Beantwoord

Als ik nu mijn abonnement verleng, kan ik dat vervolgens mee laten verhuizen?

  • 25 March 2024
  • 13 reacties
  • 80 keer bekeken

Goedendag,

kan kpn een duidelijk antwoord geven? Zie namelijk dat ik mijn abonnement mag verlengen en dan 2x de KPN TV+ Box krijg. 
alleen ik ga verhuizen in mei 2024, kan ik dan het verlengende abonnement mee nemen (met apparatuur) naar mijn nieuwe woning? 
 

 

ik ga binnenkort verhuizen (mei 2024) en ben geïnteresseerd in de KPN TV+ Box omdat deze draadloos aan te sluiten is. Deze optie heeft namelijk de huidige bewoner van ons nieuwe huis ook. Dit omdat de wijze van bedraad aansluiten in deze woning niet makkelijk is vanwege leidingen die er niet liggen. Wil je dit realiseren dan zouden we de wanden en vloeren moeten aanpassen. Dat mag niet de bedoeling zijn.

De draadloze verbindingset ben ik niet zo’n fan van omdat we ook zonnepanelen hebben. Verbindingset heb ik in onze huidige woning al eens geprobeerd, het werkt maar iemand met een elektrotechnische achtergrond zal altijd zijn bekabeling uit het zicht willen hebben zoals ik. Om dezelfde rede heeft de huidige bewoner ook gekozen voor KPN TV+ box en hij zegt dit werkt geweldig! 

Met vriendelijke groet,

van den H

icon

Beste antwoord door Nick83 25 March 2024, 10:02

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

kan kpn een duidelijk antwoord geven? Zie namelijk dat ik mijn abonnement mag verlengen en dan 2x de KPN TV+ Box krijg. 

Let op dat u niet verlengd. Maar laat uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Als u niet oplet word uw huidige abonnement verlengd en krijgt u geen andere tv ontvangers. Dus let op.

En ja, dat kunt u vandaag nog regelen via de telefoon: 0800-0402. 

En uiteraard kunt u dan alles meenemen naar uw nieuwe huis.

Reputatie 7
Badge +24

Een verhuizing is juist de uitgelezen kans om utp-kabels in huis eens goed te regelen. U gaat in het nieuwehuis toch al wel wat opknappen,  muren schilderen enzo toch? Dan kunt u gelijk alles netjes en goed maken. Bedenk u dat een vaste kabel altijd beter is dan WiFi. 

En welk modem heeft u nu? De nieuwe TV+ ontvangers werken wel met WiFi. Maar wel alleen met het WiFi van de KPN Box of de zwarte SuperWiFi’s. Als u nu een Experiabox v10 of v10a heeft gaat KPN u geen KPN Box geven.

Bedenk u dat u op uw nieuwe adres ook gewoon een nieuw abonnement zou kunnen afsluiten. Dan krijgt u nog welkomstkorting of geschenk ook.

Hallo 

 

we geven juist aan we gaan niet de muren slopen etc omdat niet binnen ons budget past. 
inderdaad een v10 modem. Maar de techniek gaat verder. En wifi is net zo goed steeds stabielere met juiste apparatuur.

 

niemand bepaald of ik muren ga slopen wanneer een bewoner dit recent gedaan heeft en niet de bedoeling was om te verhuizen maar net als wij zelf toevallig hier tegen aan lopen om te gaan verhuizen.

soms komt er iets op je pad.

in deze markt mag een aanbieder ook meedenken met de bestaande klant dat doet ik zakelijk gezien ook en dan verbind je jezelf met de klant. Nee gaan geen muren opnieuw stucen en vloeren ophalen voor “uit het zicht” dat past gewoon  niet binnen de hypotheek en overbrugging om 2 maanden te gaan verbouwen.

we hebben een kind met een ziekte waardoor wij kiezen voor iets dat rust geeft en redelijk af is naar onze wens

Vind dit antwoord toch best erg niet doordacht waar ik op antwoord  nu en raakt persoonlijk. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @SteLin 
Dit is een klanten helpen klanten forum
@Nick83  en ik zijn ook gewoon klanten en proberen je te helpen.
Eigenlijk kun je dit ook beter telefonisch met de KPN-klantenservice bespreken met het gratis nummer 0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.

