Beantwoord

Abonnement start 1 dec maar krijg nu al een factuur

  • 24 November 2022
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb nu een factuur gekregen voor deze maand. Echter gaat mijn abonnement per 1 december in. Klopt dit? Tevens herken ik het factuurbedrag niet. Graag nader uitleg.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 December 2022, 21:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Dit klopt waarschijnlijk wel, je betaalt bij KPN een maand vooruit, tevens moet dan het bedrag aan de factuurperiode worden aangepast de eerste en de laatste keer. Je kan dit zien op mijn.kpn,com en dan normaliter inloggen met dezelfde gebruiker en wachtwoord als dit forum. Je kan dan zien hoe het factruurbedrag is opgebouwd.  

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Robin Milward, als je abonnement morgen pas start, hoor je niet eerder dan dat een factuur van ons te ontvangen, ik moet bekennen dat ik hier dus een beetje vreemd van op kijk!

Heb je wellicht een apparaat mee besteld, zoals een telefoon of tablet? Het kan zijn dat daar al iets voor in rekening wordt gebracht. Of gaat het écht om abonnementskosten? Op de 2e pagina van de factuur wordt uitgelegd wat er precies in rekening is gebracht, ik hoop dat het daar duidelijker van wordt!

Hi @Robin Milward, als je abonnement morgen pas start, hoor je niet eerder dan dat een factuur van ons te ontvangen, ik moet bekennen dat ik hier dus een beetje vreemd van op kijk!

Heb je wellicht een apparaat mee besteld, zoals een telefoon of tablet? Het kan zijn dat daar al iets voor in rekening wordt gebracht. Of gaat het écht om abonnementskosten? Op de 2e pagina van de factuur wordt uitgelegd wat er precies in rekening is gebracht, ik hoop dat het daar duidelijker van wordt!

Hoi Maja,

het gaat puur om de abonnementskosten. Het gaat om een factuur voor een abonnement die is ingetrokken. Er is een andere abonnement gemaakt. Ik ben ook van 20gb naar unlimited gegaan. Dus de factuur is niet correct ook.

gr. Robin

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan zal de facturatie voor dat ‘foutieve’ abonnement al in gang zijn gezet voordat de opzegging ervan verwerkt is, heb ik het vermoeden. De factuur zal dan ook voor dat eerst afgesloten abonnement zijn. De kosten hiervan zullen weer verrekend gaan worden met de volgende factuurperiode, je zult een factuur van ons ontvangen waarmee het bedrag weer teruggestort zal worden. Aangezien op 1 december ook een ander. wél correct abonnement in is gegaan, al je ook daarvoor een factuur ontvangen, die zal wel kloppen. 

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg @Robin Milward, als het toch niet duidelijk is hoor ik het graag!