Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Dat uitleggen van een moderator kan zo zijn............. maar kan ook net zo goed om een of andere reden niet meer gebeuren (behalve dit topic zijn er veel meer "spam gerelateerde topics (geweest").
Mijn vraag blijft: wat is de status.
-Komen er geen nieuwe klachten bij?
-Hoe is het met het spamfilter?
-Is spam minder door betere werking filter of liggen de spammers te slapen en doen tijdelijk niks?
-Wanneer en wat precies wordt gedaan aan persoonlijk e-mail filter (of blijft dat een rommeltje)?

Dus bij deze, LIEVER GEEN AANNAMES, maar feiten. >>>>>>>> KPN graag een antwoord s.v.p.🛎️
Van aannames staat dit topic al BOL geschreven.🙈
Reputatie 7
Mijn vraag blijft: wat is de status.
-Komen er geen nieuwe klachten bij?
-Hoe is het met het spamfilter?
-Is spam minder door betere werking filter of liggen de spammers te slapen en doen tijdelijk niks?
-Wanneer en wat precies wordt gedaan aan persoonlijk e-mail filter (of blijft dat een rommeltje)?
-Komen er geen nieuwe klachten bij?
De laatste nieuwe spamgerelateerde vraag hier op het forum lijkt van vier dagen terug. Deze is niet samengevoegd met het centrale topic omdat hier specifiek gevraagd wordt naar het wijzigen van het hoofd emailaccount en gekeken wordt naar mogelijkheden als het verhuizen van een alias.

-Hoe is het met het spamfilter?
Ik heb het gevoel dat het de goede kant op gaat.

-Is spam minder door betere werking filter of liggen de spammers te slapen en doen tijdelijk niks?
Als die spammers al maanden dagelijks actief zijn en KPN meerdere keren heeft aangegeven dat er hard gewerkt wordt aan verbetering van het spamfilter, dan zegt mijn statistisch inzicht (onderbuik) dat er verbeteringen in het spamfilter zijn doorgevoerd. De kans dat die spammers zich ineens koest houden acht ik erg klein.

-Wanneer en wat precies wordt gedaan aan persoonlijk e-mail filter (of blijft dat een rommeltje)?
Persoonlijk heb ik geen problemen met de werking van de persoonlijke e-mailfilter. Wel zou ik het fijn vinden onder één naam meerdere filterregels vast te kunnen leggen. Aan de andere kant zou je helemaal geen persoonlijke filters moeten hoeven plaatsen om spam te filteren.
Naar ik begrepen heb is de enige geplande aanpassing dat het maximum aantal filters verhoogd wordt van 100 naar 500. Dat is mijns inziens een onzinnige aanpassing maar goed, KPN ziet daar blijkbaar wel heil in.
Reputatie 5
Badge +2
Zijn de spammers nu zo slim of is KPN zo dom??? Zou een bekend voetbaltrainer zeggen. Want….vanochtend weer een volle bak spam. Helaas.

Het is natuurlijk prachtig dat heel veel (soorten) deelnemers aan het forum hun gedachtes hier neerzetten. …..ik heb het gevoel dat….dan zegt mijn inzicht…..onderbuik…..acht ik…..en noem maar op.

Ik denk dat Fred bedoelt dat hij (en wie niet) van een ter zake kundige KPN medewerker (iemand in dienst van KPN dus) een keer uitleg krijgt wat er echt aan de hand is. Dat is hier nog nooit gebeurd. Waarom niet? Geen idee waarom die zich verschuilt en geen toestemming krijgt. Waarschijnlijk bang dat er een discussie ontstaat waar men natuurlijk niet op zit te wachten. Want geef maar eens antwoord op de vraag waarom het vijf maanden lang niet lukt om het probleem op te lossen?
Reputatie 7
...Want….vanochtend weer een volle bak spam. Helaas.Ben jij de enige, of zijn er ook anderen die weer een volle bak spam hebben?
Hoe ziet het er bij @JochMa, @Steennul65 en @fred9999 uit?
Reputatie 5
Badge +2
Johanna (Jochma) is “tijdelijk” echt ziek heb ik begrepen. Dus die is even uitgeteld.
Reputatie 7
Beterschap Johanna.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb
De laatste spam op 23-9 om 00.41 uur van de Lidl. Deze is afgevangen door mijn persoonlijk spamfilter.
Reputatie 7
@wjb
De laatste spam op 23-9 om 00.41 uur van de Lidl. Deze is afgevangen door mijn persoonlijk spamfilter.
Goed te lezen dat het spamfilter voor jou blijkbaar nog wel lijkt te werken, jij had vanochtend immers geen volle bak spam.
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt
Van wie heb jij dan spam.?
Misschien zit jij op een andere mailsurver. Ergens in de hele discussie staat daar iets over opgemerkt door een moderator. Zou toch leuk zijn als die ook weer eens zouden reageren.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb
Die laatste opmerking was nu ook weer niet nodig.......over die bak vol......
Het is wat je ervaart en dat plaats je in het topic.
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

De ochtendspam:

Prostaplast, Aldi, Aanbod zonvakantie, Rolgordijnen en Kruidvat.

Velen onder het kopje "kranten en tijdschriften".
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt
Wat is dat toch kopje kranten en tijdschriften, ik herken daar helemaal niks in. Wat bedoel je daarmee?
Verder vind ik ook het aantal bij jou wel meevallen, het zijn er geen 30 en die ervaring hadden we eerst.
Ik zou ook hier willen concluderen dat het afneemt, en jij?
Reputatie 7
...Velen onder het kopje "kranten en tijdschriften".Niet iemand die "uit de gein" jouw e-mailadres heeft ingevuld op http://www.krantenentijdschriften.com

Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Staat er bij mij bij enkele berichten boven. De afzenders zijn ook altijd dubieuze email adressen van die “bekende” spammers. Blabla adressen (adeweistek.win). En de inhoud heeft niets met kranten en tijdschriften te maken. Hier vaak een pluk(je) spam in de ochtend, middag en avond. Geen tientallen per keer. Moet daar ook niet aan denken.