Ook komen er hier KPN-medewerkers langs, maar die moeten wel weten wie je bent om je te kunnen helpen. Wil je daarop wachten vul dan je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Maar bedenk: Een beller is sneller.

Goedendag, dat begrijpen we allemaal dat men elkaar probeert te helpen. Alleen wel even nadenken hoe men reageert. Iemand die in zijn bericht al termen heeft als “uit het zicht” en technisch woorden gebruikt daar kan men wel van bedenken dat er is over nagedacht en dit een vraagstelling betreft dat niet duidelijk van de site te halen is qua antwoord.

bedraad is altijd het beste maar niet altijd mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +7

Wifi i.c.m de kwaliteit van kpn tv + is niet altijd goed werkend. Kpn doet zijn best hierin te ondersteunen, maar geeft hier geen garantie op. Misschien kijken naar andere aanbieders? Niet dat die het beter kunnen, maar dan ben je misschien meer overtuigd dat je zelf verantwoordelijk bent voor het wifi netwerk thuis.

Beste, 

Stop met “goede” adviezen. De vraag hier gesteld is zoals ik het graag wil hebben en voor mij de beste optie.

Technisch werkt nooit iets 100% goed. 

Op moment ben ik 30 min met KPN telefonisch in gesprek alleen daar wordt de hulpvraag ook niet goed begrepen, kortom ik kom in een ongewenste loop.

 

Graag een reactie alleen van interne KPN medewerkers die me gericht helpen kunnen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Graag een reactie alleen van interne KPN medewerkers die me gericht helpen kunnen.

U heeft dus een Experiabox v10. Daarop werkt de nieuwe TV+ ontvanger niet via WiFi. 

En u krijgt geen KPN Box 12. De Experiabox v10 is nog goed, die ruilt KPN niet om. Punt. Klaar.

U kunt 2 zwarte SuperWiFi’s aanschaffen. Gewoon op eigen kosten.

Of u kunt op uw nieuwe adres een nieuw abonnement afsluiten en uw huidige abonnement stopzetten. Dan krijgt u wel de zwarte KPN Box*. En nog welkomstkorting of geschenk ook.

Op wat voor manier wilt u nu nog geholpen worden dan? In dit topic staat nu alle informatie die u nodig heeft.

* bij een verbinding via de telefoonlijn is er een kans dat er toch een Experiabox v10 geleverd word ivm pairbonding

Super

KPN klantenservice uitstekend verder geholpen wordt vervolgd!

Prive Forum reageren ik wist niet hoe dat werkte.

Dat Klopt Nick83

PS we hebben al jaren de witte SuperWifi punten en dat blijkt ook te werken.

Reputatie 7
Badge +24

PS we hebben al jaren de witte SuperWifi punten en dat blijkt ook te werken.

Nee, daar werken de TV+ ontvangers niet op via WiFi.

Als u er 2 heeft kunt u er 1 draadloos plaatsen naast de tv-ontvanger en de tv ontvanger hier met een kabel op aansluiten. Maar dat kan met uw huidige tv ontvangers ook.

Nick83 ik neem je adviezen mee. Het is net besproken met KPN. Ik spiegel ook aan de huidige situatie van de huidige bewoner die recent deze aanpassing ook gedaan heeft en super tevreden is. Wij zijn ook al 15 jaar tevreden dus dat gaan we zo houden.

 

Linksom of Rechtsom met elkaar kan je tot goede oplossingen komen en wat je technisch beschrijft die begrijp ik ook.  V10 ben ik tevreden over omdat ik met V10A hele andere problemen had met firewall rules. 

Concreet volgens onderstaande plaatje moet je het werkend kunnen krijgen door enkel je TV box te vervangen en de witte super wifi voor de 2.0 versie. Dat heb je zojuist ook beschreven.

 

 

Reageer