Beantwoord

Betaalmethode wijzigen van automatische incasso naar acceptgiro

  • 3 January 2022
  • 4 reacties
  • 289 keer bekeken

Ik ben een nieuwe klant. Ik wil de betaalwijze wijzigen van incasso naar acceptgiro. Hoe kan ik dat doen? Ik kon deze optie niet vinden in mijn KPN
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 January 2022, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Accept giro , zie hieronder een link:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/factuur-instellingen.htm

Opmerking: automatisch incasso kost  niets.

Per acceptgiro betalen kost €2,50 per maand.

Misschien iets om rekening mee te houden.

Je kunt ook inloggen in MijnKPN, kies dan voor service en dan voor administratie.

Kom je er toch niet uit, dan kun je gratis bellen naar 0800 0402, Twitteren of Facebooken.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Accept giro ,

Currence, de producteigenaar van de acceptgiro, heeft besloten per 1 juni 2023 definitief te stoppen met de acceptgiro. De reden is dat het gebruik van de acceptgiro flink is afgenomen:

  • Het aantal per post verstuurde acceptgiro's is afgelopen 5 jaar met ruim 70% afgenomen. 
  • 9 op de 10 ontvangers van een acceptgiro betalen deze via internet- of mobiel bankieren.

De Consumentenbond heeft geen bezwaar tegen het uitfaseren van de acceptgiro. We vinden het wel belangrijk dat bedrijven en organisaties goede alternatieven aanbieden.

bron : https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/acceptgiro-verdwijnt

 

KPN kent wel de papieren factuur. Maar dat is zoals @JanD al aangeeft een hele dure oplossing. 

Waarom geen automatische incasso? Dat scheelt je 2,50 per maand. 

 

Toch aanpassen? 

Bij te grote drukte op 0800-0402 heb je met de chat een alternatief op KPN hiervoor te bereiken.

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Accept giro, welkom hier. 

Ik haak ook even in. Wij versturen namelijk geen accept giro meer. De optie die je hierboven ziet voor € 2,50 is puur om een papieren factuur te ontvangen. De betaling blijft echter alsnog automatisch gaan. 

Ik adviseer dan ook om die zo te laten. Mocht een automatische betaling niet lukken, dan ontvang een herinnering met hoe je dit alsnog over kunt maken. 

Dank u wel voor u antwoorden. Ik laat dan de automatische incasso over

 

 

Â