Vraag

KPNmail ongewenst aangemaakt sinds xs4all helemaal is overgenomen.

  • 22 March 2022
  • 99 reacties
  • 1523 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

99 reacties

Reputatie 1

@wjb

Inderdaad, als @Henque wat meer informatie geeft kunnen we beter inschatten wat er aan de hand is.

Ik bedoel deze reactie:

@Edwtie

Kun je wat duidelijker zijn over wat nu het probleem is ?

Als je wordt overgezet van XS4all naar de KPN blijven al jouw emailaccounts + emailadressen intact en kun je al jouw XS4all adressen gewoon blijven gebruiken maar die worden dan wel als een alias aan een xx@kpnmail.nl account gehangen. Als je zelf overstapt van XS4all naar KPN worden jouw XS4all accounts opgeheven.

Mijn account is overgezet door KPN. Daardoor heeft xs4all mijn afspraken niet nageleefd. Dus ik heb aangeven dat mijn xs4all account NIET overdraagbaar is. Het is dus niet gebeurd. Dus ik heb nog een  keer met klem: mijn account moet opgeheven na 25 maart 2022. Dus KPN heeft mijn account zelf opgezegd via een brief over omzetting. Het is beschouwd als opzegging voor mij. Dus vanaf 25 maart betaal ik niet meer. 

Reputatie 1

Als je nog lid van freedom interent bent. Dan kunnen we discusseiren in aparte forum van freedom internet. Ik zit al achter freedom internet ipv xs4all. Daar werken oud-xs4all medewerkers voor freedom internet. Exact hetzelfde service als vroegere xs4all. 

 

Reputatie 7

Dus ik heb aangeven dat mijn xs4all account NIET overdraagbaar is. 

Wat bedoel je hiermee?

Reputatie 1

Dus ik heb aangeven dat mijn xs4all account NIET overdraagbaar is. 

Wat bedoel je hiermee?

Snap je niet helemaal?  Xs4all account kan niet naar kpn account omgezet. Daarmee ben ik al klaar mee. In privacy regels van xs4all heb ik dit aangegeven dat mijn xs4all account niet overdragen naar kpn worden. Het is duidelijk!!!! Je kan beter terug naar school gaan om dingen te begrijpen.

Hoi @Edwtie .  Welkom op het forum.

Ik heb meer uitleg nodig want volgens mij heb jij het over iets anders.  Wat is er nou precies gebeurd? Ben jij gemigreerd naar KPN?

Kun je anders je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik hopelijk wat meer zien.

Reputatie 7

Dus ik heb aangeven dat mijn xs4all account NIET overdraagbaar is. 

Wat bedoel je hiermee?

Snap je niet helemaal?  Xs4all account kan niet naar kpn account omgezet. Daarmee ben ik al klaar mee. In privacy regels van xs4all heb ik dit aangegeven dat mijn xs4all account niet overdragen naar kpn worden. Het is duidelijk!!!! Je kan beter terug naar school gaan om dingen te begrijpen.

Dan zal je dus gewoon je XS4ALL Pack abonnement op moeten zeggen.

En als deze ondertussen al omgezet is in een KPN e-mail only abonnement dan zal je die dus op moeten zeggen.

Reputatie 1

Hoi @Edwtie .  Welkom op het forum.

Ik heb meer uitleg nodig want volgens mij heb jij het over iets anders.  Wat is er nou precies gebeurd? Ben jij gemigreerd naar KPN?

Kun je anders je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik hopelijk wat meer zien.

Ja ik ben gemigreerd naar KPN. Maar ik vind het ONGEWENST. Ik betaal niet meer vanaf moment. Daarom is mijn account al vervallen. 

Reputatie 1

Dus ik heb aangeven dat mijn xs4all account NIET overdraagbaar is. 

Wat bedoel je hiermee?

Snap je niet helemaal?  Xs4all account kan niet naar kpn account omgezet. Daarmee ben ik al klaar mee. In privacy regels van xs4all heb ik dit aangegeven dat mijn xs4all account niet overdragen naar kpn worden. Het is duidelijk!!!! Je kan beter terug naar school gaan om dingen te begrijpen.

