Webdisk stopt. Ga mee naar KPN Cloud

  • 12 September 2022
  • 45 reacties
  • 2756 keer bekeken
Webdisk stopt. Ga mee naar KPN Cloud

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

@blokpa sftp al geprobeerd? of sshfs?

Reputatie 4
Badge +3

Gelukkig gebruiken ze de tegenwoordige tijd Stopt. Bij mij is dat zo. Ik kom er niet meer in. Ik krijg een inlogscherm voor de neus, vul de twee velden in en dan floept het inlogscherm weg om een fractie later weer leeg voor de neus te staan.


De persoonlijke website kan ik gewoon bezoeken.

In mijn wachtwoord zitten niet-afdrukbare tekens. Dat was vroeger geen probleem. Maar ik vermoed dat dat nu wel problematisch is geworden. Ik kan niet via de beheeromgeving zelf mijn wachtoord voor de webdisk veranderen. Daarvoor kreeg ik een sms-code. Maar wat ik daarmee moet doen is me onduidelijk.

 

Ik kan nog wel inloggen.

webdisk heeft gaan apart wachtwoord

Reputatie 7
Badge +30

Gelukkig gebruiken ze de tegenwoordige tijd Stopt. Bij mij is dat zo. Ik kom er niet meer in. Ik krijg een inlogscherm voor de neus, vul de twee velden in en dan floept het inlogscherm weg om een fractie later weer leeg voor de neus te staan.


De persoonlijke website kan ik gewoon bezoeken.

In mijn wachtwoord zitten niet-afdrukbare tekens. Dat was vroeger geen probleem. Maar ik vermoed dat dat nu wel problematisch is geworden. Ik kan niet via de beheeromgeving zelf mijn wachtoord voor de webdisk veranderen. Daarvoor kreeg ik een sms-code. Maar wat ik daarmee moet doen is me onduidelijk.

 

Webdisk is op het moment nog gewoon actief zoals altijd, @blokpa. Dus het inloggen moet ook nog precies zo werken als voorheen. Probeer voor de zekerheid een andere browser. Verwijder cookies/leeg de cache. Als dat niet helpt dan raad ik aan om even te bellen met XS klantenservice op het vertrouwde nummer 020 398 76 66. Dan kunnen de collega's daar meekijken en helpen.

webdisk heeft gaan apart wachtwoord

Geheel nieuw voor mij. Blij voor jou.

Ik kan niet via de beheeromgeving zelf mijn wachtoord voor de webdisk veranderen. Daarvoor kreeg ik een sms-code. Maar wat ik daarmee moet doen is me onduidelijk.

 

Webdisk is op het moment nog gewoon actief zoals altijd, @blokpa. Dus het inloggen moet ook nog precies zo werken als voorheen. Probeer voor de zekerheid een andere browser. Verwijder cookies/leeg de cache. Als dat niet helpt dan raad ik aan om even te bellen met XS klantenservice op het vertrouwde nummer 020 398 76 66. Dan kunnen de collega's daar meekijken en helpen.

Uit het laatste stukje van mijn commentaar had u op kunnen maken dat de klantenservice al heeft meegekeken en dat ik een sms-code heb gekregen.
Ik weet alleen niet wat ik met die sms-code verder moet aanvangen?

mvg

blokpa

@blokpa sftp al geprobeerd? of sshfs?

sftp en davs en dav en webdav en webdavs en https geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +17

Als dat niet helpt dan raad ik aan om even te bellen met XS klantenservice op het vertrouwde nummer 020 398 76 66. 

@blokpa Dan raad ik je aan om dit te doen. Kun je ook aan hen vragen wat je met de SMS code moet doen, hopelijk kom je er dan snel weer in. 🙂

Zoveel goed advies. Gisteren, zaterdag, heb ik nogmaals kontakt gezocht via de telefoon. De helper begreep ook niet zo goed wat ik met een sms-code moest…

We hebben het wachtwoord veranderd. Na ruim een uur heb ik geprobeerd om mijn webdisk te bekijken. Voor mij is er niets veranderd. Ik vul mijn gebruikersnaam in en in het volgende veld het wachtwoord. Het login-scherm floept weg en komt leeg weer terug. Geen foutmelding, niks.

Met een ander apparaat en andere browser blijven mijn ervaringen hetzelfde.

