levert ook een een probleem op als men een email wil beantwoorden. Dan pakt het emailprogramma het foute emailadres (t.w. “xx@kpnmail.nl” en niet “xx@xs4all.nl”) als afzender.

Er gaat dus iets mis intern bij de KPN of bij het emailprogramma van @Henque . En dat lost men niet op met een extra regel in de webmail of emailprogramma.

 

 

Reputatie 7

Maar als @Henque email ontvangt dat gestuurd wordt aan “xx@xs4all.nl” dan gaat er iets mis. @Henquekrijgt dan die email wel goed binnen.  maar in de kolom “Aan” (rode rechthoek in het plaatje) wordt dan de naam van het emailaccount ( “xx@kpnmail.nl" ) en niet de naam van het (oude) email-alias ( “xx@xs4all.nl” ) getoond.

Ik denk niet dat dat het probleem is.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb 

Ja, dat is wel het geval. Lees dit topic er nog een keer op na.

Reputatie 7

@wjb

Ja, dat is wel het geval. Lees dit topic er nog een keer op na.

Uit welk bericht concludeer je dat dan?

Zonder screenshot van de weergave van de "Aan" in webmail kan ik nog niet tot die conclusie komen.

Maar ja, @Henque is afgehaakt en dus zullen we dat wel nooit gaan zien.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb

Zie het 2e antwoord van @Henque .

Reputatie 7

Zie het 2e antwoord van @Henque .

Bedoel je dit antwoord?

Dat antwoord zegt eigenlijk niets want dat waar antwoord op gegeven is kan op meerdere manieren gelezen worden waarbij het antwoord dan ook volledig anders gelezen moet worden.

De enige die hier antwoord op kan geven is @Henque zelf maar helaas heeft hij weinig vertrouwen in zijn mede forumleden. En dat terwijl de kracht van een forum juist zit in de participatie van medeklanten.

Reputatie 1

ik heb ook hetzelfde problemen bij mijn pack xs4all. Omdat ik geen xs4all-account meer hebt. dan zal mijn oude emailadres  na 25 maart nog 7 maanden werken dan zal mijn oude xs4all-adres niet meer werken…  ik heb zelf aangegeven bij xs4all. Bij verlies van xs4all-account zal er een contract automatisch beeindigd.  het is duidelijk voor kpn en xs4all dat mijn account niet overdraagbaar is. daar heeft kpn niet nageleefd. daarom is er gebeurd.

 

 

Reputatie 7

ik heb ook hetzelfde problemen bij mijn pack xs4all. Omdat ik geen xs4all-account meer hebt. dan zal mijn oude emailadres  na 25 maart nog 7 maanden werken dan zal mijn oude xs4all-adres niet meer werken…  ik heb zelf aangegeven bij xs4all. Bij verlies van xs4all-account zal er een contract automatisch beeindigd.  het is duidelijk voor kpn en xs4all dat mijn account niet overdraagbaar is. daar heeft kpn niet nageleefd. daarom is er gebeurd.

@Edwtie, Wat is nu het probkeem dat jij ervaart en wat is er gebeurd?

@Paul_, Weet jij ondertussen al hoe de migratie van een XS4ALL pack abonnement naar een KPN e-mail only abonnement zal gaan verlopen?

Reputatie 7
Badge +10

@wjb

Inderdaad, als @Henque wat meer informatie geeft kunnen we beter inschatten wat er aan de hand is.

Ik bedoel deze reactie:

@Edwtie

Kun je wat duidelijker zijn over wat nu het probleem is ?

Als je wordt overgezet van XS4all naar de KPN blijven al jouw emailaccounts + emailadressen intact en kun je al jouw XS4all adressen gewoon blijven gebruiken maar die worden dan wel als een alias aan een xx@kpnmail.nl account gehangen. Als je zelf overstapt van XS4all naar KPN worden jouw XS4all accounts opgeheven.

Reputatie 7

Inderdaad, als @Henque wat informatie geeft kunnen we beter inschatten wat er aan de hand is.

Ik bedoel deze reactie:

 

Uit die reactie kan je toch echt niet opmaken dat in de “Aan” het emailaccount getoond wordt i.p.v. het emailadres waaraan de mail verzonden is. Die mail is, zoals ik het lees, een ongewenste mail die naar het @kpnmail.nl adres verzonden is en in de mailbox van het @xs4all.nl adres terechtkomt. Dat is ook volstrekt logisch aangezien het @xs4all.nl adres als alias van het @kpnmail.nl adres is vastgelegd.