Dan zal je dus gewoon je XS4ALL Pack abonnement op moeten zeggen.

En als deze ondertussen al omgezet is in een KPN e-mail only abonnement dan zal je die dus op moeten zeggen.

Al ver te voren heb ik in 2021 aangegeven!! Daar moeten ze al weten. Daarop heb ik geen toestemming gegeven voor overzetten van xs4all naar kpn. 

Reputatie 1

Sinds KPN xs4all volledig heeft geannexeerd, krijg ik veel ongewenste email via kpnmail . nl
gebruikersnaam@kpnmail . nl heb ik nooit aangemaakt, laat staan op mijn devices ingesteld.
KPN heeft deze aangemaakt en van xs4all een alias gemaakt.
Graag wil ik dat kpnmail helemaal verwijderd word, want die ga ik nooit gebruiken en heb ik enkel overlast van.
gebruikersnaam@xs4all.nl is bekend bij al mijn contacten en die ga ik niet wijzigen.
Met KPN heb ik hierover ook al aan de telefoon gehangen en die medewerker begreep er niets van.

Ik zie inderdaad ongewenst. Daar wil ik graag ook gebruikersnaam@kpnmail.nl laten deleten. Het moet niet ingewikkeld zijn. Spammers gebruiken eigenlijk * kpnmail.nl voor spamemn. Het wordt alleen erger geworden. Daar ben ik eens met henque. Liever alleen xs4all-emailadres gebruiken maar omdat mijn xs4all-account niet meer bij xs4all is dan is er ook einde van mijn abonnement. Gezien privacy heb ik geen toestemming gegeven voor overzetting van xs4all naar kpn. Daar is er ook einde verhaal voor xs4all. Tenzij xs4all aan internet freedom moet worden verkocht. 

Reputatie 7

Al ver te voren heb ik in 2021 aangegeven!! Daar moeten ze al weten. Daarop heb ik geen toestemming gegeven voor overzetten van xs4all naar kpn. 

Daar hoef jij ook geen toestemming voor te geven, er is immers sprake van een zogenaamd “gerechtvaardigd belang” bij de integratie van XS4ALL met KPN.

Die omzetting mag daarom gewoon doorgevoerd worden zolang jij jouw abonnement niet opgezegd hebt.

Reputatie 7

Spammers gebruiken eigenlijk * kpnmail.nl voor spamemn. 

Wat een onzin, ik heb al vele jaren @kpnmail.nl accounts waarbij ik @planet.nl aliassen gebruik om te mailen. Heb ik last van spam? Nee, natuurlijk niet.

 

Wat KPN wel had moeten doen is: 

 

Reputatie 1

Al ver te voren heb ik in 2021 aangegeven!! Daar moeten ze al weten. Daarop heb ik geen toestemming gegeven voor overzetten van xs4all naar kpn. 

Daar hoef jij ook geen toestemming voor te geven, er is immers sprake van een zogenaamd “gerechtvaardigd belang” bij de integratie van XS4ALL met KPN.

Die omzetting mag daarom gewoon doorgevoerd worden zolang jij jouw abonnement niet opgezegd hebt.

Nee daar heb ik al aangegeven. Het is geen toestemming meer !!!!! Daar weten ze al dat ik geen toestemming hebt. Het is ook geen gerechtvaardigde belang bij xs4all met kpn. Daar heb ik ook gezegd is. Het is nu illegaal. Daarom is dit account gemerkt als niet overdragen

Reputatie 1

Spammers gebruiken eigenlijk * kpnmail.nl voor spamemn. 

Wat een onzin, ik heb al vele jaren @kpnmail.nl accounts waarbij ik @planet.nl aliassen gebruik om te mailen. Heb ik last van spam? Nee, natuurlijk niet.