De hoeveelheid neemt zeker af. De reden kan zijn het verbeteren van het filter (prima) of de spammers krijgen steeds minder reacties op hun spam. En dat is natuurlijk wel hun opzet. Ook hun schoorsteen moet blijven roken. Dan is hun markt verzadigd, als ik dat zo mag noemen in dit geval. Zou ook kunnen. Geen idee. Laten we hopen dat het aan het verbeteren van het filter ligt.
Reputatie 7
Na drie dagen zowaar weer een spambericht. 😞

Reputatie 5
Badge +2
En het kruidvat rolt hier nu ook net binnen.
Reputatie 5
Badge +8
...Want….vanochtend weer een volle bak spam. Helaas.Ben jij de enige, of zijn er ook anderen die weer een volle bak spam hebben?
Hoe ziet het er bij @JochMa, @Steennul65 en @fred9999 uit?


Weinig spam de afgelopen dagen.
Ik heb een hersenschudding en mag eigenlijk niet achter het beeldscherm zitten.😥
Kreeg net ook iets van het kruidvat
Reputatie 5
Badge +2
Doe dan ook niet😀

Als je weer beter bent mag je het draadje afsluiten omdat het dan opgelost is. Door KPN of door de spammers. Dat maakt nu niet meer uit.
Reputatie 7
Badge +30
Geen inhoudelijke reactie, omdat ik niets nieuws heb eigenlijk. We komen hier volgende week op terug. Goed om te zien dat er toch veranderingen zichtbaar lijken.

Johanna, namens het forumteam beterschap gewenst! Hopelijk voel je je snel weer de oude.
Reputatie 5
Badge +2
Kruidvat, Saskia, de Samsung tv, de middag spam komt weer binnen. Ik zit nu op de verkeerde server denk ik.

De adressen die ik in gmail heb aangemaakt, vanwege de spam, voor al mijn financiën (veel beurs transacties) en voor mijn winkelaankopen op internet (doe ik veel) laat ik in de toekomst gewoon gmail adressen blijven. Vind ik persoonlijk (!) veiliger. Voor het restant gebruik ik mijn KPN mail adressen wel.

KPN is een goede provider, service was en is altijd goed. Zelfs twee keer hier een monteur geweest (dank Joran en Erik) die thuis de boel perfect in orde hebben gemaakt. Goede landelijke mobiele dekking. Allemaal perfect. Maar mail zal altijd een zwak punt blijven in mijn ogen. Beveiliging daarvan is volgens mij (!) en van wat professionals die ik ken, een heel ander vak. Een vak dat niet echt “het ding” van KPN is. Het hoort er helaas bij.
4 Dagen totaal geen spam en vandaag weer 4. Van Kruidvat, 2x van Quinty over mijn Samsung tv en van Saskia die vindt dat ik af moet vallen.
Reputatie 7
...KPN is een goede provider, service was en is altijd goed. Zelfs twee keer hier een monteur geweest (dank Joran en Erik) die thuis de boel perfect in orde hebben gemaakt...Maar daar lag een negatieve ervaring aan ten grondslag toch?
Heb je ook nog jouw abonnement aangepast?
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij ook van mijn ex vriendinnen Saskia en Quinty mail gekregen. Ik had ze ook al geblokkeerd met het Spamfilter maar helaas....ze komen toch binnen. Ik heb al zo vaak gezegd dat ik niks meer met ze te maken wil hebben echter ze begrijpen er niks van.
Dan probeert het Kruidvat mij ook nog te mailen/spammen.
Het kan niet op nu ook nog van Stella en de traplift. Die traplift ga ik bestellen want we wonen op de 14e verdieping.
Jammer het leek zo goed te gaan.
Reputatie 5
Badge +2
@wjb

Daar lag een negatieve ervaring aan ten grondslag. En dan doet dit forum waar het voor opgezet is. Thomas Pel heeft daar een leerzame lezing over gegeven. En dat systeem (dit forum) werkt dan goed. Omdat het probleem opgepakt kan worden. Het is bekend bij de zware jongens hier, en moderators kunnen het dan afronden. Niets dan lof.

Dit spam probleem is van een andere orde en past niet echt op dit forum volgens mij. Of er had een KPN techneut, eentje die aan het front werkt, iets over moeten zeggen. Iets meer info dan “we zijn er mee bezig”. Hier lezen ook techneuten mee. En andere verstandige mensen.😀

En ik heb zelfs drie dure maanden abonnement retour gehad.


@Steennul65

Ook hier zijn ze allemaal weer binnen. Saskia en Quinty laten zich echt niet tegenhouden door jouw blokkade. Het zijn doorzettertjes. Je bent echt voorlopig niet van ze af. Die blijven aanbellen. En die zou je dus ook blij kunnen maken met die traplift.
Reputatie 7
...Ik had ze ook al geblokkeerd met het Spamfilter maar helaas....ze komen toch binnen...Hoe heb je die filters dan ingesteld staan.
Ik heb het gevoel dat het verplaatsen naar de spam folder niet altijd goed gaat.
Ik verwijder mails altijd via die filters en met het onderstaande filter houd ik Saskia buiten de deur.