Beantwoord

BKR registratie nog niet verwijderd ondanks aflopen lening

  • 26 July 2023
  • 11 reacties
  • 162 keer bekeken

hoi mijn abonnement is afgelopen althans het krediet voor het toestel!

nu wil ik een nieuwe maar dit kan niet door deze registratie omdat deze nog steeds open staat.

ik wil deze graag per direct verwijderd hebben.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 5 August 2023, 09:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Verwijderen kan niet. Want dat blijft 5 jaar staan. Maar er zou aan BKR gemeld moeten worden dat de lening afgelost is.

Is er tijdens de looptijd van de lening misschien een keer een betalingsachterstand geweest?

Ik begin er helemaal niet aan. Ik betaal mijn nieuwe toestel altijd gewoon in 1 keer. Dan heb je met BKR niets te maken. 

Dat bedoel ik ook.

Er staat op bkr dat deze namelijk nog steeds loopt, wat dus niet zo is, en nee er is nooit een achterstand geweest.

ik betaal gewoon liever mijn telefoon per maand. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat u hierover toch zult moeten bellen. Hier op het forum worden zulke problemen doorgaans niet opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @michael053,

Heb je inmiddels contact gehad met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402? Of kan ik nog even met je meekijken?

Zou je in het laatste geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren!

Hi @michael053,

Heb je inmiddels contact gehad met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402? Of kan ik nog even met je meekijken?

Zou je in het laatste geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren!

Heb het inmiddels ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @michael053,

Ik zie dat je lening inderdaad helemaal af is betaald per 25-06-2023. Dat was ook de einddatum van je contract, dus je zou vanuit ons helemaal nergens meer ‘aan vast’ moeten zitten. Je geeft aan dat je graag ‘een nieuw wil’, ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je opnieuw een toestellening af wil sluiten? Je zou nu zonder problemen een verlenging moeten kunnen plaatsen, waarmee je een nieuw contract aangaat voor je mobiele abonnement én een nieuwe toestellening af kunt sluiten. Is dat ook wat je hebt geprobeerd? Of heb je het over een andere boeg geprobeerd te gooien? Hoor graag hoe het precies zit 😊

Bedankt @michael053,

Ik zie dat je lening inderdaad helemaal af is betaald per 25-06-2023. Dat was ook de einddatum van je contract, dus je zou vanuit ons helemaal nergens meer ‘aan vast’ moeten zitten. Je geeft aan dat je graag ‘een nieuw wil’, ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je opnieuw een toestellening af wil sluiten? Je zou nu zonder problemen een verlenging moeten kunnen plaatsen, waarmee je een nieuw contract aangaat voor je mobiele abonnement én een nieuwe toestellening af kunt sluiten. Is dat ook wat je hebt geprobeerd? Of heb je het over een andere boeg geprobeerd te gooien? Hoor graag hoe het precies zit 😊

Ja alleen heeft kpn niet bij bkr gemeld dat het afgelopen is. En kan hierdoor geen nieuw toestel.

Reputatie 7
Badge +20

Waar en hoe krijg je te zien dat je geen nieuwe toestellening af kan sluiten?

Al 2x geprobeerd om een toestel te krijgen en 2x geeft deze aan dat  bkr het niet toelaat, dat ik de lening moest afbetalen of een goedkoper toestel moest kiezen. Op bkr als ik inlog staat er ook dat het toestel dat volledig is afbetaald dat deze nog steeds loopt en door kpn gemeld moet worden dat deze is afbetaald.

Reputatie 7
Badge +24

Normaal gesproken kan een klant 120 dagen voor het einde van het contract al verlengen. Dan loopt de toestellening uiteraard nog. En dat is dan helemaal geen probleem. Dus waarom het voor u een probleem zou zijn snap ik niet.

Heeft u misschien elders ook nog een lening die bij BKR gemeld is? Als het goed is moet u ook uw inkomen invullen. Dat is hoog genoeg?

Reputatie 7
Badge +20

Ik moet bekennen dat ik dit ook niet echt kan plaatsen @michael053, zou je eens met onze klantenservice willen bellen via 0800 - 0402 om te kijken of het daar wel gewoon lukt om te verlengen?Â