 

Wat KPN wel had moeten doen is: 

 

Xs4all is heel anders dan planet.nl. Het is geen onzin meer je kent xs4all niet goed. Xs4all is totaal anders dan planet.nl . Planet.nl is veel groter dan xs4all. Xs4all stelt privacy meer dan planet.net het zit er ook andere regels stuk strenger.  Daarom gebruik ik kpnmails.nl niet meer. Eigenlijk hebben spammers veel slimmere techniek gebruikt dan kpn denkt. Maar xs4all zegt het is niet goed. En freedom internet heeft ook hetzelfde mening ook mee. Sinds kort heb ik eigen domeinnaam gebruikt voor mijn prive emailadres. In dit jaar was er overgang van xs4all emailadres naar freedom emailadres. Daar moet ik afbouwen naar een freedom emailadres. Het operatie is dan rond eind 2022 voltooid. 

Reputatie 7

Nee daar heb ik al aangegeven. Het is geen toestemming meer !!!!! Daar weten ze al dat ik geen toestemming hebt. 

Dan had je gewoon zelf jouw abonnement op moeten zeggen.

Waarom doe je dat dan nu niet alsnog?

 

Het is ook geen gerechtvaardigde belang bij xs4all met kpn. Daar heb ik ook gezegd is. Het is nu illegaal. Daarom is dit account gemerkt als niet overdragen

Er is wel degelijk sprake van “gerechtvaardigd belang” bij de integratie van XS4ALL met KPN.

Er is dan ook helemaal niets illegaals aan het overdragen van het account aan KPN.

Maar nogmaals, als je er vanaf wilt, zeg het abonnement dan toch gewoon op.

 

Reputatie 1

Nee daar heb ik al aangegeven. Het is geen toestemming meer !!!!! Daar weten ze al dat ik geen toestemming hebt. 

Dan had je gewoon zelf jouw abonnement op moeten zeggen.

Waarom doe je dat dan nu niet alsnog?

In begin 2020 heb ik al aangegeven. Dan heeft xs4all een comments gemaakt: xs4all account kan niet overdragen naar KPN. Dus op 25 maart 2022 is xs4all beeindigd en neit meer verlengd. 

 

Het is ook geen gerechtvaardigde belang bij xs4all met kpn. Daar heb ik ook gezegd is. Het is nu illegaal. Daarom is dit account gemerkt als niet overdragen

Er is wel degelijk sprake van “gerechtvaardigd belang” bij de integratie van XS4ALL met KPN.

Er is dan ook helemaal niets illegaals aan het overdragen van het account aan KPN.

Maar nogmaals, als je er vanaf wilt, zeg het abonnement dan toch gewoon op.

 

Het is ilegaal. Kijk even bezoeken bij https://xs4allmoetblijven.nl daar moet je GoED LEZEN. Xs4all ontstond door aantal hackers. Voorloper van xs4all is hacktic. Veel hackers zien kpn als vijand.  Voor dit soort dingen zal je nooit snappen. Je hebt geen echte xs4all-gevoel. Daar moet kpn nog regelen. Het is gebeurd. Ik heb nu geen xs4all account meer. Ik heb nog enkel xs4all-adres over maar het werkt als overgang. Na eind 2022 werkt mijn oud xs4all emailadres niet meer .

@Edwtie : Zonder jouw gegevens zijn er voor mij te veel vraagtekens en blijft het gissen.

Als jij bent overgezet naar KPN en je wilt dat niet is de oplossing simpel: Opzeggen.  Hierbij is een bevestiging per mail essentieel. Dat is voor jou (en ons) het geldige bewijs dat jij niet langer een klant bij ons bent. 

Reputatie 7

Je hebt geen echte xs4all-gevoel.

Wow, ook ik had zakelijk mijn diensten bij XS4ALL ondergebracht. Ik ben vele jaren abonnee van XS4ALL geweest. Ik weet echter ook dat de aversie van vele XS4ALL abonnees voor KPN meer een emotionele oorsprong kent dan een rationele. Ja, een paar diensten die XS4ALL had worden niet geleverd door KPN maar dat de privacy bij KPN minder zou zijn dan bij XS4ALL is echt niet het geval.

 

Het is gebeurd. Ik heb nu geen xs4all account meer. Ik heb nog enkel xs4all-adres over maar het werkt als overgang. Na eind 2022 werkt mijn oud xs4all emailadres niet meer .

