Vraag

BKR verwijderen ivm ID Fraude

  • 4 February 2023
  • 14 reacties
  • 179 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Hier loop ik al een poosje tegen aan het gaat om een BKR zonder mijn medeweten of dan wel toestemming!

Er is een mobiel abonnement afsloten zonder dat ik het wist. Ook kloppen er een aantal dingen van geen kant.

Documentnummer komt van een oud IDkaart van mij die al een half jaar over de datum was. 
Bankrekeningnummer wat niet op mijn naam staat.
Adres waar ik nooit heb gewoond. 
Al dan wel de naam wie het contract heeft afgesloten. Ook de financiën gaan van dit contract al naar de wsnp. Waar ik helemaal niet in zit.

Het enige wat aan mij te linken valt is mijn naam en de over de datum vermiste ID documentnummer.

Graag hoe dit op te lossen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @JT5 aangifte doen  bij de politie en met de BKR in gesprek gaan.

 

@JanD Ben al met bkr in gesprek gegaan en ook al met KPN bkr geeft aan dat kpn dit alleen kan veranderen. Aangifte is best gecompliceerd ivm familielid

Aangifte is nooit gecompliceerd, zelfs als een familielid fraude pleegt moet dat aangegeven worden.

Als je geen aangifte doet heb je geen poot om op te staan voor vervolghandelingen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier loop ik al een poosje tegen aan het gaat om een BKR zonder mijn medeweten of dan wel toestemming!

Ik denk dat nog nooit iemand toestemming heeft gegeven voor zijn eigen BKR registratie 😶

Reputatie 7
Badge +15

@JT5 Welkom op het forum. 

Wat een vervelende en bijzondere situatie. Ik ben het in dit geval met @JanD eens, aangifte doen is in deze situatie het beste om te doen.

Hiermee geef je aan dat het inderdaad niet de bedoeling was om het abonnement op deze manier af te sluiten. 

Zodra er aangifte gedaan is zou ik willen adviseren om telefonisch contact op te nemen met 0800-0402, en hier te vragen naar de afdeling opzeggingen. 

@Rutger_ Nu het volgende er is aangifte gedaan door gestuurd naar kpn alle bewijsstukken weer doorgestuurd naar andere afdeling alle bewijsstukken geleverd maar volgens hun is het geen fraude want dit is een doorlopend contract van 2016 die ik zelf niet heb afgesloten want ik heb nooit een contract gehad bij kpn dus de zoveelste poging om weer met kpn te bellen echt van het kastje naar de muur #waardeloos

Reputatie 7
Badge +15

@JT5 Wat een bijzondere situatie. 

Ik controleer graag of ik iets voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Reputatie 7
Badge +24

Is de BKR registratie dan ook al van 2016 of 2017 ofzo dan? Of is er eerst wel een tijd lang betaalt? Ik zou zeggen: eerst maar een opzeggen dan 🙈

Ik heb mijn bkr registratie gecontroleerd alles heb ik betaald en geen probleem mee gehad enkel en alleen door iemand anders toe doen sta ik op de zwarte lijst @Nick83 

Als je onterecht op de BKR lijst bent terecht gekomen, omdat KPN onjuiste verificatie heeft gedaan van een aanvraag. Moet KPN dat uiteraard rechtzetten. Het falen van het KPN systeem kan uiteraard jou niet worden aangerekend.

Mocht je er niet uitkomen, dien dan een klacht in bij https://www.kifid.nl/#.

Schrijf je kosten en uren op, je hebt recht op schadevergoeding als KPN een administratieve fout heeft gemaakt.

 

@Rutger_ aangepast

Reputatie 7
Badge +15

@JT5 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie dat je ondertussen ook met een collega hebt gesproken en dat er gevraagd is om de bewijsstukken naar ons te mailen. 

Als je dit doet kan onze afdeling risicobeheer hiermee aan de slag. 

@Rutger_ dat heb ik gedaan en er word daar gezegd dat er een contract overname is geweest terwijl er geen enkele registratie vanaf 2015 tot 2017 te bekennen is en ook niet van deze persoon tot 2019 ook willen ze mij de contracten vanaf 2015 niet overhandigen terwijl zei zeggen dat ik daar als contractant van ben dan zou ik daar toch recht op moeten hebben ook heb ik al melding gemaakt bij het kifid samen met een advocaat aangezien ze mij de schuld in de schoenen willen schuiven die ik niet heb veroorzaakt en ook zeler niet ga betalen

Reputatie 7
Badge +15

@JT5 Ik heb contact gehad met mijn collega's. 

Zij hebben inderdaad een e-mail gestuurd met uitgebreide uitleg. Met daarbij ook een bijlage van de overeenkomst uit 2019. 

Dat betekent dat daarmee het dossier bij KPN is gesloten. 

In het nemen van verdere juridische stappen ben je uiteraard vrij.