Vraag

Aanspreekvorm in e-mail, ik ben non-binair

  • 29 September 2022
  • 19 reacties
  • 424 keer bekeken

Hoi,

In alle communicatie van KPN word ik aangesproken met “mevrouw”. Ik ben geen mevrouw, want ik ben non-binair. Helaas kan ik nergens vinden waar ik dit kan laten veranderen. Als dit niet aangepast kan worden, zal ik mijn abonnement moeten opzeggen, want het triggert teveel dysforie om telkens verkeerd aangesproken te worden.

Thx, Jelte


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @ookjelte, welkom hier. 

Ik snap ontzettend goed dat je anders aangesproken wilt worden. Ik heb dit doorgezet en ook een reactie gekregen. Het blijkt erg lastig(technisch verhaal) om dit aan te passen, maar we zijn hier wel mee bezig. Je bent niet de eerste die dit aangeeft. 

Voor nu kan ik je alleen maar vragen om geduld met ons te hebben. Maar het kan nog wel even duren, helaas. 

Dankjewel alvast. 🙂

 

Hi @ookjelte, welkom hier. 

……… Het blijkt erg lastig(technisch verhaal) om dit aan te passen, maar we zijn hier wel mee bezig. Je bent niet de eerste die dit aangeeft. 

………..

Dankjewel alvast. 🙂

 

Alle mevrouw en meneer omzetten naar klant.
Hoe moeilijk kan het zijn….

Hi @ookjelte, welkom hier. 

……… Het blijkt erg lastig(technisch verhaal) om dit aan te passen, maar we zijn hier wel mee bezig. Je bent niet de eerste die dit aangeeft. 

………..

Dankjewel alvast. 🙂

 

Alle mevrouw en meneer omzetten naar klant.
Hoe moeilijk kan het zijn….

lekker persoonlijk, ik wil niet aangesproken worden met klant @Vlijm , ik ben niet klant, ik ben iemand.

 

Dus de klanten die dat niet willen zoeken het maar uit? Lekker empatisch.

NS heeft dit dilemma al opgelost, en de nodige andere bedrijven ook.

 

https://taaladvies.net/geachte-of-beste-als-aanhef/

Badge +19

Er zijn andere plekken om hierover te discussiëren. We worden het toch nooit eens.

Dus de klanten die dat niet willen zoeken het maar uit? Lekker empatisch.

Sorry @Vlijm maar die opmerking begrijp ik niet.

 

 

Euh, je bent toch klant, JanD? Een klant is ook maar een mens.😁 Een mens is iemand. En dus ook een klant…. En… 

Bij mij is de aanhef heer/mevrouw. Maar puur gezien klopt dat ook niet. Zeker niet met genderneutrale of non-binaire personen.

Als je persoonlijke post wilt dan moet je het van je vrienden, familie en kennissen hebben naar mijn mening.

Bij een bedrijf, waar je een dienst van betrekt, mag het (van mij) best klant zijn. Want dat ben ik tenslotte bij dat bedrijf.

Mooiste zou zijn het technisch de voornaam te laten zijn. Maar dat heeft véél meer voeten in de aarde dan klant. En dus vind ik dat prima.

De factuur komt toch wel en moet toch betaald worden. Al gaat dat automatisch. Die betaal ik als klant gewoon.

Reputatie 7
Badge +24

Alle mevrouw en meneer omzetten naar klant.
Hoe moeilijk kan het zijn….

Geen echte oplossing. Het geslacht staat dan nog steeds ergens in het systeem verkeerd opgeslagen. Vroeg of laat kom je dat dan toch weer ergens tegen. Op een contract ofzo, bij het verlengen van het abonnement. Daarop zou het geslacht bijvoorbeeld nadrukkelijk genoteerd kunnen staan. En dat staat dan nog steeds verkeerd.

Alle mevrouw en meneer omzetten naar klant.
Hoe moeilijk kan het zijn….