Dus je hebt jouw abonnement ondertussen opgezegd?

Reputatie 1

Je hebt geen echte xs4all-gevoel.

Wow, ook ik had zakelijk mijn diensten bij XS4ALL ondergebracht. Ik ben vele jaren abonnee van XS4ALL geweest. Ik weet echter ook dat de aversie van vele XS4ALL abonnees voor KPN meer een emotionele oorsprong kent dan een rationele. Ja, een paar diensten die XS4ALL had worden niet geleverd door KPN maar dat de privacy bij KPN minder zou zijn dan bij XS4ALL is echt niet het geval.

 

Het is gebeurd. Ik heb nu geen xs4all account meer. Ik heb nog enkel xs4all-adres over maar het werkt als overgang. Na eind 2022 werkt mijn oud xs4all emailadres niet meer .

Dus je hebt jouw abonnement ondertussen opgezegd?

ja het is al vervallen. Alleen overgang. Kan je beter overstappen naar freedom internet. Freedom internet heeft hetzelfde service als xs4all. bezoek goed bij freedom.nl. Sinds 1996 was ik klant bij xs4all geweest. ik was zelf student informatica bij hogeschool utrecht geweest.

Reputatie 7

ja het is al vervallen. Alleen overgang. Kan je beter overstappen naar freedom internet. Freedom internet heeft hetzelfde service als xs4all. bezoek goed bij freedom.nl. Sinds 1996 was ik klant bij xs4all geweest. ik was zelf student informatica bij hogeschool utrecht geweest.

Veel plezier bij freedom.nl.

Dat is overigens niet echt een partij waar ik mijn vaste internet bij onder zou brengen, ik ben toch zeker geen dief van mijn eigen portemonnee.

Waarom zou ik €97,95 per maand gaan betalen voor mijn vaste internet aansluiting, televisie en vaste telefoon terwijl ik bij KPN voor dezelfde diensten €71,99 betaal en dat zelfs met inbegrip van een Spotify Premium abonnement.

Kosten Freedom
Kosten KPN

Zijn die extra diensten (welke) van Freedom echt €25,96 per maand waard?

Reputatie 1

ja het is al vervallen. Alleen overgang. Kan je beter overstappen naar freedom internet. Freedom internet heeft hetzelfde service als xs4all. bezoek goed bij freedom.nl. Sinds 1996 was ik klant bij xs4all geweest. ik was zelf student informatica bij hogeschool utrecht geweest.

Veel plezier bij freedom.nl.

Dat is overigens niet echt een partij waar ik mijn vaste internet bij onder zou brengen, ik ben toch zeker geen dief van mijn eigen portemonnee.

Waarom zou ik €97,95 per maand gaan betalen voor mijn vaste internet aansluiting terwijl ik bij KPN €71,99 betaal en dat zelfs met inbegrip van een Spotify Premium abonnement.

Kosten Freedom
Kosten KPN

Zijn die extra diensten (welke) van Freedom echt €25,96 per maand waard?

Ja het oorzaak ligt bij glasvezel van KPN. het komt door WBA-tarieven. De WBA-tarieven zijn hoger dan tarieven voor kpn provider. er is sprake van oneerlijke concurrentie. Freedom internet heeft klacht tegen kpn gemeld aan acm. Maar er zijn wel diensten binnen freedom zoals subnetten die xs4all eerder had aangeboden. je kan zelf fritz box aanschaffen. het is vrije eigen keuze. Daar kan je verder bespreken in andere forum.  https://community.freedom.nl/  Daar kan je zelf account aan te maken. Ik zit op glasvezel van t-mobile. daar is er tarieven lager dan kpn. maar het is iets hoger dan t-mobile. 

Bij kpn account heb je geen vaste ip meer en geen hostnaam op je eigen ip meer. maar bij freedom internet heb je wel vaste ip en eigen hostnaam op eigen ip beschikken. en subnetten bij ip4v is echt optie.
 


verder kan je discussieren
 

 

Reputatie 7

Ja het oorzaak ligt bij glasvezel van KPN. het komt door WBA-tarieven. De WBA-tarieven zijn hoger dan tarieven voor kpn provider. er is sprake van oneerlijke concurrentie. Freedom internet heeft klacht tegen kpn gemeld aan acm. 

