Beantwoord

Afdeling opzeggingen zegt dat ik mijn abonnement niet kan opzeggen door een wijziging

  • 31 July 2023
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Hallo,

In juni heb ik mijn abonnement gewijzigd van internet en tv naar alleen internet. Dit is door een collega telefonisch geregeld. Toen der tijd heb ik al aangegeven dat ik hier niet lang meer woon. Nu wil ik mijn hele abonnement opzeggen omdat ik ga verhuizen per 15 september. Dus ik heb zojuist gebeld en gaf de medewerker aan dat ik mijn contract niet kan opzeggen ivm de wijziging die is gedaan in juni, het is namelijk een jaarcontract geworden. De collega die ik in juni sprak heeft dit niet aangegeven.

Al 3 jaar heb ik een abonnement bij KPN, en nu zit ik er nog t/m juni aan vast. Is hier echt geen oplossing voor? Kunnen we elkaar niet ergens tegemoet komen hierin? Als de collega in juni had aangegeven dat ik door deze wijziging een jaar vast zat aan dit contract had ik het nooit gewijzigd. 

Helaas kan niemand dit abonnement overnemen, en in mijn nieuwe appartement heb ik Ziggo wat inbegrepen is in de huurprijs.

Ik hoop dat er een oplossing kan worden gegeven anders geef ik in totaal ruim €300 voor niks uit aan KPN!!! 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 4 August 2023, 10:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Saskiavend als je gaat verhuizen kun je toch gewoon je abo meenemen naar je nieuwe adres, of is er op dat adres geen KPN leverbaar?

Als KPN op dat adres niet kan leveren, kan volgens de voorwaarden je abo gestopt worden, anders niet.

 

Hoi @JanD! 
Bedankt voor je reactie. 
In mijn nieuwe appartement is een Ziggo abonnement inbegrepen bij de huurprijs. Dus ik heb daar geen KPN nodig….

Ik weet overigens niet of ze op het nieuwe adres kunnen leveren. Daar ga ik wel even achteraan om te checken.

Het gaat mij om het punt dat er zonder dat ik daarvoor heb getekend / toestemming heb gegeven dat in juni mijn contract is aangepast en daardoor een jaar er aan vast zit. 

Dat er een nieuw jaarcontract vastzat aan de overgang, dat lijkt me niet fair, ik zie dat niet in de algemene voorwaarden onder kopje wijzigingen, maar kan hier natuurlijk niets zeggen over wat afgesproken is en waarom. Je zou de bevestiging (die moet je gekregen hebben) moeten terugkijken wat daar staat. Als je bijvoorbeeld een korting hebt geaccepteerd in ruil voor jaarcontract, dan is het kansloos.

Mocht je er toch aan vast zitten,  dan moet je hopen dat KPN op je nieuwe adres niet de vergelijkbare dienst kan leveren. Heb je daar al een check op gedaan? Stel dat je nu glasvezel hebt en straks niet, dan is dat geen vergelijkbare dienst.

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Saskiavend, goed dat je een berichtje stuurt.

Als je jouw abonnement wijzigt, krijg je normaal gesproken geen nieuw jaarcontract. Maar ga je naar een nieuwe propositie met korting, dan gaat dit wel samen met een nieuw jaarcontract. Dit staat dan ook vermeld op de bevestiging van jouw bestelling.

Bij een jaarcontract is het inderdaad niet mogelijk om tussentijds op te zeggen. Ja, dit kan wel, maar dan heb je ook een afkoopsom.

Nu zeg je alleen dat je naar een woning gaat waar jouw internet abonnement bij de prijs inbegrepen zit. Het meenemen van jouw KPN abonnement zou dan leiden tot dubbele kosten. Heb je bewijs dat internet bij jouw huur in zit? Dan is hierin misschien nog iets mogelijk is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dit kan je het beste voorleggen aan onze Save afdeling. Deze is te bereiken via 0800 0402.