Beantwoord

Als ik glasvezel via KPN neem hoef ik niet 300 euro aanlegkosten te betalen, klopt dit?

  • 1 April 2023
  • 14 reacties
  • 445 keer bekeken

Helaas krijg ik via de chat/telefoon niet een duidelijk antwoord en aangezien een mail sturen niet meer kanĀ probeer het nu dan maar via deze manier.

Bij mij in de buurt (gemeente Oldambt) wordt glasvezel aangelegd onder initiatief van glasdraad. Hiervoor is vanaf het begin al kenbaar gemaakt dat hierĀ een eigen bijdrage van ā‚¬300 voor staat en dat men bij oplevering minimaal een jaar abonnement moet afsluiten bij 1 van de glasvezel aanbieders. Tot daar een helder verhaal.

Afgelopen week kreeg ik Stan van KPN aan de deur met een hele mooie aanbieding namelijk dat wanneer ik een glasvezel abonnement van KPN afsluit ik de ā‚¬300 aansluitkosten vergoed krijg dmv aanbieding. Helaas kon Stan van KPN me alleen meer informatie geven wanneer ik mijn rekeningnummer en dergelijke gaf.

Vandaag met de klantenservice van KPN gebeld met verzoek tot meer informatie. Helaas werd erĀ wederom gepoogd een abonnement aan te smeren i.p.v. informatie te verstekken. Bij een twee poging kreeg ik wel eenĀ antwoord; de beste meneer had nog nooit gehoord dat iemand moest betalen voor glasvezel aansluiting en Glasdraad was onderdeel van KPN netwerk en ik hoefde dus niets te betalen.

helaas zijn dit natuurlijk alleen maar mondelinge toezeggingen een graag zou ik dit schriftelijk bevestigd willen hebben. Wie kan me hier bij helpen? Of zijn het toch maar verkoop praatjes?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 April 2023, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Laat u niet gek maken en gooi de deur dicht als die snelle jongens voor de deur staan.Ā  U gaat zeker nog voldoende informatie krijgen per mail of post van degene die glasvezel aanlegt.Ā 

Reputatie 7
Badge +7

En zeker niet zomaar privĆ©gegevens als rekeningnummer e.d. delen.Ā 

Hallo @WP88Ā via www.kpnnetwerk,nlĀ kun je via je postcode/huisnummer de status zien.

KPNNetwerk legt in principe glasvezel voor particuleren gewoon gratis aan zonder de verplichting een abonnement te nemen.

Uitzonderingen daargelaten.

Reputatie 7
Badge +24

Als u nieuwe klant bent, dan krijgt u welkomstkorting. Die welkomstkorting zou wel eens een heel eind richting de 300 euro kunnen gaan. In die zin zou je kunnen zeggen dat dan de aansluitkosten "vergoed" worden. Misschien is dat wat die "snelle jongen" u voorspiegelde.

Is er ook iemand die zelf werkt bij KPN die mij het bovenstaande kan bevestigen of ontkennen?

Is er ook iemand die zelf werkt bij KPN die mij het bovenstaande kan bevestigen of ontkennen?

Hallo @WP88Ā wacht dan de reactie van een moderator af. Hij/zij spreekt namens KPN.

Ā 

Hoi @WP88Ā .Ā  Ik ben moderator van KPN.

Wat ik je kan vertellen is het volgende: KPN heeft het hele jaar door wel aanbiedingen. Die kun je gewoon bekijken op de website.

Soms hebben we een campagne. Dan gaan er mensen de hort op. Van deur tot deur met speciale aanbiedingen.Ā  Ā Dit is gebonden aan een speciaal proces.Ā  En de orders die hiermee worden binnengehaald worden daar nog door een speciaal team gecontroleerd en de klant wordt hier over teruggebeld als er onduidelijkheid is.

Als jij niet van deur tot deur verkoop gediend bent, zou ik het daar bij laten en dit via een website of telefonisch regelen.Ā 

Wat die 300 euro betreft weet ik dat eigenlijk niet.Ā  Wat is de context?Ā  Is er ooit bij jou in de straat glasvezel aangelegd en ben jij toen overgeslagen? Of is dit bij alle nieuwe aansluitingen?Ā 

Ā 

Hallo, bedankt voor je reactie. Ik verneem dat het dus om een aanbieding gaat ipv het kwijtschelden van de kosten.

Ā 

situatie is dat er afgelopen maanden er voor het eerst glasvezel in het dorp aangelegd is door glasdraad en mijn woning ook aangesloten is.

Reputatie 7
Badge +8

HalloĀ @WP88Ā via www.kpnnetwerk,nlĀ kun je via je postcode/huisnummer de status zien.

KPNNetwerk legt in principe glasvezel voor particuleren gewoon gratis aan zonder de verplichting een abonnement te nemen.

Uitzonderingen daargelaten.

Buitengebied is niet altijd gratis volgens mij?

Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Meneer geeft al meerdere malen glasdraad aan. Glasdraad is een glasvezel initiatief buiten KPN om maar we werken wel samen met Glasdraad in de zin dat we diensten over hun glasvezel aanbieden.

Meer informatie over glasdraad en KPN zie je ook hier:Ā https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/glasdraad.htm

Ā 

Op bovenstaande pagina staat o.a. dit:

Kosten van glasvezelaansluiting

Sluit je jouw huis aan op het glasvezelnetwerk van Glasdraad? Dan betaal je hier kosten voor. Dit verschilt per woning en daarom kun je het beste bij Glasdraad vragen wat je zult betalen voor een glasvezelaansluiting. Zo zijn de GlasDraad Haarlemmermeer kosten anders dan die van Glasdraad Westerkwartier.

Ā 

Het kan dus erg goed kunnen dat KPN langs deuren gaat met een lokaal initiatief waardoor KPN de aansluitkosten betaald als je een contract van een jaar neemt, maar dit zou de verkoper aan de deur duidelijk kunnen vertellen en de juiste informatie moeten afgeven. Blijkbaar is het daar mis gegaan.

Reputatie 7
Badge +12

HalloĀ @WP88Ā via www.kpnnetwerk,nlĀ kun je via je postcode/huisnummer de status zien.

KPNNetwerk legt in principe glasvezel voor particuleren gewoon gratis aan zonder de verplichting een abonnement te nemen.

Uitzonderingen daargelaten.

Buitengebied is niet altijd gratis volgens mij?

Ā 

Bij KPN is al het glasvezel gratis op enkele bedrijventerreinen na welke door Glaspoort worden aangesloten. (Glaspoort, dus niet Glasdraad zoals hier in het topic voorbij komt.)

Ik denk dat ik het snap.Ā  Waarschijnlijk heb jij 300 euro betaald om de aansluiting te krijgen. Klopt dat @WP88Ā ?

Nu is daar een voorwaarde aan aansluiten verbonden. Namelijk dat je wel een abo neemt.Ā  Zo niet kan er een boete worden opgelegd van 300 euro.Ā  Is dit ook bij jou bekend?Ā 

dat klopt inderdaad, ā‚¬300 voor de aansluiting en minimaal een jaar abonnement bij een van de aangesloten providers.

Ā 

Ik heb trouwens net glasvezel bij KPN afgesloten icm de aanbieding van een coolblue cadeau kaart. Deze kwam aardig in de buurt van de ā‚¬300 aansluit kosten. Wat mij betreft kan deze topic dan ook wel gesloten worden. :)

Mooi zo! En welkom!