Geen echte oplossing. Het geslacht staat dan nog steeds ergens in het systeem verkeerd opgeslagen. Vroeg of laat kom je dat dan toch weer ergens tegen. Op een contract ofzo, bij het verlengen van het abonnement. Daarop zou het geslacht bijvoorbeeld nadrukkelijk genoteerd kunnen staan. En dat staat dan nog steeds verkeerd.

@Nick83

Dan haal je overal de notatie geslacht weg.

Komt het nergens meer naar voren.

Denken in oplossingen, heet dat. En niet in problemen (voor KPN)

Mooie case voor stagiaire: alle mevrouw/mijnheer vervangen door klant.

En te gelijker tijd voor andere stagiaire: haal overal de notatie geslacht weg.

In principe kant al genoeg zijn een derde optie toe toevoegen aan de keuzes in Mijn KPN.

 

In principe kant al genoeg zijn een derde optie toe toevoegen aan de keuzes in Mijn KPN.

 

Ook mooi klusje voor een stagiaire! 😄👍🏽

En dan de factuur op 🌈 regenboog papier. Hou op. Schei uit. 

Reputatie 7
Badge +19

Oké, en nu is het weer leuk geweest. We gaan hier geen discussie voeren over genderidentiteit, daar zijn genoeg andere plekken voor, maar niet hier op ons forum.

De vraag is legitiem en de wens nemen we mee ter verbetering. Maar ik wil iedereen op het hart drukken om respectvol te reageren, anders verwijderen we de berichten. Als we doorgaan met niet-respectvolle berichten, dan krijg je een waarschuwing en eventueel een (tijdelijke) ban als wij dat nodig achten.

@Alexandra 

Ben eigenlijk wel benieuwd of er binnen KPN uberhaupt discussie wordt gevoerd over genderneutraliteit.

Kan je daar wel wat over zeggen?

 

Badge +19

Er is al eerder geschreven dat ze er mee bezig zijn. 

Reputatie 7
Badge +12

@Alexandra

Ben eigenlijk wel benieuwd of er binnen KPN uberhaupt discussie wordt gevoerd over genderneutraliteit.

Kan je daar wel wat over zeggen?

 

Zeker! KPN heeft bijvoorbeeld al jaar en dag een Pride boot waar ze op mee doen op de canal parade in Amsterdam. Ook binnen het bedrijf is diversiteit een doorlopend hot-topic, hebben we binnen KPN een groep mensen die zich bezig houd met diversiteit en heeft KPN een eigen KPN Pride groep waarbij LHBTQIA+  collega’s zich kunnen aansluiten en er eens in de zoveel tijd een samenkomst is.
Afgelopen week hebben we nog een heel artikel op overons.kpn geplaatst over inclusivities en diversiteit bij KPN.

@Ik_Hussel 
Dat is mooi!
En je antwoord geeft heel wat meer inzicht dan het “ De vraag is legitiem en de wens nemen we mee ter verbetering” antwoord van @Alexandra
Dat betekent dat we binnenkort ook wat acties naar de klanten toe mogen verwachten, of blijven de acties voorlopig vooral intern gericht?

Reputatie 7
Badge +12

@Ik_Hussel 
Dat is mooi!
En je antwoord geeft heel wat meer inzicht dan het “ De vraag is legitiem en de wens nemen we mee ter verbetering” antwoord van @Alexandra
Dat betekent dat we binnenkort ook wat acties naar de klanten toe mogen verwachten, of blijven de acties voorlopig vooral intern gericht?

Bedoel je qua de wens van de topic starter? Want snap de vraag over acties niet.

Ik kan je er verder niet heel veel over vertellen als monteur zijnde. Wel weet ik dat KPN samenwerkt met organisaties als Preventel, BKR, KVK en andere partners waarbij een geslacht ook wordt geregistreerd. Dit zal vast een van de vele redenen zijn waarom het veranderen van geslacht in de administratie van KPN vast niet heel makkelijk is. 

Bedoel je qua de wens van de topic starter? Want snap de vraag over acties niet.

Inderdaad.