Vraag

Sinds kort niet mogelijk (grotere) bijlages te verzenden

  • 6 December 2019
  • 59 reacties
  • 803 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je privébericht! Ik zie dat je op dit moment op ADSL max. 17 Mbit/s kunt halen inderdaad. Ik kan je omzetten naar VDSL, dan ga je naar zo'n 47 Mbit/s. Ik wil dit wel even met je overleggen, want ik zie dat je op dit moment 5 euro korting krijgt vanwege je trage verbinding. Die komt te vervallen op het moment dat je snelheid omhoog gaat. Is dat akkoord?

Reputatie 3

@Marcia_ 

Ik…..Ik…..ben met stomheid geslagen, werkelijk! mijn vrouw heeft mij moeten reanimeren, vandaar mijn late reactie.

Sinds ~1980 ben ik bij de KPN…. rond 2000 met internet erbij (met een altijd te lage internet snelheid).

KPN heeft tot "gisteren” beweert dat het niet sneller kon. (zou kunnen… techniek verandert..)

Vandaag wordt een aanbod gedaan voor een hogere (download?) snelheid (47Mbit/s)… over upload wordt niet gesproken (wat is die??). Het zou een kwestie zijn van schakelaar omzetten.

Wel wordt er meteen gesproken over het vervallen van €5,- korting vanwege lage internetsnelheid!

Als ik KPN was zou ik mij diep schamen. Ik zou eerst de werkelijke snelheid bieden die in de spec's staan alvorens over "vervallen van € 5,-” te beginnen. Het gaat over een klant sinds ~1980 bij u is…. daar begin je niet eerst over meer betalen.

 

Tot slot, en zeker niet het minst belangrijk: mijn oorspronkelijke vraag in dit topic gaat over bijlages en email…. het gaat niet over een VDSL verbinding en meer betalen.

 

1)- Ik wil best wel een VDSL verbinding testen om te kijken of het bijlage probleem daarmee is opgelost, roept u maar als de verbinding er is.

2)- KPN moet snelheid leveren die bij spec's hoort (en hoorde!), of dat nu een VDSL verbinding is of een verbinding met sinterklaas.

3)- betalen van € 5,- meer gaat niet gebeuren. KPN vergeet te gemakkelijk haar historie van jaren niet leveren aan spec’s. De € 5,- korting-compensatie is in verhouding tot de VEEL slechtere snelheid van de afgelopen jaren natuurlijk een giller van je formaat.

Reputatie 7

Je geeft in dit bericht aan dat ze met glasvezel aan het rommelen zijn en dat je een nieuw IP adres hebt gekregen.

Het lijkt er dus op dat jouw Internet aansluiting omgezet is van MDF (lijn naar de wijkcentrale) naar SDF (lijn naar actieve straatkast).

Daarmee is jouw lijn geschikt gemaakt om van ADSL naar VDSL omgezet te worden waarmee die hogere snelheid dan mogelijk wordt.

Het kan dus inderdaad heel goed zijn dat tot voor kort die 17Mbps het maximum was en dat je nu, sinds dat je dat nieuwe IP adres hebt, 47Mbps geleverd zou kunnen krijgen mits jouw aansluiting omgezet wordt van ADSL naar VDSL.

Dat dit niet automatisch gebeurd is, heeft met die €5,- korting te maken want die korting is de compensatie van de lage bandbreedte die je nu hebt en die komt daarmee te vervallen. Het laten vervallen van die korting kan KPN natuurlijk niet zonder jouw goedkeuring doen.

 

Heb je die problemen met de mail ook sinds je dat nieuwe IP adres hebt?

Reputatie 3

@wjb 

Heb je die problemen met de mail ook sinds je dat nieuwe IP adres hebt?

Die samenloop lijkt er erg veel op. Maar exact kan ik dat niet aanwijzen… ik verzend namelijk niet iedere dag bijlages. Probleem is er sinds een week op 4-5-6 (ongeveer!! dacht ik)

Reputatie 7

@wjb

Heb je die problemen met de mail ook sinds je dat nieuwe IP adres hebt?

Die samenloop lijkt er erg veel op. Maar exact kan ik dat niet aanwijzen… ik verzend namelijk niet iedere dag bijlages. Probleem is er sinds een week op 4-5-6 (ongeveer!! dacht ik)

Ik heb een zeer sterk vermoeden dat er een correlatie tussen die twee is.

Wat ik wel jammer vind is jouw (primaire) reactie op het feit dat er nu een hogere snelheid haalbaar lijkt te zijn. Uiteraard snap de ergernis die uit jouw reactie blijkt maar ik denk echt dat die hogere snelheid pas sinds kort haalbaar is op jouw adres.

Persoonlijk zou ik je sterk willen aanraden de omzetting van ADSL naar VDSL toch echt in overweging te nemen.

Reputatie 3

@wjb 

Je schrijft:………. “Persoonlijk zou ik je sterk willen aanraden de omzetting van ADSL naar VDSL toch echt in overweging te nemen.”

Ik vind dat in 1e instantie KPN mee moet werken aan testen…. en het niet meteen moet hebben over kosten.

Als VDSL de oplossing blijkt te zijn… zien we wel weer verder.

Afgezien van wel/geen VDSL zou de zaak NU gewoon moeten werken…. punt. (misschien ligt het probleem van bijlages niet bij KPN, maar bij mij??? ik weet het niet…. timeouts wijzen echter wel in de richting van KPN)

Reputatie 7
Badge +24

Als je maar 1 mb upload hebt, dan krijg je vanzelf timeouts. 

Reputatie 7

 

Ik vind dat in 1e instantie KPN mee moet werken aan testen…. en het niet meteen moet hebben over kosten.

Als VDSL de oplossing blijkt te zijn… zien we wel weer verder.

Dat laatste is een probleem, in dat geval zal die €5,- korting sowieso komen te vervallen.

De keuze is simpel, of ADSL met €5,- korting of VDSL maar dan zonder korting.

Als het geen oplossing blijkt te zijn, zou je dan weer naar ADSL terug willen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @fred9999, zoals wjb aangeeft, is het zeer goed mogelijk dat dit nog niet zo lang mogelijk is. Ik kan dat niet inzien. Als je gebruik wilt maken van VDSL, kan ik dit omzetten. De korting komt dan wél meteen te vervallen, daar je dan geen ‘lage snelheid’ meer hebt. Daar kan ik niets aan veranderen. Je geeft heel stellig aan dat je dit niet wilt, dus voor nu zal ik nog niets aanpassen.