 

Reputatie 7
Badge +17

Gek dat het maar niet wil lukken. Webdisk hoort nog bij XS4ALL nu, dus ik heb verder geen toegang tot de systemen om je hiermee te helpen. Vandaar dat ik je naar hen verwijs, dus ik hoop dat het bij het volgende contact wel snel opgelost wordt. Met alle goede wil van de wereld kan ik je hier helaas niet mee helpen. 😔

sftp.xs4all.nl geeft bij mij een “502 Bad Gateway” foutmelding. Ben ik de enige?

UPDATE: werkt wel met FIleZilla : port 22… :)

 

Echter met AndFTP vanaf mn Android blijf ik foutmelding krijgen: could not parse response code. En Server reply SSH-2.00 xxxxx Debian yyyy

Reputatie 7
Badge +12

sftp.xs4all.nl geeft bij mij een “502 Bad Gateway” foutmelding. Ben ik de enige?

UPDATE: werkt wel met FIleZilla : port 22… :)

 

Echter met AndFTP vanaf mn Android blijf ik foutmelding krijgen: could not parse response code. En Server reply SSH-2.00 xxxxx Debian yyyy

Dan moet ik je in dit geval adviseren om toch even contact op te nemen met de XS klantenservice op het vertrouwde nummer 020 398 76 66 zodat onze collega's vanuit daar mee kunnen kijken en verder helpen!

Ook vandaag bracht het ‘vertrouwde’ telefoonnummer niet de oplossing. Het is toch slecht gesteld met het product als het een vertrouwd telefoonnummer zou zijn. Mijn vertrouwen heeft na de gesprekken deze week een flinke deuk opgelopen. Kennis van zaken lijkt verdwenen. En wat er nog over is van de ‘voor u als klant verandert er niets’ is in de lucht opgelost.

Het ziet ernaaruit dat mijn bestanden ongecontroleerd naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd op 17 december 2022. Hoe ik dan de vrijgekomen ruimte voor de webspace = kan vullen?? Filezilla dat ik voorheen gebruikte komt er ook niet doorheen. Dus?

 

Ik weet niet hoe ik hiermee verder moet, webdav werkt transparant als een filesysteem waardoor het met alle file afhandeling op je computer compatibel is.

Met die cloud oplossing zie ik alleen maar browsers en app’s die met die cloud communiseren.

Ik ben Unix gebruiker, hoe kom ik met mijn scripts nu bij die files in de cloud?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben Unix gebruiker, hoe kom ik met mijn scripts nu bij die files in de cloud?

Niet. Gewoon niet.

webdisk heeft gaan apart wachtwoord

Geheel nieuw voor mij. Blij voor jou.

Ben nu toch echt van mening dat er wel degelijk een apart wachtwoord voor webdisk-toegang is.
Vanmorgen kreeg ik per sms een nieuw wachtwoord toegestuurd dat me nu eindelijk wel toegang verschaft en dat is echt een ander wachtwoord dan mijn kpn-id.

Vanochtend belde er iemand van xs4all en die had een nieuw wachtwoord voor webdisk gemaakt. Ik kreeg het per sms. Het is niet een wachtwoord dat je gauw zult onthouden.
Het goede nieuws is dat ik bij mijn data op de webdisk kan! 😅.
Het duurde even, maar het werkt.

 

En er was een schriftelijke reactie met een link naar een pagina naar hoe je met webdisk om moet gaan. Maar dat was nu juist het probleem en lezen is blijkbaar heel moeilijk. 😭

In de mail die ik kreeg stond:

We stoppen de online opslagdienst Webdisk op 17 december 2022. Dit doen we omdat we een mooi nieuw alternatief hebben met KPN Cloud

Zeer kortzichtig, want ik constateer dat KPN Cloud helemaal geen alternatief is voor XS4ALL Webdisk, behalve dan de overeenkomst dat je ergens wat data kan neerzetten.

Ik kan er niet meer bij met mijn eigen procedures, dus is het volledig onbruikbaar.

De WWW folder blijft kennelijk wel bestaan via sftp.xs4all.nl, onder WWW heb ik eigenlijk al alles staan.

Dus was KPN Cloud  sowieso voor dit deel geen alternatief.

WWW is straks alleen nog te benaderen/beheren met protocol SFTP niet meer met WebDav

Dan is het nog benaderbaar vanuit scripts, maar veel minder handig/transparant.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws!

Per vandaag is KPN Cloud te benaderen via WebDAV!

 

Om via WebDAV met KPN Cloud te verbinden gebruik je de URL: https://share.kpnmail.nl/drive
Inloggen doe je met e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord. 

 

Ik pas het startbericht hier op aan. En het is ook toegevoegd aan het kennisbank artikel over KPN Cloud.

Reputatie 5
Badge +2

@Erik_  Fantastisch!