Beantwoord

Abonnement tot februari 2023 niet kunnen wijzigen vanwege glasvezel

  • 7 October 2022
  • 12 reacties
  • 161 keer bekeken

Wij krijgen glasvezel. De graafwerkzaamheden zijn gedaan in april, de kabel ligt er deels. Omdat deze woningen drive in woningen zijn komt er nog een goot, die vervolgens naar de meterkast moet gaan.

 

Planning van dit laatste zou juli zijn, werd geannuleerd. Vervolgens eind augustus, toen kwam er niemand opdagen. Dan maar eens de status opvragen, hier stond oktober/ november

 

Vandaag gekeken, wordt het ineens januari/februari. We worden hier verder niet over geinformeerd. Nja alles doet het nog, maar ik kan tot die tijd niets aanpassen in ons abonnement! Hier blijft de melding staan : Je hebt nog een lopende bestelling. Die moet eerst volledig actief zijn voordat je andere aanpassingen kunt doen.

 

In augustus zowel met KPN als de KPNGlasvezel-planning gebeld, en het antwoord is ja dat is heel vervelend maar we kunnen er niets aan doen.

 

Kan toch niet waar zijn dat we sinds april 2022 tot (uiterlijk) februari 2023 niets meer kunnen aanpassen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 13 October 2022, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @CVDBP,

Vervelend dat dit niet helemaal soepel loopt.  Normaliter kun je zelf via de klantenservice de gehele migratieorder annuleren (waardoor de overstap op glasvezel wordt geannuleerd).  Het is wel zo dat je dan later opnieuw een migratieorder in moet zetten en het dan ongeveer nog 3 weken kan duren voordat die is afgerond.  Snap dat het ook niet wenselijk is om 4 maanden niks aan je abonnement te kunnen veranderen. 

Hi @Chrizziey ,

Migratieorder annuleren?

Ik gok dat we dan ook direct van de planning af worden gehaald, en de verdere aanleg dus ook niet gebeurd…

Wat dus betekent dat we hier later weer extra voor moeten betalen; lees 180 euro

 

Hallo @CVDBP ik heb vorig jaar hetzelfde bij de hand gehad, de migratie-order laten annuleren, mijn wijziging binnen het pakket toegepast en toen meteen de migratie weer aangevraagd.

Het KPN-systeem kan maar 1 ding tegelijk verhapstukken.

 

Hi @JanD 

Fijn om te horen! Was het kabel trekken etc toen al afgerond dan?

Wij willen gewoon viaplay toevoegen… maar als er dan 180 euro extra kosten bijkomen voor de verdere aanleg dan wordt het wel een dure grap voor alleen viaplay

Hallo @CVDBP de kabel zat toen al in de meterkast, moest alleen nog aangesloten en actief gemaakt worden, vandaar het woord migratie.

 

Bedankt @JanD kabel zit bij ons dus nog niet in de meterkast.

Ze moeten nog de kabel doortrekken, via een goot naar de meterkast.

Dit duurt dus nog wel minimaal 4 maanden.

 

Als ik de migratie dus annuleer maken ze de werkzaamheden waarschijnlijk ook niet af (gok ik) 

Hallo @CVDBP nee, hoor, gewoon doen wat ik in een eerdere reactie schreef.

 

Reputatie 7
Badge +24

Iedereen krijgt glasvezel. Migratieorder of niet. Maakt niets uit. En enige tijd later word koper afgesloten. Dus ja, iedereen word echt wel aangesloten op glasvezel. Ook mensen die helemaal geen migratieorder hebben.

Reputatie 7
Badge +16

@CVDBP de migratieorder staat los van de aanleg. Dus die kosten hoef je niet te maken. Geen zorgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CVDBP, ben je hier mee bezig geweest? Je kan hiervoor het beste even bellen met 0800-0402. Ik kan de order niet annuleren. 

Andere optie is gewoon om Viaplay via Viaplay te nemen.  Dan hoef je aan onze kant niets aan te passen. 

Goedemiddag @Bart_Z ,

Ik had dus al gebeld, en ze kunnen niets doen. Annuleren kan dus kennelijk ook niet.

Enige wat een optie is, is opzeggen. Ben ik wel direct goedkoper uit :)

 

Reputatie 7
Badge +20

O balen dat mijn collega het niet kan. Als ik het kon had ik het gedaan, maar als mijn collega het ook niet kan, dan wordt het wel lastig. 

Dan is opzeggen een optie inderdaad. Maar je kan ook via Viaplay een abonnement aanschaffen.