Er is geen sprake meer van regulering en dus is dit gewoon “all in the game”, niets mis mee.

 

Maar er zijn wel diensten binnen freedom zoals subnetten die xs4all eerder had aangeboden. je kan zelf fritz box aanschaffen. het is vrije eigen keuze. 

Ook bij KPN kan je uiteraard gewoon een FRITZ!Box of andere eigen router aanschaffen.

 

Bij kpn account heb je geen vaste ip meer en geen hostnaam op je eigen ip meer. maar bij freedom internet heb je wel vaste ip en eigen hostnaam op eigen ip beschikken. en subnetten bij ip4v is echt optie.

Ook bij KPN heb je een vast IP adres. Formeel mag het dan een dynamisch IP adres zijn, maar in de praktijk is deze 100% vast. Ik heb al vele jaren hetzelfde IP adres.

Reputatie 1

Ja het oorzaak ligt bij glasvezel van KPN. het komt door WBA-tarieven. De WBA-tarieven zijn hoger dan tarieven voor kpn provider. er is sprake van oneerlijke concurrentie. Freedom internet heeft klacht tegen kpn gemeld aan acm. 

Er is geen sprake meer van regulering en dus is dit gewoon “all in the game”, niets mis mee.

ACM vindt het niet goed. en ACM heeft vaak boetes tegen kpn opgelegd. ACM ontvangt nu meer klachten van andere providers. ACM gaat dus onderzoeken.

 

 

Maar er zijn wel diensten binnen freedom zoals subnetten die xs4all eerder had aangeboden. je kan zelf fritz box aanschaffen. het is vrije eigen keuze. 

Ook bij KPN kan je uiteraard gewoon een FRITZ!Box of andere eigen router aanschaffen.

 

ze geven abonnement zonder modem .. daardoor heb je 2 euro korting bij aanschaf eigen modem.. KPN stuurt vaak standaard modem naar mensen die eigen modem willen draaien. maar freedom doet niet mee. 

 

 

je hebt vergeten

 

Reputatie 7

Je hebt vergeten

 

Nee hoor, die ben ik niet vergeten, daar heb ik geen behoefte aan.

 

Ja het oorzaak ligt bij glasvezel van KPN. het komt door WBA-tarieven. De WBA-tarieven zijn hoger dan tarieven voor kpn provider. er is sprake van oneerlijke concurrentie. Freedom internet heeft klacht tegen kpn gemeld aan acm. 

Er is geen sprake meer van regulering en dus is dit gewoon “all in the game”, niets mis mee.

ACM vindt het niet goed. en ACM heeft vaak boetes tegen kpn opgelegd. ACM ontvangt nu meer klachten van andere providers. ACM gaat dus onderzoeken.

Nee hoor, de ACM kan niets onderzoeken, er is immers geen regulering op het netwerk van "KPN Netwerk".

Reputatie 1

Je hebt vergeten

 

Nee hoor, die ben ik niet vergeten, daar heb ik geen behoefte aan.

Fritx box is beter dan exparia…  we hebben slechte ervaringen emt experia. Met exparia heb je minder mogelijkheden. sterker nog is er veel duurder dan dit…. freedom internet beidt korting bij aankoop van fritz box.  het is 150 euro.. terwijl in shop is er 5530 normaal rond 189 euro.. dus korting is 39 euro.

en kijk eens :

het is echt probleem. ACM gaat dus onderzoeken waarom.
Ik zit dus op glasvezel van T-mobile in Den Haag.

Reputatie 7

het is echt probleem. ACM gaat dus onderzoeken waarom.

De ACM gaat helemaal niet onderzoeken waarom. De ACM heeft helemaal niets te zeggen over de commerciële afspraken tussen partijen, er is immers geen sprake meer van regulering van de netwerken van "KPN Netwerk".