Middels een mail heeft KPN ons geïnformeerd het tarief te verhogen met 5,8% ( inflatie volgens CBS). Mijn tarief is 17,50 en dit zou de prijs op EUR 18,51 brengen, echter het nieuwe tarief bedraagt EUR 18,66 hetgeen een verhoging van 6,7% betekent. hoe kan dit? voor de goede orde voeg ik de betreffende bepaling uit het contract bij:
9.1 Onze tarieven
Voor de diensten die u bij ons afneemt, moet u de vastgestelde tarieven betalen. Onze tarieven vindt u onder andere op onze website. De tarieven kunnen bestaan uit de volgende bedragen:
-
een eenmalig bedrag, bijvoorbeeld aansluitkosten of activatiekosten
-
een bedrag dat u periodiek betaalt, vaak per maand, bijvoorbeeld abonnementsgeld
-
vergoedingen voor het gebruik van de dienst, bijvoorbeeld als u belt buiten uw bundel.
Bij het vaststellen van de bedragen die u aan ons moet betalen, zijn onze gegevens beslissend, tenzij u aantoont dat onze gegevens niet kloppen. Bij het vaststellen van deze gegevens zijn we zo zorgvuldig als u van ons kunt verwachten.
Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen.
Het tarief was EUR 17,50 en zou dus nu op basis van de voorwaarden EUR 18,51 moeten bedragen.
Beste antwoord door RBxx
Bekijk origineel