Beantwoord

Automatisering facturen

  • 22 April 2024
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

Voor boekhouding heb ik een speciale e-mailadres. PDF’s die ik naar die speciale mailadres verstuur  worden automatisch verwerkt in de administratie. Maar KPN facturen kun je alleen downloaden van klantenportaal. Is het mogelijk om facturen alsnog als pdf te ontvangen?

icon

Beste antwoord door Nick83 22 April 2024, 09:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Dan moet u even bellen. Dan kunnen ze dat aanzetten.

Zie onderstraande link met nadere uitleg @ededed :

 

Ja. Dan moet u even bellen. Dan kunnen ze dat aanzetten.

Inderdaad even gebeld. Medewerker van klantenservice heeft de vinkje aangezet. Nu even wachten of het werkt.

 

Tevens zie ook link: 

en 

 

Zie onderstraande link met nadere uitleg @ededed :

 

Voor de duidelijkheid; Gaat om toekomstige facturen niet om oude facturen. Van KPN krijg ik maandelijks een mail met “Uw maandelijkse factuur van KPN Mobiel” in de mail heb je een button “ Bekijk uw factuur in mijnKPN”. Dan moet je inloggen op mijn KPN om de facturen te downloaden als PDF. Drama voor automatisering dus.

 

In outlook (en andere webmails) kun je regels instellen: formule ALS: mail ontvangen van noreply@kpn.com met onderwerp “factuur” --> Dan uitvoeren: Mail doorsturen naar speciale mailadres van boekhoudpakket.

Ik weet niet of u een zakelijke of particuliere klant bent, lijkt op zakelijk, dan even bellen met 0800 0403 @ededed . Ik weet niet of het voor zakelijke klanten anders kan.

Voor consumenten is de factuur als mail-bijlage al lang geleden afgeschaft, met als reden door KPN: vanwege de veiligheid. 

Consumenten krijgen uitsluitend nog een mail-notificatie dan de nieuwe factuur in MijnKPN klaar staat om te downloaden.

 

 

Reageer